Szparagi - przechować do jutra

1. Data: 2005-05-30 18:39:39

Temat: Szparagi - przechować do jutra
Od: "Maciej Muran" <m...@s...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Tak, mam wyrzuty sumienia, że nie sprawdziłem wszytskich postów z
ostatnich 10 lat...

Przed chwilą kupiłem pęczek białych szparagów.
Chcę przechować je do jutra, bo dziś nie mam ani ochoty ani czasu na
stanie przy garach.
Sprzedawca mówił, żeby wstawić w zwykłą wodę.
Niestety, nie dopytałem czy wstawiać w całości, od strony korzeni, od
strony główki? A może na boku mogą sobie leżeć? Wiem tylko tyle, że za
długo w wodzie trzymać się nie powinno...

Z góry dzięki za porady,

--
Maciek.

2. Data: 2005-05-30 18:54:56

Temat: Re: Szparagi - przechować do jutra
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Muran" <m...@s...gmail.com> wrote in message
> Tak, mam wyrzuty sumienia, że nie sprawdziłem wszytskich postów z ostatnich 10
> lat...

I slusznie. Nie ma to jak dobry wyrzut sumienia w poniedzialek :-)))

> [...]
> główki? A może na boku mogą sobie leżeć? Wiem tylko tyle, że za długo w wodzie

Mozna wstawic w plytki zbiorniczek z woda (od strony korzeni - ktore pred gotowaniem
trzeba troche odciac, nota bene, tam gdzie sa troche "drzewiaste") ale lepszym
pomyslem jest owiniecie samych korzeni (nie glowek...) lekko wilgotnym recznikiem
papierowym i umieszczenie calosci w lodowce w szufladzie na warzywa. Beda jedrne i
nie zwiedniete (szczegolnie jesil owa szuflada ma kontrole wilgotnosci.)

3. Data: 2005-05-30 19:14:06

Od: "Maciej Muran" <m...@s...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> napisał
> [...]
> samych korzeni (nie glowek...) lekko wilgotnym recznikiem papierowym
> i umieszczenie calosci w lodowce w szufladzie na warzywa.

No i tak zrobiłem.
Do garnuszka wlałem odrobinę wody, która zaraz wsiąkła w ręcznik,
którym owinąłem szparagi.
Dolałem jeszcze ciut wody i wstawiłem do lodówki ale tak zwyczajnie na
półkę najniższą, bo ta kontrola wilgotności to dla mnie za dużo wrażeń
jak na raz ;)
Jutro zamelduję co z tego wyszło :)
Dzięki, pozdrawiam.
--
Maciek.

szukam przepisu- kurczak na ostro w czekoladzie
Drinki z palemką
sos smietanowy???
makaron z zupek błyskawicznych Vifon
uroki w-skiej Pragi