Tętno 49!!!

1. Data: 2006-08-15 15:14:23

Temat: Tętno 49!!!
Od: "Monika" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie prosze o odpowiedż kogoś, kto sie na tym zna. Siedziałam i
zmierzyłam ciśnienie, zwykle mam niskie, a teraz miałam puls 49, po chwili
jak sie ruszałam wzrósł, czy mam iść szybko do lekarza, czy to jest
niebezpieczne?

2. Data: 2006-08-15 19:42:01

Temat: Re: Tętno 49!!!
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak mierzyłaś? Ciśnieniomierzem? Może nie zliczył wszystkich uderzeń, co się
bardzo często zdarza. Puls mierz zegarkiem i dotykiem.
Jacek

3. Data: 2006-08-15 21:00:31

Od: "Monika" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Jacek
>
> Mierzę ciśnieniomierzem, od 3 tygodni czuję się trochę słabo, więc mierzę,
prawie co dzień mam około 55, a dziś w spoczynku 49, trochę się
przestraszyłam. Jak dokładnie mierzyć z zegarkiem

4. Data: 2006-08-16 05:24:18

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po prostu: znajdujesz miejsce, gdzie dobrze wyczuwasz swoje tętno np.. na
tętnicy powyżej nasady kciuka, czy gdzie tam wolisz. Bierzesz zegarek i
liczysz uderzenia w ciągu 1 minuty i gotowe.
Można mierzyć też przez 30 albo 15 sekund i potem wynik pomnożyć przez 2 lub
4.
Jacek

5. Data: 2006-08-16 13:47:41

Od: "Gregus" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zmierzyłam ciśnienie, zwykle mam niskie, a teraz miałam puls 49, po chwili
> jak sie ruszałam wzrósł, czy mam iść szybko do lekarza, czy to jest

Witaj !

Jesteś sportsmenką ?
Uprawiasz kolarstwo wyczynowe ? Dźwigasz ciężary ?
Jeśli nie, to idź do lekarza. Wskazane EKG, USG lub RTG serca.

Zdrówka życzę - Gregus

6. Data: 2006-08-16 15:07:23

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gregus napisał(a):

> Jesteś sportsmenką ?
> Uprawiasz kolarstwo wyczynowe ? Dźwigasz ciężary ?
> Jeśli nie, to idź do lekarza. Wskazane EKG, USG lub RTG serca.
???
Jak nie ma żadnych dolegliwości z tym związanych, to niczym bym się nie
przejmował i co najwyżej zrobił kontrolne EKG. Czemu uważasz, że
potrzebne jest RTG lub USG (i dlaczego "lub", bo to nie są badania,
które można stosować zamiennie)?

> Zdrówka życzę - Gregus

Także życzę zdrowia i jak najmniej kontaktów ze Służbą Zdrowia ;)

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

7. Data: 2006-08-16 19:23:16

Od: "Gregus" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przejmował i co najwyżej zrobił kontrolne EKG. Czemu uważasz, że potrzebne
> jest RTG lub USG (i dlaczego "lub", bo to nie są badania, które można

Witam !

Jeżeli kontrolne EKG w spoczynku będzie OK ale tętno nadal będzie tak
niskie, lekarz może skierować pacjentkę na RTG bądź też USG. Jeśli nie ma
żadnych poważnych skarg ze strony pacjenta to zazwyczaj kierują na RTG w
celu sprawdzenia czy aby serce nie jest powiększone. USG daje bardziej
szczegółowy obraz serca... niestety nie wiem dlaczego od razu na nie nie
kierują.

Nie jestem medykiem, piszę z własnego doświadczenia... niedawno miałem
przeprawę z lekarzem pierwszego kontaktu, trochę spanikował gdy zmierzył mi
ciśnienie i zobaczył EKG (było w porządku, lecz puls był na poziomie poniżej
50). Nie pomogło tłumaczenie że od parunastu lat uprawiam sport. Z miejsca
zostałem też "oskarżony" o zażywanie sterydów i zostało mi to zabronione
(sic!). Kardiolog okazał się mniej wrażliwy i chyba w swej praktyce spotykał
się niejednokrotnie z tego typu przypadkami, powiedział że u mnie
powiększenie serca wywołane jest wieloletnią aktywnością fizyczną i jest to
raczej in plus, niźli jakąś patologią.

Zdrówka życzę - Gregus

8. Data: 2006-08-16 20:37:02

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gregus napisał(a):

> [...]
> celu sprawdzenia czy aby serce nie jest powiększone. USG daje bardziej
> szczegółowy obraz serca... niestety nie wiem dlaczego od razu na nie nie
Nie kierują od razu na USG serca, bo - nie zawsze potrzeba takich
informacji, jakie da USG, czasami potrzeba innych danych, których nie da
USG (np. dot. aorty piersiowej), bo do obsługi Echo Serca(USG serca)
potrzeba bardzo drogiego sprzętu i wykwalifikowanego kardiologa do obsługi.

> [...]
> ciśnienie i zobaczył EKG (było w porządku, lecz puls był na poziomie poniżej
> 50). Nie pomogło tłumaczenie że od parunastu lat uprawiam sport.
Jest to najczęstsza przyczyna bradykardii zatokowej. I jest to jak
najbardziej normą. Jeśli nie masz omdleń, czy innych objawów
świadczących o problemach z sercem, to możesz mieć tętno nawet 30/min i
będzie to prawidłowe (mówimy o prawidłowym EKG, a nie bloku przewodzenia
II stopnia)
> [...]
> się niejednokrotnie z tego typu przypadkami, powiedział że u mnie
> powiększenie serca wywołane jest wieloletnią aktywnością fizyczną i jest to
Powiększenie nie będące patologią. Przerost serca występuje przy
nieustannym przeciążeniu serca w przebiegu nadciśnienia tętniczego, ale
wtedy przerost mięśnia ma inny charakter.

> Zdrówka życzę - Gregus

Także zdrówka życzę.

9. Data: 2006-08-16 21:29:41

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> [...]
> zmierzyłam ciśnienie, zwykle mam niskie, a teraz miałam puls 49, po chwili
> jak sie ruszałam wzrósł, czy mam iść szybko do lekarza, czy to jest

Mam również tętno spoczynkowe ok. 50 uderzeń/minutę, serce w najlepszym
porządku. Jeśli uprawia się jakąś aktywność fizyczną (jeżdżę intensywnie
na rowerze), takie tętno jest ok.
Nie wiem, jak w przypadku osób, które prowadzą "osiadly" tryb zycia.
--
pa, Basia (przypadkiem)

10. Data: 2006-08-16 23:24:15

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmierzyłam ciśnienie, zwykle mam niskie, a teraz miałam puls 49, po chwili
> jak sie ruszałam wzrósł, czy mam iść szybko do lekarza, czy to jest

O nic się nie martw taki puls nie jest groźny.

Móje tętno spoczynkowe oscyluje w okolicach 42-44. kardiolog mówił, że jest
OK :-)

Mięśniaki - nowotwór ?
leczenie ozonem
[prasa] Jak z pacjenta zrobić głupka