TRUSKAWKI

1. Data: 2004-06-02 18:10:03

Temat: TRUSKAWKI
Od: Linka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam truskawki. W zeszłym roku zagapiłam się i nie zjadłam tyle,
ile chciałam zjeść.
W związku z powyższym mam pytanie:

Czy jest jakiś sposób, żeby zachować "świeże" truskawki przez cały rok?
Nie w kompocie, czy dżemie...
Czy truskawki po rozmrożeniu nie będą "paćkate"? Albo co zrobić, żeby
nie były... :(

Linka
(co dzisiaj 2 kilogramy już zjadła) :D

1. Data: 2004-06-02 18:23:28

Temat: Re: TRUSKAWKI
Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Linka wrote:
> Czy truskawki po rozmrożeniu nie będą "paćkate"? Albo co zrobić, żeby
> nie były... :(

Będą. Można to trochę ograniczyć, wrzucając zamrożone truskawki do
ciepłej galaretki truskawkowej :) Szybko się rozmrażają, a galaretka
błyskawicznie się na nich ścina. Pomysł znaleziony w archiwum tej grupy.

Zasadniczo truskawki niestety, niestety, najcudowniejsze są w sezonie.
Nie ma na to rady i trzeba się cieszyć, póki są!

> Linka
> (co dzisiaj 2 kilogramy już zjadła) :D

Eh, a dla mnie jeszcze za drogie - po 8 zł / kg, nie skusiłam się... Nie
wyglądały za pięknie.

Ja w tym sezonie planuję wykonać "sorbet" truskawkowy - takie lody z
samych owoców. Nie mam tylko pomysłu, jak to spulchnić, żeby mi nie
zamarzło na kamień... Może ubić pianę z białek albo z żelatyny?

Nessie

1. Data: 2004-06-02 18:35:02

Od: Linka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nessie napisał:

> Będą. Można to trochę ograniczyć, wrzucając zamrożone truskawki do
> ciepłej galaretki truskawkowej :) Szybko się rozmrażają, a galaretka
> błyskawicznie się na nich ścina. Pomysł znaleziony w archiwum tej grupy.

Więc jednak zamrożę :) - dobre i to!!!

> Eh, a dla mnie jeszcze za drogie - po 8 zł / kg, nie skusiłam się... Nie
> wyglądały za pięknie.

W zeszłym roku też tak myślałam i skończyło się na tym, że zakończyłam
sezon mając tylko 1/2 kg w brzuchu :(
Ależ to była rozpacz...

1. Data: 2004-06-02 21:39:02

Od: ojolka <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Linka napisał:

> Więc jednak zamrożę :) - dobre i to!!!

> W zeszłym roku też tak myślałam i skończyło się na tym, że zakończyłam
> sezon mając tylko 1/2 kg w brzuchu :(
> Ależ to była rozpacz...
hmm a myślałam że tylko ja jestem taki żarłok truskawkowy !!!
i że jedzenie kilogramami to ... ;-)
warto już spróbować są pychota !!!
i jeszcze są !!!

1. Data: 2004-06-02 22:55:47

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Linka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Nessie napisał:

> Więc jednak zamrożę :) - dobre i to!!!

Taka breja po rozmrożeniu Ci się nie zrobi jeśli najpierw podmrozisz je
trochę rozłożone pojedynczo na jakiejś tacce i dopiero potem wrzucisz je do
jednego woreczka/pojemnika.

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2004-06-03 06:37:52

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eh, a dla mnie jeszcze za drogie - po 8 zł / kg, nie skusiłam się... Nie
> wyglądały za pięknie.

Na razie faktycznie sa drogie i nie zawsze dobre, niestety. U mnie tzn. w
Poznaniu widzialam po okolo 12 zl / kg :(
Chyba jeszcze poczekam.
Ale slyszalam, ze w tym roku ma byc mnostwo truskawek. Juz sie ciesze :)
Pozdrawiam truskawkowo.
Basiek.

1. Data: 2004-06-03 06:47:44

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie w kompocie, czy dżemie...
> Czy truskawki po rozmrożeniu nie będą "paćkate"? Albo co zrobić, żeby

W zeszłym roku mroziłam truskawki zmiksowane (jak do koktajlu) po
rozmrożeniu nie odbiega prawie smakiem od świeżego. Zmiksowanie (wcześniej
zamrożonych w całości) rozmrożonych truskawek nie daje tego efektu.

Anet

1. Data: 2004-06-03 09:21:53

Od: "eM" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja takie zamrozone truskawki wrzucam do szampana i pije i licze babelki
(dopoki moge ;-)). I mozna je przeciez wrzucic do wszelkich innych napojow
zamiast kostek lodu... okragly rok, dopoki nie zobacze dna zamrazalnika.

Pozdrawiam,

eM rozmarzona

1. Data: 2004-06-03 13:29:28

Od: "mskowronski(no-spam)" <"mskowronski(no-spam)"@gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anet napisał:

> W zeszłym roku mroziłam truskawki zmiksowane (jak do koktajlu) po
> rozmrożeniu nie odbiega prawie smakiem od świeżego. Zmiksowanie (wcześniej
> zamrożonych w całości) rozmrożonych truskawek nie daje tego efektu.

Potwierdzam, mama co roku robi wlasnie tak. Truskawki zmiksowane z
cukrem i rozlane do pudelek po lodach i margarynach. Cukier sprawia, ze
po zamrozeniu wszysztko nie jest az takie twarde i mozna to kroic, a
smakowo po prostu rewelacja.

Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2004-06-06 18:01:07

Od: "monia" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nessie" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:40BE1B20.2000105@bez-tego-yahoo.com...

> [...]
> samych owoców. Nie mam tylko pomysłu, jak to spulchnić, żeby mi nie
> zamarzło na kamień... Może ubić pianę z białek albo z żelatyny?

JA robie cos podobnego z truskawek, poki co mrozonych bo swirze za drogie
jeszcze.nie jest to sorbet ale lody pychaa..
wsypuje do garnka zmrozone truskawki 0,5 kg
dodaje mleko zwykle (ja 0%) - ilosc zalezy od tego jak geste chcesz miec. na
0,5 kg truskawek 1 szklanka - bedzie geste
do tego cukier (jak ktos lubi)
i wszystko miksuje..naprawde pychaa
monika

Ekspres do kawy przelewowy jaki?
Rakotwórcza kiełbaska
miary miedzynarodowe, wagi kuchenne, przepisy z dalekich krajow
do aretkka i innych!
[jestem nowy] [krutkie] ryż