The Boy With The Incredible Brain

1. Data: 2008-08-08 22:14:23

Temat: The Boy With The Incredible Brain
Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ss

Niesamowite
--
"Obłęd polega na powtarzaniu tych samych zachowań w nadziei, że dadzą
inne rezultaty."

2. Data: 2008-08-08 22:29:52

Temat: Re: The Boy With The Incredible Brain
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 wrote:
> http://pl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ss

> Niesamowite

Fakt. Nie zrozumiałem tylko ostatnich fragmentów o jego dziciństwie. Coś mu
się stało? Jakiś wypadek?
Musiałbym z pięć razy to oglądać, żeby załapać.

michał

3. Data: 2008-08-08 22:34:32

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Fakt. Nie zrozumiałem tylko ostatnich fragmentów o jego dziciństwie. Coś
> mu się stało? Jakiś wypadek?
> Musiałbym z pięć razy to oglądać, żeby załapać.

Jako dziecko mial kilka ataków padaczki ktore spowodowały trwałe zmiany
w mozgu.
Tam jest kilka czesci, dalej wyjasniają na czym to polega. W jego
przypadku pojawilo sie zjawisko zwane synestezją. Np slysząc jakis
dzwiek, przed oczami pojawia ci sie kolor. To takie zachodzenie zmysłow
na siebie, cos w rodzaju cholernie silnego skojarzenia, ze konkretna
liczba w jego przypadku pojawia mu sie przed oczami w okreslonym
kształcie i w jakims ruchu.
Tak sobie pomyslalem że moze na tej podstawie pojawiły sie te techniki
pamięciowe jak 'mnemonics'.

4. Data: 2008-08-08 22:45:23

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sie, 00:34, adamoxx1 <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> przypadku pojawilo sie zjawisko zwane synestezją. Np slysząc jakis
> dzwiek, przed oczami pojawia ci sie kolor.

Moja młodsza córka (bardzo muzykalne dziecko, jak się POTEM okazało) w
wieku 2 lat znając już kolory, w tymże (2 lata) wieku będąc,
samorzutnie komentowała zasłyszane utwory muzyczne, a raczej ich
fragmenty, i nie pojedyncze dźwięki, lecz frazy i nieco większe,
lakonicznym stwierdzeniem w rodzaju: "cerwona muzyka", "o, niebieska
muzyka", "o, fioletowa muzyka", a niektórych zupełnie nie chciała
słuchać, krzycząc i płacząc lub krzywiąc się z niezadowoleniem...
Hmmm, może mi to ktoś kiedyś wiarygodnie wyjaśni...

5. Data: 2008-08-08 22:52:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem. Bardzo.

Oglądałem niedawno w wersji polskiej w TV.

--
CB

6. Data: 2008-08-08 23:04:32

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 wrote:
> [...]

> okreslonym kształcie i w jakims ruchu.
> Tak sobie pomyslalem że moze na tej podstawie pojawiły sie te techniki

Wielokrotnie mi się zdarzało, że jakiś fajny sen, uświadomiony po
przebudzeniu, potrafiłem sobie przedłużyć przez ponowne zaśnięcie w tym
właśnie konkretnym celu. Jednak najczęściej po ponownym przebudzeniu nie
mogłem sobie przypomnieć obrazów ze snu, choć pozostawało wyraźne wrażenie,
że kontynuacja miała miejsce.

michał

7. Data: 2008-08-08 23:21:39

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> [...]
> słuchać, krzycząc i płacząc lub krzywiąc się z niezadowoleniem...
> Hmmm, może mi to ktoś kiedyś wiarygodnie wyjaśni...

no wlasnie, zjawisko synestezji. Wielu wielkich artystów mialo ta
przypadlosc. Na pewno nie jest to wada, tylko ogromna zaleta.
Obejrzalem juz wszystkie kawałki o tym gosciu i naukowcom zaparlo dech w
piersiach. (tak swjoa drogą ten neurolog w rozowej koszuli przypadł mi
bardzo do gustu.. ogladałem nagranie z konferencji z 2006 pt. Beyond
Belief i tak miedzy innymi mial wyklad. Dotyczyła religii, wiary,
istnienia boga, mozgu, psychologii, fizyki kwantowej itd).
Ja uważam że kazdy "normalny" człowiek, tj bez fizycznych uszkodzeń
mozgu może nauczyc sie niesamowitych rzeczy poprzez odpowiedni trening.
Trzeba tylko wiedzieć jak. Zdarzają sie losowe przypadki że ktos posiada
jakas zdolnosc znikąd, tak po prostu i chwała za to, bo dzieki tym
przypadkom otwierają nam sie oczy i jestesmy żadni poszukiwań i dalszych
dociekań.
Wszelkie niewyjasnione zjawiska.. typu porwania przez obcych, OOBE,
lucid dreaming, deja-vu... to wszystko wynik chwilowych zaburzen
funkcjonowania mozgu. I wszelkie działania typu medytacja, koncentracja,
hipnoza, uniesienia religijne stymulują obszary mozgu odpowiedzialne za
te doznania.

8. Data: 2008-08-08 23:24:13

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> [...]
> właśnie konkretnym celu. Jednak najczęściej po ponownym przebudzeniu nie
> mogłem sobie przypomnieć obrazów ze snu, choć pozostawało wyraźne

Ja osobiscie nigdy nie doznałem podobnych rzeczy. Nic nadzwyczajnego mi
sie nie przytrafia. Znam jedynie uczucie deja-vu bo pare razy w
dziecinstwie mi sie przytrafiło.
Zarodki lucid dreaming tez mogly sie pojawiac, kiedy po prostu we snie
nagle sobie uswiadamiałem że to tylko sen i że wolno mi robic wszystko
na co mam ochote. Ale wtedy jeszcze nie wiedziałem o tym zjawisku.

--
"Obłęd polega na powtarzaniu tych samych zachowań w nadziei, że dadzą
inne rezultaty."

sdfsdjl
sdfsdjl
ZEITGEIST