Re: To wkurza, co?

From: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: To wkurza, co?
Date: Tue, 22 May 2007 20:47:54 +0200

Użytkownik "Kasi i Przemek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
news:f2v5gr$d4c$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy mógłbyś przybliżyć zasady jakie obowiązują w UK?
-----------------
Zasady, nieco skomplikowane jak na nasze warunki można wyczytać z:
http://www.hmrc.gov.uk/nitables/2007/ca38.pdf

Z pobieżnych oględzin wynika, że ktoś kto nie jest przedsiębiorcą tj. jeśli
pracuje jako zatrudniony płaci zazwyczaj 10% od dochodu powyżej ustalonego
progu ( rodzaj minimum: tygodniowego, miesięcznego lub rocznego), od kwoty
brutto.

Wspomniana komplikacja związana jest raczej z klasyfikacją uzyskiwanych
dochodów, a nie zasadami płacenia składki ubezpieczeniowej (NIC - National
Insurance Contribution), która zawiera się pomiedzy 1-10 % nadwyżki dochodu
brutto ponad próg dochodu minimalnego.

System ubezpieczeń społecznych w Polsce zachował (jak dotąd) wszystkie
"walory" poprzedniego reżimu, a jego modyfikacje poszły w kierunku
supefiskalizmu i olbrzymiego znaku zapytania dla przyszłych beneficjentów
(chyba dla aktualnych również, co mnie mało śmieszy).

A propos tego wątku, to traktuję jego rozpoczęcie jako zwykłe podpuszczenie
"publiki" grupowej która zamilkła od pewnego czasu. Uważam wszakże, że jeśli
się wrzuca temat, to nie powinno się tłumaczyć brakiem czasu na udzielanie
odpowiedzi ("...nie mam ochoty na specjalne dyskusje, bo mam inne rzeczy do
zrobienia."). Jak mam pilne zajęcia, to nie rozwijam dyskusji...
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt