Re: Tandoori chicken

1. Data: 2000-05-10 18:29:07

Temat: Re: Tandoori chicken
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: basia <b...@z...polsl.gliwice.pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 9 maja 2000 20:10
Subject: Tandoori chicken

>Mam prośbę w imieniu osoby, która ma urządzić małe przyjęcie dla 4 osób,
>które jadły właśnie tandoori chicken wiele lat temu wspólnie w Indiach. No
>ona musi to przyrządzić w ramach takich sentymentalnych wspominek. Jeśli ma
>ktoś przepis, może być po angielsku, to bardzo proszę!
>
>Pozdrawiam, Basia.

Udało mi sie znalezc na oko nieco spolszczony przepis (przynajmniej jesli
chodzi o technike pieczenia):
kurcze tandoori dla 6 osob
1 kurcze 1,5 kg
5 dl jogurtu naturalnego gestego
2 duze cebule
4 zabki czosnku
50 g swiezego imbiru lub 1,5 lyzeczki sproszkowanego
sok z 1 cytryny
2 lyzeczki garam masala
1 lyzeczka chili
1 lyzeczka papryki
0,5 lyzeczki szafranu
1,5 lyzeczki soli
Kurcze dzielimy na cwiartki i zdejmujemy z nich skore. W kazdej cwiartce
robimy 2-3 naciecia o glebokosci 1,5 cm. Siekamy drobno cebule, czosnek i
imbir, dodajemy pozostale przyprawy i miksujemy z jogurtem i sokiem z
cytryny. Ukladamy kurczaka w kamionce, zalewamy marynata i trzymamy w
lodowce przez 1 dobe. Nastepnie kurczaka i marynate przekladamy do
zaroodpornego naczynia i wstawiamy do dobrze nagrzanego piekarnika na 1,5
godziny. Robilam to juz kiedys ale wlozylam kurczaka na tacce do rozna -
wyszlo bardzo dobre, jedyny minus to to, ze uzyty przeze mnie jogurt Danone
chyba nie byl zbyt swiezy, albo dziwnie zareagowal na sok z cytryny i
podczas pieczenia nieco sie owarzyl.
Herbatka

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-05-10 20:42:18

Temat: Odp: Tandoori chicken
Od: "Marta M" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Danone
> chyba nie byl zbyt swiezy, albo dziwnie zareagowal na sok z cytryny i

Ja mam podobne doswiadczenia z jogurtem Danone. Moze cos zle robie, ale
niezaleznie od tego, czy zabielam nim zupy czy uzywam do sosow (szczegolnie
z sokiem cytrynowym wlasnie) to sie warzy. Moze wiecie jak go uzywac zeby
bylo dobrze? (albo jakiego innego jogurtu uzywac, zeby nie miec takich
niespodzianek? smietana odpada :)

Pozdrawiam,

Marta

1. Data: 2000-05-10 23:15:44

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbatka wrote:
[...] jedyny minus to to, ze uzyty przeze mnie jogurt Danone
> chyba nie byl zbyt swiezy, albo dziwnie zareagowal na sok z cytryny i
> podczas pieczenia nieco sie owarzyl.

On sie zawsze warzy!!! Wczoraj wlasnie tego doswiadczylam, podczas
duszenia kurczaka w jogurcie. Cala potrawa na nic!!! Jogurt byl
swiezutki.
Czy ktos wie, ktory jogurt wytrzymuje wyzsze temperatury?
A moze jogurt jest w przepisach substytutem. Moze powinna byc smietana w
jego miejsce?
ewa/rozzalona, bo kurczak mial byc pyszny/

1. Data: 2000-05-11 10:38:46

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za przepisy - i współczuję z powodu jogurtu.
Chyba jednak Danone należy spożyć bezpośrednio.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-05-11 18:32:20

Temat: Re: Odp: Tandoori chicken rada na jogurt
Od: Magdalena J. Wołoszyk <m...@t...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Marta M napisał(a):

> [...]
> z sokiem cytrynowym wlasnie) to sie warzy. Moze wiecie jak go uzywac zeby
> bylo dobrze? (albo jakiego innego jogurtu uzywac, zeby nie miec takich

Odkryłam kiedys doœc prosty sposób na uniknięcie pływajšcych w zupie
grudek zwarzonego jogurty - przede wszystkim zanim sie jogurt wleje do
zupy trzeba trochę goršcej zupy
(3-4 łyżki) wlac do kubeczka z jogurtem i dokładnie rozrobić. Można
dodac do tej mieszanki odrobinę mški. Jogurt wlewać trzeba już na końcu
gotowania, cienkim strumieniem, intensywnie mieszajšc i po zabieleniu
nie zagotowywać wiecej, tylko ostrożnie podgrzac zupe.
Z sosami podobnie. Niestety, po zagotowaniu potrawy możemy sie
spodziewać znajomych "farfocli".
Sposób wypróbowałam na jogurcie Danone właœnie, a także na zakwaszanej
œmietanie.
Działa, powiedzmy, w 90%. Zawsze to cos.

Maddy

--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
maddy@toruń.pdi.net

1. Data: 2000-05-12 10:44:59

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

E.Vita napisał(a) w wiadomości: <3...@a...net.pl>...
>Czy ktos wie, ktory jogurt wytrzymuje wyzsze temperatury?
>A moze jogurt jest w przepisach substytutem. Moze powinna byc smietana w
>jego miejsce?
>ewa/rozzalona, bo kurczak mial byc pyszny/

jest jeden taki, ja go zawsze uzywam, ale dzis nie pomne nazwy.
Sprawdze!!!!! wytrzymuje rzeczywiscie spore temperatury.

Margola

1. Data: 2000-05-16 15:32:00

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Sularczyk napisał(a) w wiadomości: ...

Jogurt , o którym wspominałam, to jogurt 0% z Sanoka. Nie zwarzył mi się ani
raz.

POzdrawiam

Margola

1. Data: 2000-05-17 01:24:42

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Sularczyk wrote:
> Jogurt , o którym wspominałam, to jogurt 0% z Sanoka. Nie zwarzył mi się > ani
razu.
Dzieki za informacje. Mam nadzieje, ze taki dostane, choc do Sanoka ode
mnie daleko.
ewa

1. Data: 2000-05-22 12:00:19

Od: Michał Wietrzykowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" napisał(a):

> Dzieki za informacje. Mam nadzieje, ze taki dostane, choc do Sanoka ode
> mnie daleko.
> ewa

A mnie ostatnio nie chciało się wgniatać czosnku i wrzuciłem do
miksera razem z jogurtem. Co prawda jogurt zmienił konsystencję
(danone), ale po wlaniu do potrawy elegancko się rozprowadził.

Michał Wietrzykowski
m...@t...tvp.com.pl

spaghetti na lato
Varoma
Stare posty!
bazylia z macierzanka?
Nie wim jak zrobic botwinke albo chlodnik.