Szybkowar - konflikt metali?

1. Data: 2000-09-24 12:18:24

Temat: Szybkowar - konflikt metali?
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie, mam zagwozdkę. Świeżo nabyłam sobie nowy szybkowar - włoski,
stalowy, 3 litry pojemności. Dzisiaj przeszedł (tzn. nie całkiem...) próbę
ogniową i okazało sie, że oczywiście pomimo grubego dna duszone w nim mięso
(potrawa gulaszopodobna) ślicznie wzięło i przywarło.

Mam do dyspozycji zapasowe wkładki ze starego szybkowara zapobiegające
takim narowom, ale są one (tak jak stary szybkowar) aluminiowe.

W związku z tym - czy stosowanie ich w trakcie gotowania (gotowa potrawa
będzie przełożona do czegoś innego) nie będzie prowadziło do jakiśch
dziwnych niespodzianek w związku z różnicą metali, z których zrobiony jest
szybkowar i wkładka? Bo jakoś nie mam ochoty na małe eksperymenty z
elektrolizą, ale z drugiej strony trochę ciężko jest przemieszać zawartość
szybkowara w trakcie gotowania...

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://framzeta.art.pl =(';')=

1. Data: 2000-09-25 06:41:38

Temat: Re: Szybkowar - konflikt metali?
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jo'Asia" <J...@r...art.pl> wrote in message
> [...]
>
> Mam do dyspozycji zapasowe wkładki ze starego szybkowara zapobiegające
> takim narowom, ale są one (tak jak stary szybkowar) aluminiowe.

Witaj JoAsiu!

W szybkowarach gotuję odkąd sięgam pamięcią a nawet jeszcze dłużej gdyż mama
także...
Aluminiowe , węgierskie garnki - jedyne w swoim czasie dostępne na rynku
czas wyrzucić(też kiedyś miałam). Wkładki z dna także. W stalowych garach są
one do niczego nieprzydatne. A poza tym aluminium jest szkodliwe dla
zdrowia.Może przywrzeć tylko i wyłącznie w jednym przypadku:jak dasz za mało
wody.Spróbuj jeszcze raz a zobaczysz, że więcej się to nigdy nie
przytrafi.Gulasz jest cudowny a cebulka w półplasterkach dodana od razu do
sosu -po otwarciu pokrywki rozpływa sie tworząc niepowtarzalny smak. Wczoraj
robiłam gołąbki.....:))))

Pozdrowienia Jola

1. Data: 2000-09-25 16:45:33

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wystukała w wiadomości <8qms0d$oam$1@news.tpi.pl>:

> W szybkowarach gotuję odkąd sięgam pamięcią a nawet jeszcze dłużej gdyż mama
> także...

To mniej więcej tak jak ja.

> Aluminiowe , węgierskie garnki - jedyne w swoim czasie dostępne na rynku
> czas wyrzucić(też kiedyś miałam).

To już nie moje zmartwienie, stalowy wyprowadza sie ze mną, chciałam go
wypróbować. :)

> [...]
> zdrowia. Może przywrzeć tylko i wyłącznie w jednym przypadku:jak dasz za mało

Mówisz? Przykrywało całe mięcho jeszcze z zapasem. Fakt, że ten stalowy
jest o wiele bradziej płaski niż statra Kukta, może to dlatego. Dam mu
jeszcze jedną szansę ;).

> Spróbuj jeszcze raz a zobaczysz, że więcej się to nigdy nie
> przytrafi. Gulasz jest cudowny a cebulka w półplasterkach dodana od razu do
> sosu - po otwarciu pokrywki rozpływa sie tworząc niepowtarzalny smak.

Cebula była (Gulasz bez cebuli? kto to słyszał!). I grzybki suszone
(mielone i w całosci), ziele angielskie, pieprz i listek laurowy. .

> Wczoraj robiłam gołąbki.....:))))

A gołąbków jak raz nie lubię.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://framzeta.art.pl =(';')=
Podczas nieszczęśliwego małżeństwa przyszedł na świat "Pan Tadeusz".

Grzyby - marynata
glutaminian sodu
cebula
GYROS lub KEBAB