To wkurza, co?

11. Data: 2007-05-22 10:40:36

Temat: Re: To wkurza, co?
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
news:f2sirq$nue$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
> wiadomości news:op.tsoptblz4zsuzp@adam...

t=40&oprocentowanie=4.5

> Pokazuje Pan to jako ciekawostke czy popiera Pan wprowadzenie takiego
> rozwiazania?

Ja popieram każde rozwiązanie, które pozwala mi na swobodne decydowanie o
moich pieniądzach, bo uważam że najlepiej nimi będę zarządzał.

> Jezeli popiera Pan takie roziazanie obecnie (oddanie obywatelom ich
> skladki ktora obecnie zabiera ZUS na przyszle emerytury) to prosze o
> pomysly na rozwiazanie ponizszych problemow :)
>
> A gdzie utrata wartosci pieniadza?

Jeśli mówimy o inflacji, to towarzyszy jej zwykle i wzrost cen i wzrost
płac - i wzrost składek na ZUS :-)
Reszta myślę jest oczywista :-)

> A gdzie dostane 4,5% przy poczatkowej lokacie 244,- zlote?
> A gdzie podatek "belki"?

Przeciętna inwestycja, choćby w fundusze inwestycyjne, dalej od kilku do
kiluset razy więcej - nawet w przypadku funduszy bezpiecznych.
Jest sporo funduszy tzw. systematycznego oszczędzania, gdzie składka
spokojnie może wynosić 200 PLN i jeszcze ma się ubezpieczenie na życie na
całkiem pokaźną kwotę.

> Przy oprocentowaniu bardziej realnym 3,5% juz nie jest tak "rozowo"... bo
> 748,- miesiecznie przy obecnej wartosci pieniadza nie jest znaczaca kwota,
> a za te 40 lat bedzie jeszcze mniej warte.

Po pierwsze - jak napisałem - tylko kompletny nieudacznik lub cykor w
dzisiejszych czasach trzyma pieniądze na typowych lokatach.
Po drugie - skoro mówimy o utracie wartości pieniądza w czasie, to dotyczy
to również wysokości płaconej składki - zatem będzie można sobie pozwolić na
wyższą, zatem - jest to operacja w dużym stopniu neutralna w sensie
"odczucia"

> Zapomnialbym, a gdzie podwyzka podatkow na utrzymanie obecnych emerytow i
> rencistow? Nalezy dac ich pod sciane czy uruchomic komory gazowe?

Nie. Wystarczy rozpieprzyć dyktaturę górników i paru innych ekip
(kilkadziesiąt mld PLN), biurokrację ZUS, NFZ (kolejne kilkadziesiąt mld) i
paru innych tego typu genialnych wynalazków, wysłać nierobów do pracy (firmy
nie mogą znaleźć ludzi do pracy, a tysiące "bezrobotnych" pobiera zasiłki),
dać firmom prywatnym możliwość nieskrępowanego rozwoju - i niewiele trzeba
będzie dołożyć do tego interesu.

A po paru latach będziemy mocno do przodu.

Nota bene - to samo pytanie co wyżej i tak trzeba będzie zadać za kilka
lat - wg obliczeń wszelkich ekspertów ZUS niebawem zbankrutuje. Masz
odpowiedź na pytanie - co wtedy???

12. Data: 2007-05-22 16:10:27

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.tspqjyyd4zsuzp@adam...

> Sprawiedliwość jest utopią - zlikwidujmy sądy. Proszę pokazać mi jeden
> sprawiedliwy sąd.

Sąd Okręgowy w Legnicy Wydział I Cywilny (dawniej Sąd Wojewódzki Wydział I
Cywilny w Legnicy). O tym sądzie mogę się wypowiadać bo miałem z nim do
czynienia. Poznałem 3 składy orzekające i ich dotyczy moja opinia, ale
ogólnie rozciąga się na cały Sąd Okręgowy w Legnicy.
Jeżeli chodzi o prawidłowe orzeczenie (niestety nieprawidłowe uzasadnienie)
to jeszcze Sąd Rejonowy w Stalowej Woli dorzucę.

Życzenie spełniłem, ale jakie idą z tego wnioski?

13. Data: 2007-05-22 16:18:53

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> napisał w
wiadomości news:op.tsoxzrv44zsuzp@adam...

> Odpowiem krótko i treściwie, lecz nie mam ochoty na specjalne dyskusje, bo
> mam inne rzeczy do zrobienia.

