Szkolny problem z wychowawcą - krew mnie zalała :( dłuuuuugie

111. Data: 2005-12-11 23:06:50

Temat: Re: Szkolny problem z wychowawcą - krew mnie zalała :( dłuuuuugie
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
news:dni3lk$22k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Kompletnie nie rozumiem dlaczego czerpanie przyjemności
> z zycia miałoby się negatywnie kojarzyć. Przecież nikt
> nie postępuje tak, żeby mu tylko źle było.

Jeśli ktoś uważa, że służba innym i idei jest celem jego życia, to takie
postępowanie daje mu satysfakcję, a więc sprawia przyjemność... czyli jest
to hedonizm w czystej postaci...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

112. Data: 2005-12-12 00:07:40

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote in message
> Użytkownik "miranka" ...

> Byłam pierwsza w łóżku! :P

:)))))) No fakt, zasiedziało mi się.

113. Data: 2005-12-12 08:26:55

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Joanna Duszczyńska"

> Masz takie pięknie proste osądy.

Do pracy w zawodzie nauczyciela nie wystarczą merytoryczne umiejętności w
zakresie nauczanego przedmiotu.
Chodzi o etykę. I nie mam ty na myśli etyki zawodowej.

114. Data: 2005-12-12 08:31:45

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Joanna Duszczyńska [Mon, 12 Dec 2005 00:06:50 +0100]:

> Jeśli ktoś uważa, że służba innym i idei jest celem
> jego życia, to takie postępowanie daje mu satysfakcję,
> a więc sprawia przyjemność... czyli jest to hedonizm
> w czystej postaci...

No właśnie o tym piszę :) I dlatego też nie potrafię
zrozumieć że mimo, że każdy żyje tak żeby mu było w tym
życiu fajnie - to niektórzy jednak za nic na świecie się
do tego nie potrafią przyznać ;)

Kira

115. Data: 2005-12-12 09:18:02

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. <r...@g...pl> napisał:
> Znaczy się nie świat jest dla niech, lecz one dla świata.

E tam, i swiat jest dla nich i one sa dla swiata.

Ale w całej tej dyskusji zabrakło mi próby rozwiązania klasowego konfliktu
bliźniaczki - osoby je atakujące.
Widac, ze pani sobie z tym nie radzi - i rodzice powinni jej w tym pomoc.

Bo Eulalko - gdyby to ktos twojej corce wykrzyczal - jestes
zlodziejką i twoja mama to zlodziejka - jak rozwiazalabys ten problem?

Pozdrowienia,
Lila

116. Data: 2005-12-12 09:48:55

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kira" ...

> Re to: Joanna Duszczyńska [Mon, 12 Dec 2005 00:06:50 +0100]:

> No właśnie o tym piszę :)

Nie. Uprzednio pisałaś o hedonizmie cyrenejskim, najbardziej egoistycznym
nurcie tej filozofii, obecnie przerzuciłaś się na jego wersję zbliżoną do
altruizmu, czyli hedonizm społeczny. W wymiarze praktycznym różnica jest
kolosalna, h.c. zakłada osiąganie przyjemności bez oglądania się na potrzeby
innych, jeżeli trzeba to wręcz koszem innych (świat dla mnie - Twoje
podejście), h.s. przyjmuje konieczność poszerzenia przyjemności o innych
ludzi/dla innych ludzi (ja dla świata - podejście Romana).
Twoje "świat jest po to żeby to moje życie było fajne i przyjemne" jest
egoizmem w czystej postaci i postawą aspołeczną - to dla wyjaśnienia, jakie
widzę minusy takiego podejścia.

> I dlatego też nie potrafię
> zrozumieć że mimo, że każdy żyje tak żeby mu było w tym
> życiu fajnie - to niektórzy jednak za nic na świecie się
> do tego nie potrafią przyznać ;)

Wydaje Ci się. Nikt nie pisał, że jego celem jest osiąganie cierpienia w
życiu. Dyskusja tyczy metod osiągania osobistej satysfakcji, kosztem innych
vs dla innych.

--
EwaSzy
Której sygnaturkę ktoś zjadł na śniadanie

117. Data: 2005-12-12 09:53:53

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Harun al Rashid [Mon, 12 Dec 2005 10:48:55 +0100]:

> Nie. Uprzednio pisałaś o hedonizmie cyrenejskim

OMG! Gdzie? MSG-ID proszę :)

> Twoje "świat jest po to żeby to moje życie było fajne
> i przyjemne" jest egoizmem w czystej postaci i postawą
> aspołeczną - to dla wyjaśnienia, jakie widzę minusy
> takiego podejścia.

