Tekst PSYCHOBOTA 1.2

1. Data: 2000-05-18 23:00:43

Temat: Tekst PSYCHOBOTA 1.2
Od: Grzegorz Dziewulski <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wersja tekstu PSYCHOBOTA 1.2
Jeżeli macie jakies uwagi, korekty, dopiski - to proponuję: kopiujcie CAŁY tekst,
wprowadzajcie
zmiany i oznaczajcie jako swoje kolejne wersje (może trzeba będzie głosować nad
kolejnymi
propozycjami)
Gdzieniegdzie pozostawilem polskie znaki - lepiej zeby pojawil sie krzaczek, niz zeby
slowo
zmienilo znaczenie.
Dodalem cytat z tekstu Virginii Satir "Teoria Komunikacji. Porozumiewanie sie jako
proces
wymiany informacji". Moze sluzyc jako cos w rodzaju motta grupy. Jak ktos zna inny
fajny tekst
- niech go rzuci na grupe.

pzdr
Greg

Witamy Cie w grupie pl.sci.psychologia!

Ten list to krotki poradnik uczestnictwa w naszej grupie. Wysyłamy go do
wszystkich, ktorzy
zagladaja tu pierwszy raz. Chcemy, zebys uczestniczył(a) w grupie ze swiadomoscia -
co jest
przedmiotem naszych rozmow, co jest a co nie jest mile widziane, z czym mozesz
spotkac sie
uczestniczac w pl.sci.psychologia. Przestrzeganie tych kilku zasad pomoze nam w
utrzymaniu
grupy miejscem w miare bezpiecznym i przyjaznym dla internautow.
Liczymy, że nas nie zawiedziesz ! :)

1. Grupa dyskusyjna pl.sci.psychologia nie jest grupš stricte naukowa. Sluzy ona
wszystkim,
ktorzy interesuja sie psychologia - przez duze i male "p". Poruszane sš tematy
bardziej i mniej
naukowe, czesto "zyciowe" i potoczne. Wiemy o tym i godzimy sie na to.
Jesli jestes zawodowym psychologiem - nie musisz nam uswiadamiac "nienaukowego"
charakteru
grupy.
Oczekujemy raczej, ze podzielisz sie swoja wiedza, przystepnie wyjasnisz nurtujace
nas pytania.
Czasem za pozornie prostymi zjawiskami o ktorych piszemy ukrywa sie kawal Psychologii
- a Ty
mozesz uszczknac dla
nas choc kawaleczek. A jesli interesuje Cie "twarda" psychologia - na pewno
uczestnicy-psychologowie zechcš z Toba rozmawiac - czekamy na tematy do dyskusji.
Jezeli jestes studentem poszukujacym materiałow: proponujemy Ci uklad - jedno
pytanie o materialy lub zrodła - jedna interesujaca wypowiedz w dyskusji ktora się
toczy. Cos
za cos. Musisz nas zrozumiec - nie chcemy byc tylko dojeni. Czasami sami mamy ochote
na swieze
mleczko... :))
Jezeli jestes laikiem - pamietaj - Twoje opinie sa obarczone subiektywizmem - mozna
je
okreslic jako "psychologie potoczna" - nie badz wiec zbyt kategoryczny w wyrazaniu
swojego
zdania. Mozesz sie mylic.
Pomocne beda zwroty "uwazam ze", "moim zdaniem", "sadze ze".
Pamietaj tez o tym, ze czytanie grupy nie moze zastapic kontaktu z rzetelna wiedza.
Psychologia - to rozne nurty, teorie i ujecia. Przypomina palce, ktore skladaje sie
na jednš
dłoń.
Nie ma Jedynie Slusznych Szkol i Psychologicznej Prawdy Objawionej.
Psychologia nie konczy sie na, z całym szacunkiem dla tych nazwisk, Freudzie i Jungu.
Jest to
stosunkowo mloda i rozwijajaca sie dziedzina nauki. To, o czym bedziesz czytac na
grupie to jedynie maly fragment dostepnej teraz wiedzy. Odpowiedzi na twoje pytania
szukaj
rowniez poza grupa. Jesli chcesz - postaramy podac Ci dobra literature.

