« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2003-07-17 19:31:48
Temat: Re: Szkolny Koordynator TI> > Roman
>
> Stop, Powrót, Naprzód odnoszą się tylko do przewijanej warstwy ;-). A ja
> pracuję na laptopie więc gdzie mam klikać jeśli nie na nim? :-)
>
I dla siebie tę witrynę zrobiłeś? A moze chciałbyś jednak, żeby
odwiedzali ją nie tylko właściciele laptopów (tak na marginesie,
to ten odnośnik wygląda jak baner)
--
Pozdrawiam
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2003-07-17 21:48:35
Temat: Re: Szkolny Koordynator TI
Użytkownik "Andrzej" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:bf6rj8$259$1@inews.gazeta.pl...
Witam!
<..> Szkolny Koordynator TI to wcale nie nowy temat. Sam spotkałem się z nim
w
> 1999 roku, w lutym, na targach komputerowych w Warszawie. Był tematem
>jednej
> z dyskusji "Edukacja informatyczna w szkole" w powiązaniu z wprowadzaną
> reformą szkolną.
IMHO
Nie pachnący swieżością, to fakt...-Niewypał!
> Rzeczywiście stanowisko jest na pograniczu dydaktyki i administracji.
"Stanowisko" -to ciekawe?!
Jaki "numerek" do kategorii zaszeregowania miałby ten "Koordynator.."?
>Chodzi o to żeby komputery....
<...>
Wcale nie jest potrzebne stanowisko koordynatora!
O ile jest w szkole sieć serwerowa (z logowaniem użytkowników),
odpowiedni dozór sieci wystarczy.
ALE TO KOSZTUJE! (czasu i umiejętności np takich 500 kont!)
Potrzebny jest po prostu ADMINISTRATOR z uprawnieniami do danej sieci.
(np umowa-zlecenia).
Klucze od pracowni poza lekcjami wydaje i odbiera woźny.
Sprzęt przenośny można też wydawać pracownikom szkoły za pokwitowaniem.
Towarzystwo, nauczycielstwo "na kursa" i po krzyku!
Wszystko zależy od podejścia dyrekcji:
Goni do komputerowej roboty. Są wyniki.
Ma w d... "Nima wyników".
Ale nie ma co wmuszać!
Dyrekcja szkoły baletowej -PO CO?
Zespół szkół ekonomicznych! Albo ogólniak z klasami Informatycznymi.
No to co innego, kadra -do roboty!
Na kilka szkół pracuje lokalny, serwisant sprzętu (może być firma).
Współpracuje "krótko " z księgowością w sprawach inwentaryzacji sprzętu
i oprogramowania. Organ robi przetarg na usługę, i po krzyku.
<...>
>Jak chce p. Sławomir to na razie sf, ale wcale nie taka odległa
> znam nauczycieli, którzy już z niektórych z tych urządzeń korzystają w
> praktyce dydaktycznej.
I ma racje (z tym sf), bo koordynator, to "proteza".
Stare i sprawdzone: Admin-User.
Roman
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2003-07-18 06:28:11
Temat: Re: Szkolny Koordynator TIAndrzej wrote:
> A więc lepiej by dostęp do komputerów uczniowie mieli przez 4 godziny
> w tygodniu. O przepraszam, 4x po 30 min z 45 (resztę pochłaniają
> czynności przygotowawczo-zakończeniowe lekcji).
Chyba żartujesz! Lekcję zaczynasz o ósmej, znajdując się w klasie (lub przed
klasą) z dziennikiem przed dzwonkiem. Klasa wchodzi, siada, rozpakowuje się
(nie powinno to zając więcej niż dwie minuty). Wszystko. Zaczynasz lekcję.
Prowadzisz prezentację (odnotowyjąc przy okazji spóźnialskich), w czasie
ćwiczeń sprawdzasz obecność, pytasz (jeśli trzeba) też w czasie ćwiczeń.
Biorąc pod uwage małe obsunięcia - przy odrobinie dobrej woli i dyscypliny
lekcja trwa 40 minut.
żona
PS.
1. Tnij posty - niepotrzebnie wysłałeś z powrotem cały post poprzednika -
nauczyciel powinien dawać przykład.
2. Stronę wkleiłam do ulubionych - graficznie jest nieskładna i śmieszna.
3. Nie obawiasz się, że któryś z "serwisów prac magisterskich" wykorzysta
Twoją pracę, jako swoją i po prostu na niej zarobi?
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2003-07-18 12:03:38
Temat: Re: Szkolny Koordynator TI
Użytkownik "zona alberta" <misia [CUT THIS]@fr.pl> napisał w wiadomości
news:bf842v$ltv$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Andrzej wrote:
> Chyba żartujesz! Lekcję zaczynasz o ósmej, znajdując się w klasie (lub
przed
> klasą) z dziennikiem przed dzwonkiem. Klasa wchodzi, siada, rozpakowuje
się
> (nie powinno to zając więcej niż dwie minuty). Wszystko. Zaczynasz lekcję.
> Prowadzisz prezentację (odnotowyjąc przy okazji spóźnialskich), w czasie
> ćwiczeń sprawdzasz obecność, pytasz (jeśli trzeba) też w czasie ćwiczeń.
