Tigridia

1. Data: 2007-08-15 13:49:03

Temat: Tigridia
Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z tym kwiatkiem, ale spodobał mi się
na zdjęciu dołączonym do cebulek, więc kupiłem i wsadziłem w ziemię. No i
teraz nie wiem co sobie myśleć. Jest śliczny, ale... jednodniowy :-( Jak
dotąd, miałem cztery czy pięć kwiatków (do wglądu tutaj:
http://picasaweb.google.com/rajmund67/OgrD2007/photo
#5096251839710932050).
Każdy z nich przetrwał tylko jeden dzień. rozwinął się rano, a wieczorem już
więdł. Czy to normalne?
Przy okazji, wdzięczny będę za pomoc w nazwaniu (jak najdokładniejszym)
wszystkich kwiatków prezentowanych w albumie
http://picasaweb.google.com/rajmund67/OgrD2007

Pozdrawiam,
Rajmund

2. Data: 2007-08-15 20:55:42

Temat: Re: Tigridia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz nie wiem co sobie myśleć. Jest śliczny, ale... jednodniowy :-( Jak
> dotąd, miałem cztery czy pięć kwiatków (do wglądu tutaj:

Tygrysówki kwitną jeden dzień celowo.Sątak piękne,ze można by umrzeć z głodu
przy oglądaniu, gdyby kwitły dłużej.Jeszcze ładniejsze są te z kropkami, w
różnych kolorach.
Na pietrwszym i drugim zdjęciu chyba ixiolirioin, ale bez gwarancji.Dwa razy
nazwałeś jaśminowiec jaśminem, a to różne rośliny.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-08-17 19:21:11

Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" napisał:
> Tygrysówki kwitną jeden dzień celowo.Sątak piękne,ze można by umrzeć z
> głodu
> przy oglądaniu, gdyby kwitły dłużej.

Masz rację. To wiele wyjaśnia :-) Są rzeczywiście cudowne. Tej jesieni
nasadzę ich więcej :-)

> Jeszcze ładniejsze są te z kropkami, w
> różnych kolorach.

Tak! Dzisiaj właśnie zakwitła nowa:
http://picasaweb.google.com/rajmund67/OgrD2007/photo
#5099749130588358498.
Jest (była) prześliczna. A na jutro szykuje się nowy kwiatek. Też będzie
żółty.

> Na pierwszym i drugim zdjęciu chyba ixiolirion, ale bez gwarancji.

Niestety, to nie ixilirion. Sprawdzałem w internecie, guglałem zdjęcia. Mój
kwiatek ma szerokie liście, trochę podobne do liści konwalii. Najbujniej się
rozwija i kwitnie w cieniu (mam je i w cieniu i w słonecznym miejscu). Nie
wiem co to jest, bo odziedziczyłem po porzednich właścicielach domu i
ogrodu. Czy ktoś inny mi pomoże toto nazwać? Oto link:
http://picasaweb.google.com/rajmund67/OgrD2007/photo
#5096251221235641122
http://picasaweb.google.com/rajmund67/OgrD2007/photo
#5096251195465837330. A
jutro spróbujępstrynkąć szerszy plan, z liśćmi. Może to pomoże w
identyfikacji.

> Dwa razy
> nazwałeś jaśminowiec jaśminem, a to różne rośliny.

Dzięki. Już poprawiłem.

Pozdrawiam,
Rajmund

tarczniki
Sprzet do napowietrzania trawy
jestem zielony i się boje zapytać ale...
Prosze o pomoc w rozpoznaniu
glebogryzarka ?