2. BARDZO WAZNE !!! Grupa pl.sci.psychologia nie jest grupa terapeutyczna !!! Jesli
znajdujesz
sie w sytuacji kryzysowej, jesli przezywasz wewnetrzne problemy - radzimy Ci dobrze -
skonsultuj się z profesjonalnym psychoterapeuta!!! Nie bierzemy odpowiedzialnosci za
rady,
ktore mozesz otrzymac od grupy pl.sci.psychologia. Pamietaj, ze nie jestes w stanie
zweryfikować kwalifikacji osob, ktore zechcš Ci pomagac. Nawet dobra wola i szczere
checi
pomagajacych nie zastapia wiedzy i doswiadczenia psychoterapeuty. Mowiš Ci o tym
osoby, ktore
miały już kontakt z psychoterapia - i jako klienci - i jako terapeuci. A jesli ktos
będzie
chciał poddać Cie psychoanalizie przez Internet - badz ostrozny! - psychoterapia
przez Internet
nie jest jeszcze uznanš metodš leczniczš... Telefony do osrodkow udzielajacych
wszelkiego
rodzaju pomoc znajdziesz w Supermarkecie - dodatku do Gazety Wyborczej. I pamietaj -
psychoterapeuta to nie to samo co psychiatra :))

3. Przestrzegamy Cie przed: ocenianiem twoich rozmowcow, przypisywaniu im motywow,
wyjasnianiu
ich zachowan patologia ich osobowosci, stawianiu im diagnozy zaburzen.

4. Grupa pl.sci.psychologia, jak i inne grupy dyskusyjne to wirtualna grupa
społeczna. Rzadzi
sie prawami podobnymi jak grupy w ktorych uczestniczysz w rzeczywistosci. Oznacza to,
że
spotkasz tutaj osoby Tobie zyczliwe jak i osoby, które mogš Cie urazic i dotknac
swoimi
wypowiedziami. Grupa pl.sci.psychologia nie jest moderowana totez kazdy może w niej
uczestniczyc i przysyłac swoje listy. Jednakowoz - nie z kazdym warto rozmawiac i
narazac sie
na agresje. BšdŸ ostrozny(a). Przed rozpoczęciem aktywnego uczestnictwa w naszej
grupie
poprzegladaj archiwum grupy (.........tutaj link do archiwum............) lub
poczytaj przez
kilka dni biezace wypowiedzi. Dzieki temu bedziesz wiedziec kto jest kim na
pl.sci.psychologia
:))
Jesli sam(a) bedziesz naruszac zasady asertywnosci, obrazac innych grupowiczow -
narazisz
sie na PLONKA (dla internautow o krotkim stazu - osoba ktora Cie SPLONKOWALA zrywa z
Toba
kontakt - daruj sobie więc dalsza korespondencje).
Ogolne zasady prowadzenia korespondencji i uczestnictwa w grupach dyskusyjnych
znajdziesz
pod adresem (.....i tu link do NETYKIETY.....) (.......i ewentualnie NETYKIETA
grupowa w
pigułce - czyli jak pisać, zeby BOT nie zjadł listu.....)

4. Jak i w innych miejscach w Internecie na grupie pojawiajš się SZAMANI, MYSLICIELE,
PROROCY i
KOSMICI. Korespondujesz z nimi na własna odpowiedzialnosc.

