Tłusty czwartek się zbliża

1. Data: 2000-02-24 22:02:05

Temat: Tłusty czwartek się zbliża
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

I w zwiazku z tym chyba warto byloby sie przygotowac do tego i zawczasu
omowic receptury :)

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-25 00:36:09

Temat: Re: Tłusty czwartek sięzbliża
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 11:02 PM 2/24/00 +0100, you wrote:
>I w zwiazku z tym chyba warto byloby sie przygotowac do tego i zawczasu
>omowic receptury :)
>
>Przemyslaw Koziarski

ja nawet mam zamiar popraktywac w te sobote...choc juz w tym karnawale to
robilam, nawet trzy razy, mniam, paczusie, ach,paczusie, chrupiaca skorka,
konfiturka, mniam:-))
komu przepis?:-))
aga

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-25 01:21:34

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robilam, nawet trzy razy, mniam, paczusie, ach,paczusie, chrupiaca skorka,

sie nie pyatj, tylko wklepuj :)))
ja jutro wklepie (tzn. dzisiaj tylko rano ) swoj, inni pewnie tez dorzuca
jeszcze jakies faworki itp, mam na dzieje ze zza wody tez jakies oryginalne
przepisy przyplyna

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-25 14:18:19

Temat: Re: tlusciasty czwartek-przepis
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jeszcze jakies faworki itp, mam na dzieje ze zza wody tez jakies oryginalne

otoz, otoz, smakowite paczusie:

50dkg maki
4 jajka
8 dkg tluszczu (maslo albo margaryna)
8-10 dkg cukru, zalezy jakie slodkie lubi sie, ja daje 10, ale to moze
dlatego, ze amerykanski cukier jako trzcinowy, jest mniej slodszy:-))
1/2 lyzeczki soli
2 lyzki spirytusu
1 szkl mleka
skorka z 1 cytryny
5 dkg drozdzy

make przesiac do miski, we wglebienie w niej wlac rozczyn zrobiony z mleka,
drozdzy i lyzki cukru, przysypac maka, poczekac z 15 min (az wyrosnie, i
sie zbabelkuje). Dodac cukier, jaja, sol, skorke, spirytus, roztopione i
ostudzone maslo (stopniowo wlewac), wyrobic ciasto, moze nalezy dodac wtedy
wiecej maki (zalezy od stopnia jej suchosci, w ogole jakosc paczkow w
wielkim stopniu zalezy od jakosci maki, powinna byc bielutka i puszysta),
ciasto ma byc dosc zwarte i ugniecione do stanu odstawania od reki i miski
(to chwile trwa, albo i dwie, im dluzej sie ugniata, tym bardziej puszyste
paczki beda, a idea ugniatania jest taka, aby jak najwiecej powietrza
wpuscic do ciasta, wiec nie nalezy tluc, ale hm, wyrabiac tak bokiem:-)))).
zostawic na 30 min w cieplym miejscu (kaloryfer, poblize kuchenki, garnek z
ciepla woda), az wyrosnie dwukrotnie. Po czym formowac paczki z nadzieniem
z dzemu (preferowany z platkow rozy), splaszczyc lekko, zostawic na kolejne
30 min (do wyrosniecia). Smazyc na smalcu albo oleju , rowniez dobra jest
Planta (tak aby plywaly) okolo 3 min z kazdej strony (albo jak sie upieka),
jeszcze cieple polukrowac (cukier puder, sok z cytryny, albo co kto lubi)
posypac skorka pomaranczowa
z tej porcji wychodzi okolo 20 sredniej wielkosci paczusiow

przepis w tej chwili jest zza oceanu, ale oryginalnie polski, bez
amerykanskich modyfikacji;-))

smacznego
aga

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-02-25 16:26:08

Od: "bartmal" <b...@t...uwm.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

im dluzej sie ugniata, tym bardziej puszyste
> paczki beda, a idea ugniatania jest taka, aby jak najwiecej powietrza
> wpuscic do ciasta, wiec nie nalezy tluc, ale hm, wyrabiac tak bokiem

Powietrze akurat w pączkach nie jest czynnikiem spulchniającym, lecz
alkohol wytwarzany przez drożdże.Ale z drugiej strony te małe istotki do
życia potrzebuja tlenu więc pewnie wszystko się zgadza.

Czeskie knedliki
płyn do mycia naczyń 0,95 zł +VAT / litr
Jak tam jest????
Pilnie potrzebne pyzy
O co tutaj chodz?