Taki cfiet imieninowy

1. Data: 2002-03-05 06:53:23

Temat: Taki cfiet imieninowy
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Z okazji jakichś imienin znalazł się u mnie taki dziwny biały cfiet.
Postał i uwišdł. Zapomniany stał gdziś na parapecie. A teraz
niespodziewanie zakwitł.
W jakims pisemku znalazłem fotkę i nazwę:phalaenopsis.
Czy któraś z sznownych pań od cfietów ćwiczyła cos takiego?
Ma to jakieś specjalne wymagania?
Odnoszę niejasne wrażenie , ze w macierzystej doniczce juz mu trochę
ciasno. Kiedy przesadzic do nowej? jakiej ziemi mu dosypac?
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-03-05 10:04:42

Temat: Odp: Taki cfiet imieninowy
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Odnoszę niejasne wrażenie , ze w macierzystej doniczce juz mu trochę
> ciasno. Kiedy przesadzic do nowej? jakiej ziemi mu dosypac?

Ja mam nieśmiałe wrażenie, że to storczyk i że to już bardzo wysoka szkoła
jazdy:-))))
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-03-05 10:28:48

Temat: RE: Taki cfiet imieninowy
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> [...]
> ciasno. Kiedy przesadzic do nowej? jakiej ziemi mu dosypac?

Ja mam nieśmiałe wrażenie, że to storczyk i że to już bardzo wysoka szkoła

Ja tez nie sadze aby sobie z tym poradzil:-))
Przeciez to nie winorosla :-)))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2002-03-05 10:52:10

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> Ja tez nie sadze aby sobie z tym poradzil:-))

Dlatego pytam z nadziejš, że jakiś nizinny góral ze wzniesień cos doradzi z
dobrego serca zamiast się wytrzšsać :-)))
A póki co, samo zakwitło bez żadnych starań. :-))))
Pozdrawiam :-))))
Janusz

5. Data: 2002-03-05 10:57:05

Temat: Re: Odp: Taki cfiet imieninowy
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Ja mam nieśmiałe wrażenie, że to storczyk

o rany! ale heca - mam sterczyka !!! ;-O

> i że to już bardzo wysoka szkoła jazdy:-))))

Eee, chyba nie skoro sam sie uchował i bez żadnych moich zachodów sobie
kwitnie.
Podejrzewam, ze to mit puszczony w obieg przez takich co chcš uchodzić za
jedynych wtajemniczonych. :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-03-05 11:36:05

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:
> o rany! ale heca - mam sterczyka !!! ;-O

:-)

> Eee, chyba nie skoro sam sie uchował i bez żadnych moich zachodów sobie
> kwitnie.

No to na Twoim miejscu nie robilabym nic nowego, pamietaj, ze kazda zmiana
moze przyniesc kleske. Jesli kwitnie, to a) podoba mu sie tak jak jest, b)
probuje w nadzwyczaj niekorzystnych dla siebie warunkach wydac nasiona (w
koncu po to te kwiaty) zeby gatunek przetrwal.
W obu przypadkach ingerencja nie jest wskazana.

Pozdrawiam, Anula :-)

7. Data: 2002-03-05 11:58:30

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@l...pl> wrote in message
> [...]
> Odnoszę niejasne wrażenie , ze w macierzystej doniczce juz mu trochę
> ciasno. Kiedy przesadzic do nowej? jakiej ziemi mu dosypac?

O storczykach i ich wymaganiach możesz poczytać na stronie
www.storczyki.org.pl .
Ja wyczytałam, że w okresie kwitnienia nie przesadza się, tylko po. Poza tym
nie do ziemi, bo go udusisz, ale do specjalnego porowatego podłoża ( mech,
keramzyt, włókno kokosowe, perlit, styropian, węgiel drzewny, kora ), bo
korzenie potrzebują dużo powietrza, a podłoże potrzebne jest im głównie do
utrzymania pozycji pionowej. Nie należy dużo podlewać, a co spłynie na
podstawkę, to wylać. Lubią za to ciepło i podwyższoną wilgotność, dużo
światła, ale nie słońce.
Mądrzę się, bo sama w zeszłym tygodniu kupiłam przecenione ( po 10 zł)
storczyki - phalenopsis, dendrobium i cymbidium i zaczynam interesować się
ich potrzebami.
Powodzenia
Majka

8. Data: 2002-03-05 12:07:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kwitnie.
> Podejrzewam, ze to mit puszczony w obieg przez takich co chcą uchodzić

Tu masz więcej do poczytania i oglądania:
http://www.storczyki.org.pl/galeria/Foto3/falenopsis
.html

Pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2002-03-05 15:43:55

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Odnoszę niejasne wrażenie , ze w macierzystej doniczce juz mu trochę
> ciasno. Kiedy przesadzic do nowej? jakiej ziemi mu dosypac?

Taki kwiatek kwitnie mi juz od 5 lat prawie non-stop.
NIC nie robię, tylko podlewam dwa razy w tygodniu, co drugie podlwanie z
nawozem. Nie mogę przsadzać, bo kwitnie.

pozdr
Ania

10. Data: 2002-03-06 06:38:30

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet napisał(a):

> Taki kwiatek kwitnie mi juz od 5 lat prawie non-stop.
> NIC nie robię, tylko podlewam dwa razy w tygodniu, co drugie podlwanie z
> nawozem. Nie mogę przsadzać, bo kwitnie.

O! I to mi pasuje! Nic nie robić i mieć! :-)))
A straszono mnie tu, że to wyższa szkoła jazdy.
Trafnie podejrzewałem, że gadanie o trudnościach ze storczykami to mitologia
:-)
Dzięki za potwierdzenie.
Pozdrawiam :-)
Janusz

Pamiętajcie o Jagodach
Trawnik
MSZAKI pod ochron
oczko
kaktusy, welnowce, powiesic sprzedawce??