Szukam psychoterapii grupowej dla mamy.

1. Data: 2010-08-23 15:29:27

Temat: Szukam psychoterapii grupowej dla mamy.
Od: takisobierobert2 <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Jak w temacie - być może ktoś z Was będzie mógł coś podpowiedzieć.
Obszar: Warszawa, najlepiej jej prawa część, ale nie jest to
absolutnie konieczne. Cena w granicach 400-500 PLN miesięcznie.

Co do mamy - ma 60 lat, bardzo niską samoocenę, wieczne poczucie
obowiązku wobec wszystkich dookoła, jest bardzo bardzo emocjonalna (do
tego stopnia, że rozmowa z nią za pomocą racjonalnych argumentów jest
praktycznie nie do wykonania - moja mama przetwarza jedynie emocje i
za ich pomocą dopisuje sobie drugą treść do wszystkiego co usłyszy/
zobaczy). Niedawno miała nieudaną próbę samobójczą spowodowaną
poczuciem winy za rzecz, która faktycznie była paskudna, ale którą
zrobiła, bo nie dawała sobie nerwowo rady z pewną sytuacją (nie chcę
tu podawać szczegółów...). Do tego wszystkiego mama ma bardzo silną
nerwicę, która powoduje, że jest bardzo wrażliwa na hałas, zwłaszcza
na szczekanie psów. Do pewnego momentu pomagały jej na to leki od
psychiatry, ale od pewnego czasu działają coraz słabiej....

Szukamy dla niej terapii grupowej, bo sama stwierdziła, że chce takiej
spróbować. Cała rodzina stara się jej jakoś pomóc, ale z powodu jej
chaotycznej emocjonalności kompletnie nie jesteśmy w stanie nijak do
niej dotrzeć. Po sytuacji z próbą samobójczą stwierdziliśmy, że bez
pomocy z zewnątrz nie damy rady. Cel terapii - wyciszenie,
zaakceptowanie przeszłości, wybaczenie samej sobie tej rzeczy, która
ją doprowadziła do próby odebrania sobie życia, odkrycie w sobie
jakiejś sprawczości, siły, elementarnego poczucia, że ma wpływ na
otaczającą ją rzeczywistość.

Gdyby ktoś z Was mógł polecić jakąś grupę terapeutyczną lub chociażby
podpowiedział gdzie/według jakich kryteriów takowej szukać - będę
bardzo wdzięczny za pomoc...

Robert

2. Data: 2010-08-23 17:01:24

Temat: Re: Szukam psychoterapii grupowej dla mamy.
Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

takisobierobert2 <t...@w...pl> napisał(a):

> Witam wszystkich,
>
> Jak w temacie - by=E6 mo=BFe kto=B6 z Was b=EAdzie m=F3g=B3 co=B6
podpowied=
> zie=E6.
> Obszar: Warszawa, najlepiej jej prawa cz=EA=B6=E6, ale nie jest to
> absolutnie konieczne. Cena w granicach 400-500 PLN miesi=EAcznie.

proponuje skontaktowac sie z psychiatra i od tego zaczac. Oni maja namiary
na terapie grupowe.

i.

UWAGA !!! NA ...
SALCIA