"Nie ma dwojga ludzi myslacych tak samo na kazdy temat.
Nie ma dwojga ludzi, ktorzy czuliby sie tak samo przez dluzszy czas.
Nie ma dwojga ludzi, ktorzy pragneliby jednoczesnie tych samych rzeczy.
Nie mozemy żadac, zeby inni czuli sie tak samo jak my, albo tak jak chcemy, zeby sie
czuli.
Jedyne co mozemy robic, to probowac wywolac te uczucia u innych.
Jezeli nam sie nie uda, mozemy zaakceptowac porazke i sprobowac jeszcze raz.
Nie mozemy zadac od innych, zeby mysleli tak samo jak my.
Mysli nie moga byc przedmiotem zadan innych ludzi.
Jedyne co mozemy zrobic, to przekonywac innych i przedstawiac nasze argumenty w
mozliwie
przekonujacy sposob.
Jesli nasze perswazje zawioda, mozemy zaakceptowac porazke lub kompromis i rozejsc
sie w
zgodzie, choc z roznymi pogladami.
Czlowiek jest istotnie nienasycony w swoich potrzebach. Nigdy nie bedzie dostatecznie
kochany,
nigdy nie bedzie w pelni doceniany, nigdy nie bedzie w pelni bezpieczny i
dostatecznie silny.
Te dwa pragnienia, sily i bezpieczenstwa, moga sie wydac przeciwienstwem, jesli
umiescimy je na
tej samej skali. Wygladalo by to tak, jakby czlowiek byl skazany na nieustanne
wybieranie
miedzy jednym a drugim.
Jesli potraktuje te dwa pragnienia jako alternatywe (albo-albo) to je skloci i nie
rozwiaze
konfliktu miedzy nimi.
Jesli pozwoli tym pragnieniom na wspolistnienie, dopuszczajac jedno lub drugie do
glosu w
odpowiednim czasie i miejscu, to nie tylko skorzysta z obu, ale stwierdzi, ze nie sa
one
przeciwstawne, ze wzmacniaja sie nawzajem.
Proces porozumiewania sie z innymi przybierze rozne formy, w zaleznosci od tego, na
ktora z
powyzszych drog zdecyduje sie dany czlowiek.
Jesli skorzysta z pierwszej drogi, bedzie to znaczylo, ze wybiera wojne z
odmiennoscia innych,
wojne o to, zeby "jego bylo na wierzchu".
Jesli zdecyduje sie na drugie podejscie, bedzie to znaczylo, ze pragnie poznawac
innych i
godzic sprzecznosci.
Pierwsza droga wiedzie ku zachamowaniom, patologii i do sytuacji patowych.
Druga - ku rozwojowi osobowosci i indywidualnosci oraz tworczosci."

Virginia Satir

Cieszymy sie, że przeczytale(a)s ten list do konca. Mamy nadzieje ze skorzystasz z
porad w nim
zawartych. Czekamy na Ciebie w grupie pl.sci.psychologia.

1. Data: 2000-06-26 19:40:08

Temat: Re: Tekst PSYCHOBOTA 1.2
Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...leszno.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Grzegorz Dziewulski <g...@p...onet.pl> writes:

> Wersja tekstu PSYCHOBOTA 1.2

Uwaga ogolna - wiersze sa za szerokie. Ja bym 72 znakow nie
przekraczal. Do tego dochodzi standard kodowania - przynajmniej ja
mam chwilami bledy. Albo stosujemy konsekwentnie iso-8859-2 albo
czyste ascii.

[ ... ]

> za cos. Musisz nas zrozumiec - nie chcemy byc tylko dojeni. Czasami
> sami mamy ochote na swieze mleczko... :))

Poprawki:

Zdanie: "Musisz nas zrozumiec - nie chcemy byc tylko dojeni."
Proponuje zmienic na:
"Nie chcemy być tylko wykorzystywani."

Zdanie: "Czasami sami mamy ochote na swieze mleczko... :))"
proponuje skreslic.

> [...]
> NETYKIETY.....) (.......i ewentualnie NETYKIETA grupowa w pigułce -
> czyli jak pisać, zeby BOT nie zjadł listu.....)

Tego nie rozumiem - nalezy podac te zasady (dzialania bota) i to w
powaznej, wywazonej formie. I wybrac link do Netykiety - jest kilka
wariantow o ile sie orientuje.

--
Jaroslaw Sakowski

1. Data: 2000-06-28 15:24:12

Od: "Grzegorz Dziewulski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Sakowski napisał(a) w wiadomości:
<8...@p...leszno.sdi.tpnet.pl>...
[...]
Myślę, ze Twoje uwagi są słuszne.
Greg
PS.
Cos sie zadziało niedobrego z serwerem, pojawiły sie stare listy (sprzed ok.
1,5 mies). Jan n.p. nie wysyłałem ponownie tekstu PSYCHOBOTA. BTW - sprawa
boota przyschła i ucichła, choć wszystko było prawie gotowe...

1. Data: 2000-06-28 15:30:06

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Jun 2000, Grzegorz Dziewulski wrote:

> BTW - sprawa boota przyschła i ucichła, choć wszystko było prawie
> gotowe...

