Tak z ciekawości - potas

1. Data: 2008-07-25 21:19:10

Temat: Tak z ciekawości - potas
Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Proste pytanie - dlaczego potas jest na receptę?

Pozdrawiam, Krzysiek

2. Data: 2008-07-25 22:02:58

Temat: Re: Tak z ciekawości - potas
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OneiroO" napisał:

> Proste pytanie - dlaczego potas jest na receptę?

Musiałam to zacytować - to przykład na to ile treści można zawrzeć w
jednym zdaniu...

"potas wchłania się b. dobrze a w tej postaci o której piszesz
wchłania się wolniej ale stopniowo i długotrwale, jest czasami
niebezpieczny bo jest b. reaktywny i może uszkadzać błonę sluzową
żołądka- choć otoczka kapsółki dość skutecznie przed tym chroni,
chroni przed tym i formuła wchłaniania czyli nie ma od razu tak dużych
stężeń, z jednej strony jest to zaletą ale z drugiej długo utrzymują
się wyższe stężenia we krwi co może przy wiekszej dawce w przeciągu
dłuższego czasu doprowadzić do przedawkowania a silne przedawkowanie
które wprawdzie jest mało prawdopodobne ale jeśli np. ktoś ma problemy
z nerkami czy używa "leków" które oszczędzają potas, albo nawet tych
co zatrzymują więcej minerałów w organiźmie jest to już wtedy b.
niebezpieczne i w skrajnych przypadkach może doprowadzić do nagłego
spadku ciśnienia krwi, zaburzeń rytmu serca, aż do jego zatrzymania
jak również porażenia mięśni oddechowych."

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2008-07-26 14:54:47

Od: "justyna " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest potas na receptę. jest i bez recepty (zwykle niższe dawki).
poczytaj o przedawkowaniu potasu.

4. Data: 2008-07-26 17:32:09

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyna " <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> jest potas na receptę. jest i bez recepty (zwykle niższe dawki).
> poczytaj o przedawkowaniu potasu.

W sklepach jest sól z 30% chlorku potasu. Kto i dla kogo to zaleca?
S*

5. Data: 2008-07-26 19:26:03

Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

justyna pisze:
> jest potas na receptę. jest i bez recepty (zwykle niższe dawki).
> poczytaj o przedawkowaniu potasu.

No ale wszystko można przedawkować. A to chyba, że potas można chyba
"bardziej" przedawkować?

Pzdr, Krzysiek

6. Data: 2008-07-26 19:28:59

Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> [...]
> spadku ciśnienia krwi, zaburzeń rytmu serca, aż do jego zatrzymania
> jak również porażenia mięśni oddechowych."

Dzięki za odp :)

Pzdr Krzysiek

7. Data: 2008-07-26 19:36:14

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

OneiroO wrote:

> Witam
>
> Proste pytanie - dlaczego potas jest na receptę?
>
> Pozdrawiam, Krzysiek

I bardzo dobrze, że jest, potas powinno się spożywać ze źródeł naturalnych -
jest go aż nadto, niemal nie można doprowadzić do niedoboru, chyba że ktoś
popełnia samobójstwo dietą Kwaśniewskiego czy innymi tego typu wynalazkami.

Sprawa z potasem, o ile ktoś nie ma np cukrzycy czy innych egzotycznych
chorób, wygląda tak: Jak nie ma magnezu, to potas się nie wchłania, jak
jest za dużo soli, to potas jest wydalany. Tu i tylko tu powinno się
upatrywać przyczyn niskiego poziomu tego pierwiastka, a nie w brakach w
diecie.

8. Data: 2008-07-27 08:38:55

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak nie ma magnezu, to potas się nie wchłania, jak
> jest za dużo soli, to potas jest wydalany.

Chyba odwrotnie. Ale zależy to od wydolności kory nadnerczy. Ci z
niewydolnością mają za mało sodu a za dużo potasu.

>Tu i tylko tu powinno się upatrywać przyczyn niskiego poziomu tego
>pierwiastka, a nie w brakach w
> diecie.

W diecie trzeba uwzględniać stan kory nadnerczy.
S*

9. Data: 2008-07-27 11:06:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek wrote:

> Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

no nie odwrotnie, właśnie tak. Tyle, że raczej mam tu na myśli zasoby
wewnątrzkomórkowe.

10. Data: 2008-07-28 20:59:58

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

OneiroO <o...@o...pl> napisał(a):

> Witam
>
> Proste pytanie - dlaczego potas jest na receptę?
>
> Pozdrawiam, Krzysiek

Dlatego że równowaga stężenia potasu jest bardzo czuła i bardzo łatwo
(szczególnie u osoby z obciążeniami takimi jak choroba nerek czy serca)
doprowadzić do stanu, kiedy stężenie potasu jest zbyt wysokie. Grozi to m.in.
zaburzeniami rytmu serca, prowadzącymi do zgonu włącznie. Tego boimy się
najbardziej i dlatego suplementację potasu (lekami a u osób z chorobami nerek
i serca także przez zmiany w diecie) prowadzić powinni tylko lekarze i tylko
pod regularną kontrolą stężenia potasu we krwi.

ps. Uwaga na dietę bogatopotasową u osób z leczonych na chorobę niedokrwienną
serca, chorobę wieńcową, po zawałach serca, z cukrzycą... U tych osób
stosowane są z wyboru leki, które podwyższają stężenie potasu. W przypadku
współwystępujących zaburzeń funkcji nerek, bardzo częstych, łatwo może dojść
do "przeładowania" organizmu potasem ze wszystkimi tego konsekwencjami.

dekompensacja psychoytczna
czy to jest duża tarczyca? i czemu rośnie?
Problem z kolanem
'swedzenie' w nerkach
Grzyby/bakterie w ustach