Re: Telefon znowu dzwoni.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Telefon znowu dzwoni.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<5...@g...com>
<i3ydy4c0ator.1lnnfof4ewv1d$.dlg@40tude.net>
<5...@g...com>
<enshg02gzckk.wy5xcleoh7cj$.dlg@40tude.net>
<4...@g...com>
<1wuagwqz3n2sp.babs1fhmfr4u$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<7d22nas5lqsr$.123r7jcp35tr8$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
Date: Sun, 14 Oct 2012 23:40:26 +0200

Dnia Sun, 14 Oct 2012 14:02:41 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> namawianY
>
> no nie! przyznam ze jak uslyszalem o tym filmie w trakcie jego realizacji to sie
ucieszylem, ale kiedy zorientowalem sie to wloscy producenci sie za to wzieli, to moj
zapal oslabl. przypomnialem siobie ze juz kiedys wlosi schrzanili "Quo Vadis" -
zrobili knota. Wiadomo... Twoja opinia przewazyla ostatecznie.

> Poza tym w zasadzie nie ogladam takich superprodukcji. Zdaza sie bo ulegam jakims
uwarunkowaniom, ale zawsze pozniej odczowam niesmak. Nie umiem tak jak Ty to robisz
skupiac sie na jakims wybranym elemencie filmu - vide pstychika bohaterki, i na tej
podstawie dokonac oceny filmu. Film traktuje jak kompletna kompozycje.
> Czyli, scenariusz - powinien byc ciekawy niebanalny; rezyseria - ma byc
konsekwentna i spojna, bo inaczej wszystko sie rozlazi; praca operatora - wole
linearny i nastrojowy sposb narracji bez udziwnien i fajerwerkow komputerowych,
wazniejszy jest klimat obrazu niz sprawnosc techniczna; montaz - no tutaj trudno sie
rozwodzic,
> bo zly niechlujny montaz potrafi popsuc wysilki calej ekipy; aktorstwo - chce
widziec ze aktor role opracowywal, wole kiedy gra niz jest; muzyka - odpowiednia do
tematu, musi budowac nastroj, bardzo lubie jazz w filmie - przyklady "Winda na
szafot" Louis'a Malle albo w/w "Paryz Manhatan" W.Allena, gdzie pieknie spiewa Ella
Fitzgerald.
> na samym koncu, powtarzam na samym koncu jest sprawa tematu. Wlasciwie wole kiedy
temat nie jest szczgolnie nachalny, omawiajacy drastycznie krancowe zagadnienia bytu.
wole "Rejs" Piwowskiego, niz wspominy przez ciebie film "Odwiedziny prezydenta" Jana
Batorego. albo mimo ze jestem ateista to lubie bardzo film "Matka Joanna od aniolow"
> erzego Kawalerowicza. aha, jakos zupelnie nie porywa mnie kino
patetyczno-patriotyczne, rozrywkowe, albo rodzinne - moga dla mnie nie istniec.

> Sa filmy podobnie jak utwory muzyczne, do ktorych chetnie wracam. a sa takie,
ktorych nigdy nie widzialem z premedytacja np. film "Titanic". Albo sa takie, ktore
widzialem tylko jeden raz, i nie mam ochoty do nich wracac - cala kupa.

Ależ mam identycznie.
Tyle że jak napisałEś, potrafię się skupić na elementach (negatywnych i pozytywnych)
- wtedy kiedy wspomniana przez Ciebie całość mnie nie zadowala.
Na "Tytanicu" nie byłam z premedytacją, nawet w tv go nie obejrzę nigdy.
Z powodów identycznych, jak Ty.
Ale... nie byłam też na "Katyniu" i nie obejrzałam (i nigdzie nie obejrzę) go w tv -
z powodów zupełnie odmiennych: nie trzeba mi filmu, żeby to przeżywać, filmu (lub po)
mogłabym nawet nie przeżyć, boję się go obejrzeć.

--
XL Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale takim, żeby
każdy szukał twego towarzystwa.