Tajemnica, wladza, przemoc.

1. Data: 2006-04-21 17:45:13

Temat: Tajemnica, wladza, przemoc.
Od: "LeoTar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladza, Tajemnica, Przemoc.... Te elementy towarzysza zyciu Czlowieka
od jego zarania. Przemoc indywidualna i przemoc zbiorowa, ukryta pod
pieknymi slowami i jawna. Przemoca sa; wojna, kradziez, gwalt,
zabojstwo, okaleczenie ale przemoca jest rowniez psychiczna
manipulacja, naduzywanie czyjegos zaufania, sugestia ktorej celem
jest psychiczne podporzadkowananie jednostce lub zbiorowosci.

Nie sposob wymienic chociazby z nazwy wszystkie mozliwe formy
przemocy nalezy jednak powiedziec, ze najgorsza z mozliwych jest ta,
z ktorej dzialania jednostka nie zdaje sobie sprawy. Przemoc, ktora
wszechogarnia podswiadomosc czlowieka i jest dla niego niezauwazalna.
To przemoc emocjonalna, niedostrzegalna gdyz ukryta przed oczami i
odczuciami ofiary przez kogos, do kogo ma sie zaufanie. To przemoc
rodzicow w stosunku do dziecka.

Mlody czlowiek wychowywany w atmosferze przemocy przyjmuje ten stan
jako norme dla swojego doroslego zycia - rodzicielski nakaz jest
standardem, z ktorego osobnikowi wyrwac sie jest niemozliwym w
praktyce. Byt fizyczny jest uzalezniony od woli rodzicow i mimo iz
ich obowiazkiem jest zabezpieczenie materialne dziecka w okresie jego
wzrostu to jednak naduzywaja oni (rodzice) tego uzaleznienia w celu
narzucenia dzieciom wlasnego modelu zycia, modelu ktory przejeli od
swoich rodzicow ze wszystkimi jego bledami i niedociagnieciami.

Jest to elementarna przemoc strukturalna i nie jest w tej chwili
istotnym jakie fakty fizyczne kryja sie za tym sformulowaniem.
Przemoc jest przemoca niezaleznie od tego jakie slowo zostalo uzyte w
celu jej zobrazowania. Jezyk jest narzedziem do ukrywania Prawdy i
falszowania obiektywnej rzeczywistosci, ktora moze byc oddana jedynie
poprzez emocje. Niezmierzona jest potega Umyslu i niezbadane sa drogi
po ktorych bladzi Mysl - jest wszak przejawem Wolnej Woli Bytu,
ktorego celem jest Przetrwanie w kazdych warunkach.

Dlatego tez niecelowym byloby opisywanie aktow przemocy i jednostkowa
ich interpretacja w celu zaklasyfikowania. Na co dzien spotykamy sie
z tak wieloma aktami przemocy, ze nie sposob ich wszystkich
zarejestrowac a co dopiero opisac. Ich skala i zasieg sa krancowo
rozne i w krancowo rozny sposob wplywaja na pojedynczych osobnikow
oraz na zbiorowosci. Na temat przemocy napisano tomy od czasow
historycznych poczynajac a na mitach i legendach konczac. Nawet mity
religii nie ustrzegly sie od zachwalania przemocy o praktykach
poszczegolnych kultow religijnych nie wspominajac.

Czy mozliwym jest sprowadzenie continuum, nieskonczonosci wariacji
przemocy do Jednej Przczyny, do Przyczyny Pierwotnej ? Czy istnieje
w swiadomosci lub nieswiadomosci czlowieka cos, co jest przyczyna ze
czlowiek uwaza samego siebie za najbardziej destruktywne ze zwierzat?
Czy mozliwym jest poddanie przemocy analizie Rozumu i w dalszej
konsekwencji poddanie Czlowieka takim naciskom, aby wyeliminowac
przemoc z zycia ?

