Tatziki

1. Data: 2001-04-27 12:46:36

Temat: Tatziki
Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pierwszy post :))
Od dawna zaczytuje sie w grupie i mam pytanie
W zwiazku z zaczynającym sie sezonem na grilla kiedys widzialem u p.
Malkowicza w programie o tematyche chyba tatarskiej przepis na tatziki
ale niestety nie mialem mozliwości zapisac.
I tu problem
Sam już niewiem czy tatziki to mięsko ktore przygotowywal na grillu
czy sos z startego ogorka jogurtu(śmietany) z przyprawami.
Czy tak czy tak prosze o przepis
Wzamian moge przyslużyć sie przeisem na kawlki kurczaka w cieście po chińsku
:))
Życze milego długiego weeekendu

1. Data: 2001-04-27 13:09:35

Temat: Re: Tatziki
Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam już niewiem czy tatziki to mięsko ktore przygotowywal na grillu
> czy sos z startego ogorka jogurtu(śmietany) z przyprawami.
To drugie.:-))) B. lubie to jadac, ale w wskiej knajpce. Jestem co prawda w
posiadaniu przepisu. Przesle Ci, jak nie zapomne w poniedzialek. Zuzka

1. Data: 2001-04-27 13:48:51

Temat: Odp: Tatziki
Od: "Mateusz" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to ten sos (a wlasciwie rodzaj zimnego dipu jak wyczytalem w jakiejs
madrej ksiazce). Do stworzenia Tzatziki bardzo dobry jest zwykly nieslodzony
serek homogenizowany (zadne Danio). Ma odpowiednia konsystencje i kwaskowy
smak. Ewentualnie gesty jogurt. Dodajesz starte ogorki, sol, pieprz, duzo
czosnku i w zaleznosci od smaku mozesz dodac jeszcze ziola (ja np. uzywam
bazyli lub oregano) .... proporcje? Najlepsze sa wlasne :) .... doprawiaj do
smaku .... zrobiony samemu i na swoj smaczek jest mmmmmmm pycha!

1. Data: 2001-04-27 14:08:08

Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wazne jest zeby odcisnac przetarty ogorek przez sitko albo gaze. Inaczej
wyjdzie packa, a powinno miec raczej gesta konsystencje. Wiem, ze
oryginalnymi skladnikami sa: ogorek, czosnek, jogurt czy smietana, sol i
swiezy koperek.
--

Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-04-27 16:53:48

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnes" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> Wazne jest zeby odcisnac przetarty ogorek przez sitko albo gaze. Inaczej
> wyjdzie packa, a powinno miec raczej gesta konsystencje

inna propozycja zapobiegania paćce to po podrobieniu ogórka posolić go a po
chwili w lodówce odcisnąć.
A dalej według przepisu. ( A jakie to genialne z musaką obok na talerzu)

AgataW.

1. Data: 2001-04-27 17:10:29

Od: "krabek" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie swiezego koperku zabraklo mi w tamtym przepisie.
A zamiast swiezych ogorkow mozna dac ogorki kiszone. Wtedy chyba jeszcze
bardziej mi smakuje.

bartek

Użytkownik "Agnes" <a...@k...pl>

1. Data: 2001-04-27 19:19:45

Od: "Mariola Pokornowska - SP7UTN" <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A ja robie tzatziki tak:
biorę 1 jogurt niesłodzony naturalny(Danon), dodaję do niego 1/2 świeżego
ogórka (dług.ok.20 cm) pokrojonego w kostkę (odpada problem ciapy) oraz 1
lub 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę ,no i oczywiście
koperek(jeśli mam).Nie dodaję żadnych przypraw.
Po zjedzeniu nie proponuję całuśnych randek.
P.S.
Porcja ta jest dla 1 osoby.Mnie najbardziej smakują same i z pizzą gyros.

Pozdrawiam.
Mariola.

1. Data: 2001-04-30 22:25:13

Od: "Grazyna" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak mi sie zdawalo ze do tego co juz podano brakuje oliwy z oliwek...

1. Data: 2001-05-01 14:24:09

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ogorek po starciu jak i jogurt powinny byc osaczone inaczej bedzie "ciapa" a
nie Tzatziki.

Slav

obiad na trasie do Zakopanego
Coś szybkiego