Re: Tętno 49!!!

From: "Paweł W." <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Tętno 49!!!
Date: Wed, 16 Aug 2006 22:37:02 +0200

Gregus napisał(a):

> Jeżeli kontrolne EKG w spoczynku będzie OK ale tętno nadal będzie tak
> niskie, lekarz może skierować pacjentkę na RTG bądź też USG. Jeśli nie ma
> żadnych poważnych skarg ze strony pacjenta to zazwyczaj kierują na RTG w
> celu sprawdzenia czy aby serce nie jest powiększone. USG daje bardziej
> szczegółowy obraz serca... niestety nie wiem dlaczego od razu na nie nie
> kierują.
Nie kierują od razu na USG serca, bo - nie zawsze potrzeba takich
informacji, jakie da USG, czasami potrzeba innych danych, których nie da
USG (np. dot. aorty piersiowej), bo do obsługi Echo Serca(USG serca)
potrzeba bardzo drogiego sprzętu i wykwalifikowanego kardiologa do obsługi.

> Nie jestem medykiem, piszę z własnego doświadczenia... niedawno miałem
> przeprawę z lekarzem pierwszego kontaktu, trochę spanikował gdy zmierzył mi
> ciśnienie i zobaczył EKG (było w porządku, lecz puls był na poziomie poniżej
> 50). Nie pomogło tłumaczenie że od parunastu lat uprawiam sport.
Jest to najczęstsza przyczyna bradykardii zatokowej. I jest to jak
najbardziej normą. Jeśli nie masz omdleń, czy innych objawów
świadczących o problemach z sercem, to możesz mieć tętno nawet 30/min i
będzie to prawidłowe (mówimy o prawidłowym EKG, a nie bloku przewodzenia
II stopnia)
> Kardiolog okazał się mniej wrażliwy i chyba w swej praktyce spotykał
> się niejednokrotnie z tego typu przypadkami, powiedział że u mnie
> powiększenie serca wywołane jest wieloletnią aktywnością fizyczną i jest to
> raczej in plus, niźli jakąś patologią.
Powiększenie nie będące patologią. Przerost serca występuje przy
nieustannym przeciążeniu serca w przebiegu nadciśnienia tętniczego, ale
wtedy przerost mięśnia ma inny charakter.

> Zdrówka życzę - Gregus

Także zdrówka życzę.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE