Tarcie zębami w nocy - dlaczego ?

1. Data: 2002-04-17 08:00:19

Temat: Tarcie zębami w nocy - dlaczego ?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od dłuższego czasu mam problem, który nie daje spać ludziom wokół.
W nocy zgrzytam zębami i nie wiem jak sobie z tym poradzić,
czy wiecie może dlaczego tak się dzieje - czy jest to spowodowane
dużą ilością codziennego stresu, czy może na tle nerwicowym ?
Jeżeli ktoś z Was wie, proszę o jakąś radę.
Z góry ogromne dzięki.

1. Data: 2002-04-17 08:43:50

Temat: Re: Tarcie zębami w nocy - dlaczego ?
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisal:
> Witam

Czesc

> czy wiecie może dlaczego tak się dzieje

Kiedys slyszalem, ze moga za to odpowiadac pasozyty w przewodzie
pokarmowym, ale pewnosci nie mam.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-04-17 10:31:17

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajoma tez tak ma i tez jestem ciekawy przyczyny.
Prawdopodobnie chodzi o stres, albo... rodzinne?
bo jej brat tez tak ma

1. Data: 2002-04-17 10:37:54

Od: "Ag" <...@...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg
> Kiedys slyszalem, ze moga za to odpowiadac pasozyty w przewodzie
> pokarmowym, ale pewnosci nie mam.

i dobrze słyszałes
pewność mogą dac tylko badania, ale warto je zrobic
pozdrawiam Agnieszka:)

1. Data: 2002-04-17 16:18:43

Od: "Deemerc" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

sam nie jestem przykładem ale wiem że po AMFETAMINIE (narkotyku) zęby
skrzypią, może sie ona znajdowac np w tabletkach do odchadzania, nerwicowych
i innych

pozdrawiam
PT

1. Data: 2002-04-17 16:30:20

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@n...onet.pl>, mephi1
@poczta.onet.pl says...

1. Data: 2002-04-17 19:13:15

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Ag" napisala:

> i dobrze słyszałes

Ufff... dzieki za potwierdzenie :)

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-04-18 09:39:31

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

serdeczne dzięki.
Naprawdę mi pomogliście - reszta należy do mnie.

1. Data: 2002-04-19 05:16:37

Od: "vanilla sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote
> [...]
> dużą ilością codziennego stresu, czy może na tle nerwicowym ?
> Jeżeli ktoś z Was wie, proszę o jakąś radę.

wiele osob ma ten problem. jedni to maja, inni nie, sa podejrzenia, ze moze
ma to cos wspolnego z genami. w mojej rodzinie zgrzytam ja, zgrzyta moja
mama... jest to serio powszechne... nie martwilabym sie tym, gorsza sprawa,
ze niszczy to zeby. moj dentysta mowi, ze na peczki ma pacjentow, ze
startymi zebami - wlasnie na skutek nocnego "tarcia". niektorzy dentysci
robia specjalne nakladki na zeby, ktore chronia przed mechanicznym
niszczeniem zebow, no ale to juz off topic...
wydaje mi sie, ze zgrzytanie moze byc indywidualna reakcja na stres i
napiecie - jedni maja sklonnosci do pocenia sie, inni do napinania miesni,
jeszcze inni do zgrzytania zebami...
i nie musi to swiadczyc, ze jestes chory psychicznie, albo ze masz
pasozyty:)
pozdrawiam
waniliowa

--
ONI WSZYSCY SIE TAM PLAWIA

1. Data: 2002-04-19 09:37:50

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vanilla sky" napisal(a):

> i nie musi to swiadczyc, ze jestes chory psychicznie, albo
> ze masz pasozyty:)

No ale dobrze wiedziec i liczyc sie z tym, ze nie tylko stres jest za to
odpowiedzialny ;)

pozdrawiam
Greg

jak to wykonac?