Targi Ogrodnicze Gliwice

1. Data: 2006-09-10 14:44:07

Temat: Targi Ogrodnicze Gliwice
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pokrótce, bo byłam pierwszy raz. Ale nie ostatni, bo impreza okazała się
sympatyczna, w centrum miasta, stanąć samochodem jakby co też jest gdzie.
Wystawców dość sporo, trochę domowych rzeczy (ceramika budowlana, kotły co,
balustrady itp.), ale część ogrodnicza wcale, wcale niezła. Ładne stoiska z
ciekawymi bylinami, iglakami, liściastymi, również storczyki domowe. Warto
było się przejechać:)
Aha, przy kiermaszu urządzono również wystawę "Zieleń w mieście" czy coś o
tej nazwie. W sumie wariacje-projekty nt. zieleni miejskiej byłych i
obecnych studentów architektury. Zawsze mi się wydawało, że zieleń miejska,
która przynajmniej w Katowicach traktowana jest dość macoszemu, powinna
wysługiwać rodzimymi i dość pospolitymi roślinami, tzw. pancernymi,
odpornymi na całkowity brak pielęgnacji. Na szczęście niedługo się to
zmieni - jak tylko do głosu dojdą młodzi adepci architektury, to w miastach
zobaczymy cedry atlaskie i libańskie, męczennice błękitne oraz kokorycze
flexuosa. Z niecierpliwością będę na to czekać :D W sumie ta wystawa
dostarczyła naprawdę niezapomnianych wrażeń!

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

2. Data: 2006-09-10 18:34:58

Temat: Re: Targi Ogrodnicze Gliwice
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ładne stoiska z
> ciekawymi bylinami, iglakami, liściastymi,

Nie daj się prosić, podaj trochę szczegółów :))
Pozdrawiam, Krystyna

3. Data: 2006-09-10 18:37:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ładne stoiska z
>

> Nie daj się prosić, podaj trochę szczegółów :))

No, ładne trawy były - wszystkie, które już masz:) Ale ciekawe, że nie było
żadnych wyższych kolorowych rozchodników;)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-09-10 22:38:02

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 10 Sep 2006 16:44:07 +0200, na pl.rec.ogrody, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> zobaczymy cedry atlaskie i libańskie, męczennice błękitne oraz kokorycze
> flexuosa. Z niecierpliwością będę na to czekać :D

:)To chyba w jakiejś VI Rzeczpospolitej:)
Ciekawy jestem:)
Jeśli masz, Basiu, zdjęcia tych założeń to prześlij, proszę.

Pozdrawiam
piotrs

5. Data: 2006-09-11 06:44:43

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> :)To chyba w jakiejś VI Rzeczpospolitej:)
> Ciekawy jestem:)
> Jeśli masz, Basiu, zdjęcia tych założeń to prześlij, proszę.

Zdjęcia 1 planszy są tu :
http://www.dobranoc.trojka.info/ogrodek/rozne/IMG_00
02.JPG
http://www.dobranoc.trojka.info/ogrodek/rozne/IMG_00
03.JPG?width=800
I nie był to największy hardkor pod względem merytorycznym.
Niestety, muszę z pełną odpowiedzialnością przyznać, że taki jest poziom
wiedzy studentów i prowadzących przedmiot "Projektowanie zieleni". W dodatku
jest to jedyny przedmiot o tematyce związanej z architekturą krajobrazu
będący w programie studiów na wydziale architektury. To tak dla ostrzeżenia
przed wszelkimi 'projektantami ogrodow' legitymującymi się jedynie dyplomem
architekta.
Impreza dostarczyła nam naprawdę niezapomnianych wrażeń :)

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-09-11 16:44:40

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdjęcia 1 planszy są tu :
> http://www.dobranoc.trojka.info/ogrodek/rozne/IMG_00
02.JPG
> http://www.dobranoc.trojka.info/ogrodek/rozne/IMG_00
03.JPG?width=800

Najfajniejsze są nazwy : klan pospolity i pigmowiec :-))

pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2006-09-11 16:50:22

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przeoczyłam jeszcze analię :-)
Bogda

8. Data: 2006-09-11 17:27:30

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogda napisał(a):
> przeoczyłam jeszcze analię :-)

"porztyjską"

Nie tylko bo jeszcze:
JAPOŃŚNSKI - CHAENAMELES
JESIANOLISTNY
RZEŹBAI DOMINANTAI
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-09-11 17:41:51

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:
> przeoczyłam jeszcze analię :-)

'Analia porztyjska' wprawiła nas w drobne zakłopotanie - nie
wiedzieliśmy do końca co autor miał na mysli. W kolejnych 'projektach'
wcale nie było lepiej.

Dla sprawgnionych rozrywki - wystawa jest do obejrzenia w hallu Wydziału
Architektury Politechniki Śląskiej. Zapewne wystawione są prace
najlepsze, aż strach pomyśleć co było w tych gorszych.

Pozdrawiam
Baska

10. Data: 2006-09-11 17:43:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Architektury Politechniki Śląskiej. Zapewne wystawione są prace
> najlepsze, aż strach pomyśleć co było w tych gorszych.

W sumie to my się oczywiście czepiamy, bo przypuszczalnie architekt powinien
zająć się kompozycją, małą architekturą, ścieżkami, kształtowaniem terenu
itp. Ale mimo wszystko - nie ma jakichś podręczników (prostych) o doborze
roślin do zieleni miejskiej _dla kompletnych laików_?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

A JEDNAK OBRZYDLIWOSC