> Biorąc pod uwage małe obsunięcia - przy odrobinie dobrej woli i dyscypliny
> lekcja trwa 40 minut.
>
> żona
Witaj!
Po pierwsze - lekcje zaczynam nie tylko o ósmej ale mam je przez cały dzień.
A to oznacza, że dziennik muszę odnieść, wziąć następny (o ile jest
dostępny - zajęcia dzielone), jeśli nie miałem dziennika wpisać temat i
obecności na zajęciach zakończonych, dojść do pokoju nauczycielskiego i z
niego wyjść (to dwa piętra różnicy i długość korytarza) - na to wszystko 10
minut przerwy. Oczywiście nie wliczam w to jakiś nieprzewidzianych zajść
(informacje dyrekcji, uczeń lub rodzic z jakąś sprawą).
Po drugie - zajęcie miejsc i uruchomienie komputera to czas około 5 minut,
chyba, że pracujesz w klitce. Moja pracownia to normalna sala lekcyjna z 20
stanowiskami. Spóźnialscy to następny problem i utrata czasu (trzeba jeszcze
raz tłumaczyć zagadnienia).
Po trzecie - po zakończeniu ćwiczeń należy dane zapisać na nośniku, zamknąć
system i doprowadzić stanowisko do porządku a nie tylko odejść od
komputera - to następne 5 minut
Jakoś nie widzę by wyszło tu 40 minut lekcji na zajęcia. W najlepszej
sytuacji - 35 minut jeśli kontynuujemy ćwiczenie rozpoczęte na poprzednich
zajęciach.
--
Powodzenia
Andrzej <a...@p...gazeta.pl>
<http://angraplay.republika.pl>
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2003-07-18 15:03:21
Temat: Re: Szkolny Koordynator TIAndrzej wrote:
> Witaj!
Dzień dobry,
> Po pierwsze - lekcje zaczynam nie tylko o ósmej ale mam je przez cały
> dzień.
Ja też. To było założenie.
> A to oznacza, że dziennik muszę odnieść, wziąć następny
I robisz to _podczas_ lekcji?
>(o ile jest dostępny - zajęcia dzielone),
Też prowadze dzielone zajęcia. Mam do tego osobny kajecik i tam wszystko
odnotowuję. Uzupełniam na przerwie lub na okienku, jeśli dany dziennik jest
dostępny.
> jeśli nie miałem dziennika wpisać temat i obecności na zajęciach
zakończonych, dojść do pokoju
> nauczycielskiego i z niego wyjść (to dwa piętra różnicy i długość
> korytarza) - na to wszystko 10 minut przerwy.
I to wszystko zajmuje Ci 10 minut? Coś duża ta Twoja szkoła ;)
> Oczywiście nie wliczam w to jakiś nieprzewidzianych zajść (informacje
dyrekcji, uczeń lub rodzic z jakąś sprawą).
Oczywiście takie przypadki się zdażają, ale nie widzę powodu do uogólnień,
co zrobiłeś pisząc, że lekcja trwa rzeczywiście 30 minut.
> Po drugie - zajęcie miejsc i uruchomienie komputera to czas około 5
> minut, chyba, że pracujesz w klitce. Moja pracownia to normalna sala
> lekcyjna z 20 stanowiskami.
Dopiero po dzwonku otwierasz klasę? Jeśli nie - to powinni siedzieć i czekać
przygotowani do rozpoczęcia lekcji o "przysłowiowej" ósmej.
> Spóźnialscy to następny problem i utrata
> czasu (trzeba jeszcze raz tłumaczyć zagadnienia).
Kwestia dyscypliny. U mnie nie są problemem.
> Po trzecie - po zakończeniu ćwiczeń należy dane zapisać na nośniku,
zamknąć system i doprowadzić stanowisko do porządku a nie tylko
> odejść od
> komputera - to następne 5 minut
Czy za każdym razem włączacie komputery od nowa?
BTW, nie uważasz, że powinno się to zrobić na przerwie, a nie w czasie
lekcji?
> Jakoś nie widzę by wyszło tu 40 minut lekcji na zajęcia. W najlepszej
> sytuacji - 35 minut jeśli kontynuujemy ćwiczenie rozpoczęte na
> poprzednich zajęciach.
No cóż. A mnie się udało, ale zaznaczam, że nie uczę informatyki.
żona
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
16. Data: 2003-07-18 15:42:12
Temat: Re: Szkolny Koordynator TI> Jakoś nie widzę by wyszło tu 40 minut lekcji na zajęcia. W najlepszej
> sytuacji - 35 minut jeśli kontynuujemy ćwiczenie rozpoczęte na poprzednich
> zajęciach.
>
Może wyjść nawet 50 minut pracy z komputerem. ;) Po pierwsze zajęcia powinny
trwać 2 godziny. Po drugie zadania można rozdać wcześniej. Ja np. daję
od razu na cały blok. Po trzecie obecność mozna sprawdzić, gdy uczniowie juz
pracują z komputerami. Zwykle jednak pracują z komputerem krócej, bo nudzę się
i opowiadam im o informatyce.
--
Pozdrawiam
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
17. Data: 2003-08-04 12:11:18
Temat: Re: Szkolny Koordynator TIPrzydałaby się wersja w postaci pliku .doc do ściągnięcia.
AA
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |