Re: Tętno 49!!!

From: "Gregus" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Tętno 49!!!
Date: Wed, 16 Aug 2006 21:23:16 +0200

Użytkownik ""Paweł W."" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
news:ebvcfl$7g$1@nemesis.news.tpi.pl...

> ???
> Jak nie ma żadnych dolegliwości z tym związanych, to niczym bym się nie
> przejmował i co najwyżej zrobił kontrolne EKG. Czemu uważasz, że potrzebne
> jest RTG lub USG (i dlaczego "lub", bo to nie są badania, które można
> stosować zamiennie)?

Witam !

Jeżeli kontrolne EKG w spoczynku będzie OK ale tętno nadal będzie tak
niskie, lekarz może skierować pacjentkę na RTG bądź też USG. Jeśli nie ma
żadnych poważnych skarg ze strony pacjenta to zazwyczaj kierują na RTG w
celu sprawdzenia czy aby serce nie jest powiększone. USG daje bardziej
szczegółowy obraz serca... niestety nie wiem dlaczego od razu na nie nie
kierują.

Nie jestem medykiem, piszę z własnego doświadczenia... niedawno miałem
przeprawę z lekarzem pierwszego kontaktu, trochę spanikował gdy zmierzył mi
ciśnienie i zobaczył EKG (było w porządku, lecz puls był na poziomie poniżej
50). Nie pomogło tłumaczenie że od parunastu lat uprawiam sport. Z miejsca
zostałem też "oskarżony" o zażywanie sterydów i zostało mi to zabronione
(sic!). Kardiolog okazał się mniej wrażliwy i chyba w swej praktyce spotykał
się niejednokrotnie z tego typu przypadkami, powiedział że u mnie
powiększenie serca wywołane jest wieloletnią aktywnością fizyczną i jest to
raczej in plus, niźli jakąś patologią.

Zdrówka życzę - Gregus