tarczniki

1. Data: 2007-08-15 11:18:47

Temat: tarczniki
Od: "wisia" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam-mam benjaminka zielonego pod sam sufit, ale ma tarczniki.Spryskalam go
kiedys denaturatem z plynem do naczyn,wlozylam do ziemi tabletki na
tarczniki,moze i troche pomoglo ale sa dalej i juz nie wiem co moge jeszcze
zrobic .Szkoda mi go wywalic, moze ktos zna jakis dobry sposob na pozbycie
sie tych przyssawek.
Pozdrawiam Jadwiga

2. Data: 2007-08-15 18:17:10

Temat: Re: tarczniki
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę spróbować pałeczki nawozowo owadobójcze "O" (guano i tytan) do
kupienia w kwiaciarniach, a 3 zł opakowanie (tekturka z przymocowanymi
dwudziestoma pałeczkami, z podanym sposobem stosowania). To jest metoda
długo terminowa, ale skuteczna. A póki co, cierpliwie usuwać tarczniki,
listek po listku, zeskrobywać paznokciami.

3. Data: 2007-08-16 05:07:02

Od: "Ireneusz Szczecinski" <c...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też kiedyś miałem plagę na wszystkich benjaminach, szeflerze, palmach i
paru jeszcze roślinach. O ile dobrze pamiętam spryskałem wszystko środkiem o
nazwie Confidor chyba firmy Bayer. Oprysk powtórzyłem kilka razy w odstępach
tydzień, dwa. U mnie to pomogło. Obecnie nie wiem co to są tarczniki.

Powodzenia
Irek

4. Data: 2007-08-16 07:37:22

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1187240734.904979@d1.icnet Ireneusz Szczecinski
<c...@h...com.pl> napisał(a):

> Ja też kiedyś miałem plagę na wszystkich benjaminach, szeflerze, ...
> Obecnie nie wiem co to są tarczniki.

Hejka. Skleroza? ;-)
Pozdrawiam mnemonicznie Ja...cki
PS Odpowiada się pod cytowaną wiadomością. :-)

5. Data: 2007-08-16 19:01:14

Od: "Antoni.Broniak" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tarczniki,moze i troche pomoglo ale sa dalej i juz nie wiem co moge
> jeszcze zrobic .Szkoda mi go wywalic, moze ktos zna jakis dobry sposob na

Actelic 500 EC lub Mospilan - konieczne są 3 opryski w odstępie co ok. 8
dni.
Actelic jest silnie trujący a w dodatku strasznie śmierdzi, ale jest
naprawdę bardzo skuteczny. W tym roku nie mogłem go dostać więc spróbowałem
Mospilanem - też zadziałał. Jak masz małe dzieci w domu, zwierzęta, lub
brak warunków do opylenia rośliny w oddzielnym niezamieszkałym pomieszczeniu
to lepiej zastosuj Mospilan. Jest praktycznie nieszkodliwy dla ludzi,
pszczół, zwierząt itp.
Pozdrawiam
Antoni Broniak

Sprzet do napowietrzania trawy
jestem zielony i się boje zapytać ale...
Prosze o pomoc w rozpoznaniu
glebogryzarka ?
ekipybudowlane.pl