A szkoda, dyskusja wzbogaca. Zwłaszcza jak wymienia się poglądy z osobami o
nieco innym i całkiem innym zapatrywaniu na konkretny problem.

> Jestem przeciwny wszelkim obowiązkowym ubezpieczeniom - jakiekolwiek by
> one były. Ponieważ państwo powinno dotrzymywać zobowiązań, to należy
> płacić emerytury z obowiązkowych ubezpieczeń, ale należałoby znieść
> obowiązkowe ubezpieczenia.

Społeczeństwo w Polsce niejest przygotowane do dobrowolnego ubezpieczenia
społecznego. Przz ostatnich kilkadziesiąt lat "państwo myślało" za obywateli
w tym zakresie i bez intensywnej edukacji dotyczącej ubezpieczeń społecznych
nie ma to szans na pozytywn rezultaty. Wg mnie szybkie zniesienie
obowiązkowych ubezpieczeń przyniosło by krótkotrwały pozytywny efekt (wzrost
ilości pieniędzy na koncie). Natomiast w perspektywie kilkunastu lat
zwiększyło by wydatki państwa (czyli nas wszystkich) na pomc społeczną, do
której ustawiła by się kolejka po zapomogi.

Jestem przeciwny zniesieniu obowiązku odkładania na emeryturę, ale za
słuszny uważam pomysł umożliwienia ludziom swobodnego wyboru sposobu
inwestowania składek. Oczywiście za pośrednictwem uprawnionch prawem
instytucji finansowych.

14. Data: 2007-05-22 16:20:32

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>Za dużo ludzi (wielkie międzynarodowe koncerny ubezpieczeniowe) żyją
>ze składek ubezpieczonego
>aby można było zlikwidować...
>Jeżeli nie można już zlikwidować, to ZUS powinno się płacić procentowo
>- jak podatek, kto dużo zarabia ten dużo płaci a kto mało zarabia ten
>płaci
>np. parę funtów tygodniowio - tak jak jest w UK, prosto i logicznie.

Czy mógłbyś przybliżyć zasady jakie obowiązują w UK?

15. Data: 2007-05-22 18:47:54

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mógłbyś przybliżyć zasady jakie obowiązują w UK?
-----------------
Zasady, nieco skomplikowane jak na nasze warunki można wyczytać z:
http://www.hmrc.gov.uk/nitables/2007/ca38.pdf

Z pobieżnych oględzin wynika, że ktoś kto nie jest przedsiębiorcą tj. jeśli
pracuje jako zatrudniony płaci zazwyczaj 10% od dochodu powyżej ustalonego
progu ( rodzaj minimum: tygodniowego, miesięcznego lub rocznego), od kwoty
brutto.

Wspomniana komplikacja związana jest raczej z klasyfikacją uzyskiwanych
dochodów, a nie zasadami płacenia składki ubezpieczeniowej (NIC - National
Insurance Contribution), która zawiera się pomiedzy 1-10 % nadwyżki dochodu
brutto ponad próg dochodu minimalnego.

System ubezpieczeń społecznych w Polsce zachował (jak dotąd) wszystkie
"walory" poprzedniego reżimu, a jego modyfikacje poszły w kierunku
supefiskalizmu i olbrzymiego znaku zapytania dla przyszłych beneficjentów
(chyba dla aktualnych również, co mnie mało śmieszy).

A propos tego wątku, to traktuję jego rozpoczęcie jako zwykłe podpuszczenie
"publiki" grupowej która zamilkła od pewnego czasu. Uważam wszakże, że jeśli
się wrzuca temat, to nie powinno się tłumaczyć brakiem czasu na udzielanie
odpowiedzi ("...nie mam ochoty na specjalne dyskusje, bo mam inne rzeczy do
zrobienia."). Jak mam pilne zajęcia, to nie rozwijam dyskusji...
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

16. Data: 2007-05-22 20:10:26

Od: "Adam Pietrasiewicz" <N...@p...poszukaj.w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22-05-2007 o 20:47:54 Zbigniew Andrzej Gintowt <z...@g...com>
napisał(a):

> [...]
> czasu na udzielanie odpowiedzi ("...nie mam ochoty na specjalne
> dyskusje, bo mam inne rzeczy do zrobienia."). Jak mam pilne zajęcia, to

Ale jak widać ludzie potrafią dyskutować i beze mnie, prawda?

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Jeśli bedziesz robił kawały prima aprilisowe w październiku to z pewnością
więcej osób da się nabrać.