Poporosze o ostateczna wersje tekstu. Bota jestem w stanie odpalic w
ciagu godziny (przy zalozeniu, ze wlasnie siedzie na stalym laczu)...

1. Data: 2000-06-28 16:04:48

Od: "Grzegorz Dziewulski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz K. Grzeca napisał(a) w wiadomości: ...

>Poporosze o ostateczna wersje tekstu. Bota jestem w stanie odpalic w
>ciagu godziny (przy zalozeniu, ze wlasnie siedzie na stalym laczu)...

Czy chcielibyście jeszcze coś poprawic w tym tekście (oprócz dobrych uwag
Jarka Sakowskiego)? -ja sam spróbuję zmienić tam jeszcze parę fragmentów -
niektóre moje sformułowania przestały mi się podobać :))
Może ktos ma własna propozycję - listu bardziej zwięzłego?
Czy mógłbyś Mariuszu - jak dostaniesz już ostateczną wersję treści - wstawic
w niego link do netykiety, archiwum i dokonać obróbki (72 linie, kodowanie
itp)?

pzdr
Greg

1. Data: 2000-06-28 16:04:56

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> w niego link do netykiety, archiwum i dokonać obróbki (72 linie, kodowanie

Sure.

1. Data: 2000-06-28 16:29:59

Temat: Tekst PSYCHOBOTA 1.3
Od: "Grzegorz Dziewulski" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz K. Grzeca napisał(a) w wiadomości: ...

>Sure.

No to prosze - powycinałem pare kiepskich :) fragmentów i polskie znaki.
[...]

1. Grupa dyskusyjna pl.sci.psychologia nie jest grupa stricte naukowa. Sluzy
ona wszystkim,
ktorzy interesuja sie psychologia - przez duze i male "p". Poruszane sa
tematy bardziej i mniej
naukowe, czesto "zyciowe" i potoczne. Wiemy o tym i godzimy sie na to.
Jesli jestes zawodowym psychologiem - nie musisz nam uswiadamiac
"nienaukowego" charakteru
grupy. Oczekujemy raczej, ze podzielisz sie swoja wiedza i przystepnie
wyjasnisz nurtujace nas pytania.
Jezeli jestes laikiem - pamietaj - nie badz zbyt kategoryczny w wyrazaniu
[...]
Psychologia - to rozne nurty, teorie i ujecia. To, o czym bedziesz czytac na
[...]

zweryfikować kwalifikacji osob, ktore zechca Ci pomagac. Nawet dobra wola i
[...]

spotkasz tutaj osoby Tobie zyczliwe jak i osoby, które moga Cie urazic i
dotknac swoimi
wypowiedziami. Grupa pl.sci.psychologia nie jest moderowana totez kazdy może
w niej
uczestniczyc i przysyłac swoje listy. Przed rozpoczęciem aktywnego
uczestnictwa w naszej grupie warto zajrzec do archiwum grupy (.........tutaj
link do archiwum............) lub poczytac przez
[...]

5. Jak i w innych miejscach w Internecie na grupie pojawiaja się SZAMANI,

1. Data: 2000-06-28 21:50:42

Temat: Re: Tekst PSYCHOBOTA 1.3
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Dziewulski" <g...@p...pl> writes:

> Mariusz K. Grzeca napisał(a) w wiadomości: ...

> Witamy Cie w grupie pl.sci.psychologia!

[...]

Jak dla mnie tekst bota jest ok.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-06-30 19:00:43

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...leszno.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak dla mnie ok.
Zreszta mozna przeciez w przyszlosci skorygowac.
Uwazam ze mozna psychobota wlaczyc.

--
Jaroslaw Sakowski
alternative e-mail : s...@z...tpnet.pl

1. Data: 2000-07-02 14:36:35

Od: "aniad" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Dziewulski napisał(a) w wiadomości: ...

>No to prosze - powycinałem pare kiepskich :) fragmentów i polskie znaki.
>G.

[...]

Jak dla mnie goocio - jasno i wezlowato.

Moncia

grupy
CHINATOWN
test na psychologie wieczorowa na uniw Wroclawskim - ktos wie?
sukces i zawiść
Re: IQ-Efekt Flynna