Szczepionka przeciwko żółtaczce

1. Data: 2000-06-19 12:14:12

Temat: Szczepionka przeciwko żółtaczce
Od: "Przemek" <p...@p...pl.SKASUJ-TO> szukaj wiadomości tego autora

Witam raz jeszcze!

Tak to jest, jak się korzysta z czyjegoś konta emailowego... Przepraszam
za problemy z poprzednim listem i raz jeszcze pytania:

W przeciągu najbliższych miesięcy moja żona będzie miała przeprowadzone
dwie operacje - w związku z tym musi zapewne zaszczepić się przeciwko
żółtaczce... Prosiłbym kogoś zorientowanego o podanie jakichś bliższych
szczegółów - czy jest to szczepienie konieczne, ile razy musi być wykonane,
przez jaki czas po szczepieniu organizm jest uodporniony itp.

Proszę również o podanie, jakie są przeciwwskazania w przypadku ciąży
(żona w ciąży jeszcze nie jest, szczepionkę ma mieć zapewne w przeciągu
najbliższych dwóch tygodni - a przez ten czas do czegoś dojść może) - czy
lepiej przez najbliższy czas się zabezpieczać, czy też szczepionki owe
nie stanowią żadnego zagrożenia dla kobiety i płodu.

Operacje nie są na tyle poważne, by nie można ich odłożyć na czas ciąży,
chodzi mi głównie o zagrożenie ze strony samej szczepionki.

Pozdrawiam,
Przemek

2. Data: 2000-06-19 14:35:25

Temat: Re: Szczepionka przeciwko żółtaczce
Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>szczegółów - czy jest to szczepienie konieczne, ile razy musi być wykonane,
>przez jaki czas po szczepieniu organizm jest uodporniony itp.

Jest wskazana. Szczepionka na żółtaczkę typu B jest przeprowadzana
trzykrotnie:
-pierwszy raz, drugi raz po miesiącu i trzeci raz po pół roku od pierwszego
szczepienia.
Po 5 latach robi sie badanie na przeciwciała, jesli są to się człowiek nie
szczepi na kolejne 5 lat, jeśli nie ma przeciwciał to robi się kolejne
szczepienie.

> [...]
>lepiej przez najbliższy czas się zabezpieczać, czy też szczepionki owe
>nie stanowią żadnego zagrożenia dla kobiety i płodu.

Szczepionka nie powinna być brana gdy kobieta jest w ciąży.

Wszystkie powyższe informacje podałam za moim lekarzem u którego robiłam
takie szczepienie (ostatnie robiłam w maju br więc informacje są aktualne).
Pozdrawiam, mam nadzieję ze pomogłam - Monika

3. Data: 2000-06-19 17:58:47

Od: "Przemek" <p...@p...pl.SKASUJ-TO> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedź, Moniko :)

> [...]
> trzykrotnie:
> -pierwszy raz, drugi raz po miesiącu i trzeci raz po pół roku od

Po której szczepionce ma być robiona operacja?
Dopiero po trzeciej, czy np. już po drugiej?

> Szczepionka nie powinna być brana gdy kobieta jest w ciąży.

No tak... Czyli lepiej jednak się zabezpieczyć :)

> Pozdrawiam, mam nadzieję ze pomogłam - Monika

Dzięki raz jeszcze,
Przemek

4. Data: 2000-06-19 19:25:31

Temat: Odp: Szczepionka przeciwko żółtaczce
Od: "Marek W" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wystarczajace uodpornienie jest w ok. 2 tyg. po drugiej szczepionce
szczepienie zasadniczo nie jest obowiazkowe ale wtedy trzeba podpisac
zrzeczenie sie z roszczen w wypadku WZW poza tym niektore szpitale nie
przyjmuja pacjentow nieszczepionych

5. Data: 2000-06-20 12:25:23

Od: "Misiek" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>szczepienie zasadniczo nie jest obowiazkowe ale wtedy trzeba podpisac
>zrzeczenie sie z roszczen w wypadku WZW poza tym niektore szpitale nie

Marek ma rację, lepiej się zaszczepić żeby nie mieć komplikacji...
Ja zaszczepiłam siebie i męża, po namowie mojego brata.
Pozdrawiam, Monika

6. Data: 2000-06-20 17:18:32

Od: "Przemek" <p...@p...pl.SKASUJ-TO> szukaj wiadomości tego autora

> wystarczajace uodpornienie jest w ok. 2 tyg. po drugiej szczepionce

Hmmm... w takim razie po co jest trzecie szczepienie? To po pół roku...?

> szczepienie zasadniczo nie jest obowiazkowe ale wtedy trzeba podpisac
> zrzeczenie sie z roszczen w wypadku WZW poza tym niektore szpitale nie
> przyjmuja pacjentow nieszczepionych

Oczywiście, lepiej się zaszczepić - to jasne.
Wolałem się jednak wcześniej dowiedzieć, co i jak :)

Dzięki za odpowiedź,
Przemek

7. Data: 2000-07-10 15:36:06

Od: "aga" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemek <p...@p...pl.SKASUJ-TO> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:IHN35.35528$D...@n...tpnet.pl.

po pierszych dwoch dawkach przeciwciala utrzymuja sie we krwi krotko,
natomiast trzecia dawka wzmacnia odpowiedz organizmu (produkcje
przeciwcial),
dzieki czemu utrzymuja sie one min. 5 lat . Jak juz szczepic, to
porzadnie....
aga

zatrucie pokarmowe a ciąża
Borelioza