ciśnienie w oku

1. Data: 2006-08-15 07:11:08

Temat: ciśnienie w oku
Od: "Ania M" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje możliwość mierzenia ciśnienia w oku?...A jeśli tak to jeśli
ciśnienie jest za niskie to jakie mogą być tego skutki? np powiększona
źrenica?
Przepraszam za być może niezbyt mądre pytanie ,ale to dla mnie ważne

2. Data: 2006-08-15 08:24:40

Temat: Re: ciśnienie w oku
Od: "Krzysiek" <n...@n...lol> szukaj wiadomości tego autora

Ania M wrote:
> [...]
> powiększona źrenica?
> Przepraszam za być może niezbyt mądre pytanie ,ale to dla mnie ważne

no u okulisty to mierza takim strzalem powietrza w oko "tonometr?", nie boli,
bezkontaktowe badanie. Nie wiem jakiego cisnienia sa to konsekwencje ale zle
cisnienie moze narobic szkod, jest symptomem chorob powaznych oka czasami.
Wygoogluj sobie.

3. Data: 2006-08-15 16:37:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> źrenica?
> Przepraszam za być może niezbyt mądre pytanie ,ale to dla mnie ważne

istnieje - u kazdego okulisty. Najdokladniejszym pomiarem jest tonometria
aplanacyjna. Zdecydowanie nie polecam bezdotykowych, ze wzgl. na zawyzone
pomiary badania. Co do reszty to odpowie Ci okulista po badaniu.

pozdr.

casus

4. Data: 2006-08-15 17:12:32

Od: "Ania M" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki...mam powiększona jedną źrenicę juz od dawna. TK nic nie wykazała,
okulistycznie tez nikt nic nie wie, neurolog też uważa że all ok, a na oko
widzę gorzej. Zauważyłam tylko, że jak się czymś zdenerwuję albo wykonuję
ciężką pracę fizyczną to źrenica trochę się zwęża, ale nie mogę ciągle
chodzic wkurzona...

nerki i przewody moczowe a kamienie
płodność po chemioterapii
Bieganie, ból w kolanach