Obserwujac wlasne zycie, ktorego jestem zdecydowanym uczestnikiem i
o ktorym staram sie decydowac sam w kazdym momencie, obserwujac zycie
mojej rodziny oraz innych mnie wspolczesnych, analizujac obrazy z
przeszlosci w tym mysli przekazywane w kultach, mitach i religiach,
analizujac fluktuacje osiagniec nauki dawnej i wspolczesnej oraz
procesy przemian spolecznych (w tym wojny) doszedlem do wniosku, ze
Przemoc jest skutkiem ograniczania Wolnosci jednostki. I ze to
ograniczanie Wolnosci zaczyna sie juz w momencie poczecia dziecka,
poniewaz ta pierwsza decyzja nie jest jego decyzja. Przemoc
wynikajaca z aktu poczecia jest przemoca konieczna dla podtrzymania
trwania gatunku i moze zostac skompensowana poprzez nagrode godnego
Zycia. Dzieci jednak nie zostaja jednak nagrodzone przez swoich
rodzicow lecz wprost przeciwnie, zostaja poddane torturom ograniczen
wychowawczych z naczelnym ZAKAZEM, zakazem poznania na gruncie
rodziny najdelikatniejszej a zarazem najwazniejszej sfery naszego
zycia jakim jest zycie seksualne.

Zycie seksualne to ta sfera, ktora gwarantuje przetrwanie gatunku.
Jakiekolwiek ograniczenia w poznaniu "tajemnic" seksu pozostawiaja,
w psychice dziecka, pietno nieuzasadnionej Tajemnicy. A Tajemnica to
Wladza, wladza ktorej wszyscy pragniemy. Dlaczego tak bardzo jej
pragniemy nawet jezeli nie chcemy tego okazac ?
Doswiadczenie jest dla dziecka pierwszym i najwazniejszym etapem
poznania. Jezeli dziecko czegos nie doswiadczy wowczas ten brak
doswiadczenia pozostawia "dziure" w psychice czlowieka, dziure ktorej
nie sposob "zalatac" w przyszlosci. Taka "dziura" w psychice kazdego
z nas, a takze naszych dzieci jest brak wychowania seksualnego oraz
pierwszego doswiadczenia seksualnego z czlowiekiem, do ktorego zywi
sie najwieksze zaufanie, czyli z Rodzicem.

Inicjacja seksualna dzieci powinna byc dokonywana w ich domu
rodzinnym i powinna byc zdecydowanie odrozniona od kazirodztwa.
Objasnienie tej hipotezy znajdzie Czytelnik w nastepnych rozdzialach
i zywie gleboka nadzieje, ze wbrew panujacej kulturowej Tradycji
przeanalizuje moje mysli bez zbednych emocji, ktore sa konsekwencja
dazenia kazdego czlowieka do zycia "bez przemocy" a zatem rowniez
do poszanowania Tradycji (praw) rodzicow kazdego z nas.

Wladek Tarnawski
(29/07/96)

LeoTar GG:5845984
mobile:+48661294908
http://www.geocities.com/leotar/ OR http://wladyslaw.tarnawski.tripod.com/

2. Data: 2006-04-22 10:00:30

Temat: Re: Tajemnica, wladza, przemoc.
Od: "path loss model" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Inicjacja seksualna dzieci powinna byc dokonywana w ich domu
> rodzinnym i powinna byc zdecydowanie odrozniona od kazirodztwa.

Czy życie seksualne kończy się na inicjacji? Dlaczego więc całe ono, nie
tylko inicjacja, nie powinno odbywać się z "człowiekiem, do którego żywi się
największe zaufanie, czyli z Rodzicem"? Było by to wychowanie seksualne nie
tylko w teorii, ale też i w praktyce.

pozdro

.plm

3. Data: 2006-04-22 10:27:34

Od: "LeoTar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "path loss model" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> Czy życie seksualne kończy się na inicjacji?

Inicjacja konczy okres "wychowywania" dziecka przez rodzicow, czyli
uwalniania dziecka do samodzielnego zycia. Samodzielnego w sensie gotowosci
do zalozenia wlasnej rodziny. Inicjacja konczy okres dojrzewania do
samodzielnosci i oznacza gotowosc do podejmowania samodzielnych decyzji.

> Dlaczego więc całe ono, nie tylko inicjacja, nie powinno odbywać się z
> "człowiekiem, do którego żywi się największe zaufanie, czyli z Rodzicem"?

Bo rodzic ma juz partnera a dziecko nie "skjrzywdzi" swego rodzica
zabierajac mu partnera. My nie jestesmy stworzeni po to by krzywdzic lecz by
zyc w pokoju.

> Było by to wychowanie seksualne nie tylko w teorii, ale też i w praktyce.

