Szkla kontaktowe?

1. Data: 2002-03-06 14:32:38

Temat: Szkla kontaktowe?
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o szklach kontaktowych? Rozwazam ostatnio zakupienie ich,
ale mam astygmatyzm. Bede mogla ich uzywac? Ktora marke moglibyscie
polecic, mam do wyboru: Acuvue, Biomedics, Dailies, EyeQ-Bioflex,
Focus Softcolor, Focus Toric, Focus Visitint, Frequency 55, Frequency
Colors, 1-Day Acuvue, Precision UV, ProClear, SeeQuence, Soflens 66,
Soflens 1 Day, Soflens Toric, Surevue.

dzieki, magda

2. Data: 2002-03-06 17:22:39

Temat: Re: Szkla kontaktowe?
Od: "Renata Adamska-Regdos" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam o specjalnych szkłach dla astygmatyków.
A co do polecania - dobór raczej pozostaw lekarzowi i... portfelowi. Wczoraj
właśnie chciałam moje tanie 3-miesięczne, ale pani doktor wyjaśniła mi, że
to przeżytki i wobec tego zdecyduję się na nieco droższe miesięczne. Z firm
znam tylko Bauscha, ale czy jest lepszy czy gorszy od innych - tego nie
wiem, bo skąd...?

Renya
r...@p...fm

3. Data: 2002-03-06 18:41:32

Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:a659b2$fet$1@news.onet.pl...
> Co sadzicie o szklach kontaktowych? Rozwazam ostatnio zakupienie ich,
> ale mam astygmatyzm. /ciach/

Z punktu widzenia bezpieczeństwa używania, radziłbym jednorazówki. Ostatnio
się naczytałem artykułów o pełzakowym zapaleniu rogówki. :-(((
Pozdrawiam
Adam
a...@p...onet.pl

4. Data: 2002-03-06 18:57:32

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:a659b2$fet$1@news.onet.pl...
| Co sadzicie o szklach kontaktowych? Rozwazam ostatnio zakupienie ich,
| ale mam astygmatyzm.

Ja także rozpytywałem się o soczewki kontaktowe dla astygmatyków (niestety
mam tą przypadłość) i poinformowano mnie że:
- soczewki dla astygmatyków robione są w ilości 12 szt. tj. 6 par i nie
można kupić mniejszej ilości,
- koszt 6 par gdzieś w okolicy 500 zł,
- pierwszą parę dają za darmo, tzn trzeba zapłacić za badanie,
- czasz wykonania do 2 tygodni (jak dobrze pamiętam)

Pozdrawiam
Ryszard

5. Data: 2002-03-08 06:57:59

Od: "Ania" <a...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co sadzicie o szklach kontaktowych? Rozwazam ostatnio zakupienie ich,
> ale mam astygmatyzm. Bede mogla ich uzywac? Ktora marke moglibyscie

Hej,
ja też mam astygmatyzm(w jednym oku, drugie jest "tylko"
krótkowzroczne).Używam soczewek Baush&Laumb Soft Lens Toric66.To są soczewki
miesięczne i sprzedawane w opakowaniu 6 sztuk. Za takie opakowanie płacę 200
zł. Noszę je juz od pewnego czasu i nie narzekam,a nawet polecam.
Pozdrawiam,
Ania

6. Data: 2002-03-08 08:59:06

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nosiłem Baucha i Acuve 2 i z tej pary lepsze były Acuve 2. Łatwiej je się
zakłada, z Bauchem musiałem sie męczyć. jedyna wada Acuve 2 to to że wogóle
ich nie czuje na oku wiec czasem zapomnę je zdjąć :-)
Z Bauchem nie było takiego problemu ponieważ czułem że mam coś na oku i po
ok. 10 godzinach musiałem je zdjąć.
Acuve 2 są mniej uwodnione dlatego mniej wysychają dlatego polecam Ci je
jeżeli pracujesz przy komputerze.

pozdrawiam Sebastian

7. Data: 2002-03-09 13:51:36

Temat: Dziekuje! Re: Szkla kontaktowe?
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Seba" <s...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> Ja nosiłem Baucha i Acuve 2 .....

Dzieki wszystkim za odpowiedzi!

Mam jeszcze nast. pytania:
1) czy soczewki takie trzeba nosic regularnie? (Okulary nosze tylko
gdy wychodze na dwor, a mam wade ok. -4.)
2) czy wielkim wysilkiem jest przyzwyczajenie sie do posiadania obcego
ciala na oku?
3) w prawie jazdy mam zapis o jezdzie tylko w okularach. Rozumiem, ze
naturalne jest zamienienie ich na szkla kontaktowe bez klopotow ze
strony policji?

pozdrawiam, magda

8. Data: 2002-03-11 07:47:33

Temat: Re: Dziekuje! Re: Szkla kontaktowe?
Od: d...@a...comnect (Magdalena) szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" m...@h...com writes:

>Mam jeszcze nast. pytania:
>1) czy soczewki takie trzeba nosic regularnie? (Okulary nosze tylko
>gdy wychodze na dwor, a mam wade ok. -4.)

Nie. Nosisz kiedy chcesz (spanie tylko w wyjatkowych przypadkach). Czasem
jednak jest dobrze jest dac oczom odpoczac i ponosic okulary.

Nie wiem czy ktos Ci napisal, ale szkla kontaktowe dosc gryza sie z praca przy
komputerze. Ja nie moge wytrzymac nawet pol godziny. Jak musisz siedziec przy
komputerze najlepsze sa takie z jak najmniejsza iloscia wody.

>2) czy wielkim wysilkiem jest przyzwyczajenie sie do posiadania obcego
>ciala na oku?

Dla wiekszosci ludzi nie. Pasujacych szkiel kontaktowych w ogole sie nie czuje.
Moze w poczatkach noszenia, jak czlowiek ciagle o nich mysli.

>3) w prawie jazdy mam zapis o jezdzie tylko w okularach. Rozumiem, ze
>naturalne jest zamienienie ich na szkla kontaktowe bez klopotow ze
>strony policji?

Ja tez mam taki zapis :) Choc moze tylko pisza tam o "szklach korygujacych",
nie pamietam. Tak czy owak nie mysle, zeby policja robila jakies problemy. Nie
wiem jak w Szwecji, ale mysle, ze u mnie (w Stanach) wystarczyloby tylko
powiedziec, ze ma sie szkla kontaktowe. Nie sadze, zeby sprawdzali.

Jak to wyglada w praktyce nie wiem, jeszcze nie mialam przyjemnosci bycia
zatrzymana przez policje. Mozesz dla pewnosci zadzwonic do urzedu, ktory wydal
Ci prawo jazdy i zapytac.

Milego noszenia kontaktow, ja wlasnie zamierzam ponosic moje po dluuugiej
przerwie.

Magdalena

--
A great many people think they are thinking when they are merely rearranging
their prejudices. (William James)

9. Data: 2002-03-12 22:43:45

Od: "[benY]" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam sie Acuve 2 sa cool- ale soft 66 tez nosi sie komfortowo. teraz
uzywam jednak Focus softColor - miesieczne 52 pln/pare
- sa wygodne, kolorowe, nie wysychaja szybko

Brachyterapia i opuchlizna, pyt. do neurochirurga
kaszle kaszle - leki i 3 lekarzy nie pomogly
Vimaca - skutki uboczne?
Lekarz seksuolog na Śląsku
nowotwor rdzeniowy