17. Data: 2007-05-22 20:22:57

Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> napisał w
wiadomości news:f2vdsr$i10$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> Insurance Contribution), która zawiera się pomiedzy 1-10 % nadwyżki
> dochodu brutto ponad próg dochodu minimalnego.

Na pierwszy rzut oka wydaje sie to być dość interesującym rozwiązaniem. Czy
orientuje się Pan jak wygląda relacja świadczeń emerytalnych do
wcześniejszych zarobków w UK?

> [...]
> supefiskalizmu i olbrzymiego znaku zapytania dla przyszłych beneficjentów
> (chyba dla aktualnych również, co mnie mało śmieszy).

Rzeczywiście Polski system nie jest zabawny, ale warto szukać sprawdzonych
wzorców i podsówać je naszym rządzącym. Zawsze to jakaś szansa na zmiany...

> [...]
> bo mam inne rzeczy do zrobienia."). Jak mam pilne zajęcia, to nie rozwijam

Jak się nie ma nic do powiedzenia poza podaniem linka to tak bywa ;) (mam na
myśli argumenty)

18. Data: 2007-05-22 21:32:03

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Na pierwszy rzut oka wydaje sie to być dość interesującym rozwiązaniem.
> Czy orientuje się Pan jak wygląda relacja świadczeń emerytalnych do
> wcześniejszych zarobków w UK?
------------------
Nie orientuję się, bo jak napisałem ledwie rzucilem okiem na tekst do
którego podałem link. By jednak napisać szerzej coś sensownego należałoby
bardziej solidnie się do tego zabrać tym bardziej, że nie mam żadnej
orientacji wynikajacej z doświadczenia na miejscu.
> Rzeczywiście Polski system nie jest zabawny, ale warto szukać sprawdzonych
> wzorców i podsówać je naszym rządzącym. Zawsze to jakaś szansa na
> zmiany...
----------------
Można byłoby to zrobić. Nie mam jednak najmniejszych złudzeń, by mogło się
to w najbliższym czasie ziścić, zwłaszcza gdyby mieli do tego zabrać się
prawnicy którzy z trudem wymęczyli swoje studia prawnicze. Sensownych
rozwiązań można znaleźć bez liku, ale by w Polsce coś zrealizować - musi być
coś, co pięknie nazywają "wolą polityczną".
> Jak się nie ma nic do powiedzenia poza podaniem linka to tak bywa ;) (mam
> na myśli argumenty)
---------------------
Nie widzę niczego zdrożnego w podawaniu linków do tekstów informacyjnych,
trudno przecież je przepisywać, a ponadto czasem mogłoby to wiązać się z
naruszeniem praw autorskich. W tym przypadku jednak mamy do czynienia ze
zwykłym "podpuszczeniem" uczestników dyskusji.
Do takiego wniosku doszedłem czytając tylko sam tytuł wątku, bez korzystania
z linku.

Głos zabrałem jedynie z powodu postawionego pytania. Moglibyśmy sobie
poopowiadać wiele interesujących rzeczy, o tym jak i co rozwiązano gdzie
indziej, tyle tylko, że nie mam wiary w uczynienie praktycznego użytku z
tego. Lansowanie poglądów pana JKM i jego naśladowców jakkolwiek brzmią one
logicznie (poglądy, niekoniecznie naśladowcy) i zaskakująco wobec utartych
przekonań, nie wniesie również niczego do praktyki życia w Polsce. Pan JKM
pozostanie zapewne osobą bardzo zajmującą, ale uznawaną powszechnie za
dziwaka.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

19. Data: 2007-07-23 12:10:29

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasi i Przemek" <s...@t...pl> wrote in

> Zapomnialbym, a gdzie podwyzka podatkow na utrzymanie obecnych
> emerytow i rencistow? Nalezy dac ich pod sciane czy uruchomic komory
> gazowe?

Mysle, ze ta kwestie dawno juz zaproponowal JKM i UPR. Tylko, ze wladza na
to sie nie zgodzi, tak jest duzo lepiej.

Chyba nie uwazacie, ze uklad "wplacam X, a za *dziesiat lat Panstwo da mi
tyle ile akurat bedzie chcialo", co wiecej, jesli nie dozyje tego momentu
to Panstwo zabierze wszystko.

e-Shrek

"propaganda" sportu niepełnosprawnych w Polsce
Dam pracę
Fundacja partnerem kampanii "Zatrudnij Niepełnosprawnego"
[mukowiscydoza] dofinansowanie zakupu laptopa.
dofinansowanie do turnusow jak to jest?