Świat *jest* po to żeby mi było fajnie - mam w nim
morze w którym mogę pływać, ludzi których mogę poznać
i polubić, pracę która daje mi satysfakcję, masę miejsc
do odwiedzenia i rzeczy do poznania. Nie mam najbledszego
pojęcia co jest w tym aspołecznego - ale jeśli jest, to
chyba mnie to faktycznie nie interesuje ;)

> Dyskusja tyczy metod osiągania osobistej satysfakcji,
> kosztem innych vs dla innych.

No to jeszcze mi wyjaśnij czyim kosztem osiągam swoją,
to może uda nam się wrócić do początku tej rozmowy...

Kira

118. Data: 2005-12-12 09:54:42

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Dnia Sun, 11 Dec 2005 01:55:01 +0100, Harun al Rashid napisał(a) w
> wiadomości:<news:439b78f0$1@news.home.net.pl>

> Ale powinien to robić z własnej woli.

Oczywiście :)
Odniosłam się do uogólnienia, w kwestii 'zmuszania nauczyciela' mamy
identycznie zdanie.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

119. Data: 2005-12-12 10:09:13

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Re to: Harun al Rashid [Mon, 12 Dec 2005 10:48:55 +0100]:

> OMG! Gdzie? MSG-ID proszę :)

news:dnhn62$nbr$1@nemesis.news.tpi.pl, proszę cytat:

" Bo ja, będąc już raczej dużą dziewczynką, dalej nijak
nie uważam żebym była "dla świata". Wprost przeciwnie
- nadal jestem zdania, że to właśnie świat jest po to
> [...]

> pojęcia co jest w tym aspołecznego - ale jeśli jest, to
> chyba mnie to faktycznie nie interesuje ;)

'Świat' to trochę szersze pojęcie niż morze do pływania i ludzie do
poznania. I w tym szerszym pojęciu, obejmującym innych ludzi oraz ich
potrzeby, został przez Romana użyty. Jeżeli zamierzałaś pisać wyłącznie
urokach Ziemi należało zaznaczyć, że zmieniasz obszar dyskusji ze stosunków
międzyludzkich na piękno przyrody.

> No to jeszcze mi wyjaśnij czyim kosztem osiągam swoją,
> to może uda nam się wrócić do początku tej rozmowy...

A gdzie napisałam, że osiągasz cudzym kosztem? Rozmawiamy o hedonizmie, nie
o Twoim postępowaniu.

120. Data: 2005-12-12 10:18:39

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Harun al Rashid [Mon, 12 Dec 2005 11:09:13 +0100]:

> I w tym szerszym pojęciu, obejmującym innych ludzi oraz
> ich potrzeby, został przez Romana użyty.

Nom. Przeze mnie też. Bo nie wiem czy wiesz, ale ja też
jestem człowiek i też mam jakieś potrzeby - zaskoczony?

I na prawdę nie rozumiem, dlaczego zwracanie uwagi na
potrzeby człowieka-obok ma jakoś wykluczać zwracanie tej
uwagi na potrzeby człowieka-mnie?

> należało zaznaczyć, że zmieniasz obszar dyskusji ze
> stosunków międzyludzkich na piękno przyrody.

Nie zmieniam. Czemu cały czas uparcie mi wmawiacie, że
musi być albo-albo: albo zwracam uwagę na innych, albo
na siebie? Jednym z "świat jest dla mnie" jest przecież
także "mogę w nim komuś pomóc co sprawi przyjemność i mi
i temu komuś". Prawda czy nie?

Natomiast stwierdzenie "ja jestem dla świata" bardzo
nieprzyjemnie kojarzy mi się z postawą "najpierw i po
pierwsze inni, a dopiero potem ja". Czyli spychanie
siebie na jakiś dalszy, mało istotny plan - co jest
dla mnie mało wyobrażalne mówiąc szczerze.

> A gdzie napisałam, że osiągasz cudzym kosztem? Rozmawiamy
> o hedonizmie, nie o Twoim postępowaniu.

No rozmawiamy o tym, że napisałam że hedonizm mi się
podba - więc jakby nie patrzeć o mnie.

Kira

elo
co zamiast Barbie?