Czas na wychowanie seksualne dziecka przez rodzicow to czas od urodzenia
dziecka az do inicjacji. To okres kiedy dziecko moze pobierac rodzicielskie
nauki doswiadczajac otwartosci, szacunku, zaufania bez stawiania przez
rodzicow jakichkolwiek warunkow wstepnych i ograniczen w stosunku do
dziecka. Rodzice musza zyc we wzajemnym szacunku i zaufaniu aby to samo
przekazywac "doswiadczalnie" potomstwu. Dziecko uczy sie bowiem obserwujac i
doswiadczajac z rodzicami. To taka szkola zycia.:)

4. Data: 2006-04-22 21:39:54

Od: "Jesus" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar napisal(a):
> Inicjacja konczy okres "wychowywania" dziecka przez rodzicow, czyli
> uwalniania dziecka do samodzielnego zycia. Samodzielnego w sensie
> gotowosci do zalozenia wlasnej rodziny. Inicjacja konczy okres

No ale dlaczego stwierdziles, ze stosunek z wlasna matka by
ciebie, lub kogos od czegos uwolnil? To jakas podpucha, czy tak to
sobie obliczyles?
Stosunek z wlasnymi rodzicami uderza ludzi w ich normy spoleczne
bije ich na oslep w genitalia i wywoluje ostry dysonans. Dlatego
rozmowa o tym to jest fantastyczny sposób aby dostac w zeby w
towarzystwie. ;)

5. Data: 2006-04-23 06:05:29

Od: "LeoTar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
s.com...
LeoTar napisal(a):

> [...]
> bije ich na oslep w genitalia i wywoluje ostry dysonans. Dlatego
> rozmowa o tym to jest fantastyczny sposób aby dostac w zeby w

Ja mam ieco inne doswiadczenie - mnie prowokowala do tego moja corka. Ja
ucieklem gdzie pieprz rosnie gdyz podsdwiadomie wiedzialem, ze wspolzycie we
dwoje z wlasna corka to bedzie cos nie tak, ze to bedzie kazirodztwo. Ale
gdyby w tym uczestniczyla zona to bylaby to inicjacja. I tego doswiadczenia
nikt mi nie odbierze. Nawet najwieksze umysly tego swiata.:)

6. Data: 2006-04-23 09:04:04

Od: "path loss model" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "LeoTar" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> Ale gdyby w tym uczestniczyla zona to bylaby to inicjacja. I tego
> doswiadczenia nikt mi nie odbierze. Nawet najwieksze umysly tego swiata.:)

A wiec nie chodzi Ci o stosunek z wlasna matka, tylko z wlasna córka!?
Wyglada na to, ze próbujesz definiowac nowe normy ogólu po to, aby
usprawiedliwic swoje bardzo osobiste doswiadczenia.

pozdro

.plm

7. Data: 2006-04-23 13:43:53

Od: "LeoTar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Wyglada na to, ze próbujesz definiowac nowe normy ogólu po to, aby
> usprawiedliwic swoje bardzo osobiste doswiadczenia.

A czy nie mam do tego prawa?

8. Data: 2006-04-23 15:50:54

Od: "path loss model" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "path loss model" <k...@v...pl> napisal w wiadomosci

roups.com...

> A czy nie mam do tego prawa?

Masz, ale raczej Ci sie to nie uda. Wsród ogólu nie znajdziesz zrozumienia
dla prezentowanych tutaj pogladów.

--
pozdro

.plm

9. Data: 2006-04-23 15:59:28

Od: "LeoTar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz, ale raczej Ci sie to nie uda. Wsród ogólu nie znajdziesz zrozumienia
> dla prezentowanych tutaj pogladów.

Jak znam historie organizacji panstwa to ogol byl zazwyczaj kierowany przez
jednostki. I tak bedzie w tym przypadku. "szara masa" podporzadkowuje sie
woli jednostek, ktore uznaja cos za pozyteczne dla ogolu. I nawet sie
spodziejesz jak to nastapi. Wystarczy wymusic na spoleczenstwie aby kazdy
wzial w swoje rece odpowiedzialnosc za wlasny los i los rodziny...

10. Data: 2006-04-23 16:03:41

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar<l...@w...pl>

[...]
> [...]
> dla ogolu. I nawet sie spodziejesz jak to nastapi. Wystarczy wymusic
> na spoleczenstwie aby kazdy wzial w swoje rece odpowiedzialnosc za

a jak to zamierzasz wymusić na społeczeństwie?

paweł
--
Znasz jakąś kobietę, która jest ofiarą katolickiej agresji?
- Casper

Freud i wymowa :)
psychoterapia
Co o tym sądzicie