Toksyczny związek

11. Data: 2004-05-23 12:41:04

Temat: Re: Toksyczny związek
Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Hubert" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> doswiadczac
> Czyli
> albo
> temat

> Obawiam się, że tak do końca to nie wiem. Jest wiele przyczyn.
> Pewnie boję się samotności - choć przy niej czasem czuję się strasznie
> samotnie.
> Jestem też tradycjonalistą i czuję się związany słowem, które dałem
> [...]

Tych przyczyn pewnie nie jest nieskonczona ilosc i podejrzewam, ze mozesz sobie
na spokojnie przeanalizowac wlasne motywacje. To oczywiscie nie musi byc
proste, skoro w gre wchodza emocje lub wewnetrzne konflikty.
Mowisz, ze ten zwiazek jest toksyczny (bardzo ogolne i wiele moze znaczyc), ze
jestes rozdarty, ze boisz sie samotnosci, ze potrzebujesz kontaktu fizycznego i
ze wolalbys pozostac w tym zwiazku z powodu przekonan.
To, co piszesz, to juz cos. Ale to jeszcze malo. Ja np zupelnie nie wiem, co
stanowi dla Ciebie problem w tym zwiazku, ze nie jest Ci w nim zadowalajaco
dobrze.

Pozdrawiam Hubert.

12. Data: 2004-05-23 12:52:28

Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co
> stanowi dla Ciebie problem w tym zwiazku, ze nie jest Ci w nim

Nie wiem, jakie Ty masz doświadczenia w autoanalizie, ale mi to wychodzi
bardzo kiepsko. Z emocjami nie jest łatwo oceniać coś co dotyczy ciebie
bezpośrednio. Nie da się na przykład matematycznie obliczyć za i przeciw.
Wiesz co to są przeciwieństwa? Miałem pewne wyobrażenia o małżeństwie, a
teraz mam sytuacje w 100% przeciwną do moich wyobrażeń. Nic się nie zgadza.
Ja z wielu rzeczy byłbym w stanie zrezygnować, ale nie mogę rezygnować z
wszystkiego.

--
JOHNSON :)

13. Data: 2004-05-23 13:04:37

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja z wielu rzeczy byłbym w stanie zrezygnować, ale nie mogę rezygnować z

Tak wlasnie przebiega analiza. Masz kolejne fakty: nie potwierdzily sie Twoje
oczekiwania dotyczace zwiazku, stalo sie cos przeciwnego. Tutaj mozesz sie
zapytac, czego oczekiwales i co masz teraz zamiast tego. Dalej narzuca sie
pytanie: czy jest mozliwe zrobic cos zeby jednak jakos sprobowac zrealizowac
to, co pragnales lub cos jeszcze lepszego? Jesli nie: to poszukac rozsadnego
kompromisu (zadowalajacego) lub ponegocjowac z partnerka, jesli przedstawisz
jej swoje oczekiwania, a ona Tobie swoje.
Moze sie takze zdarzyc, ze miales oczekiwania nierealistyczne: np wielu mysli,
ze jak sie pobiora, to wszystkie problemy znikna, a partner (ka) bedzie
dokladnie rozumiec o co chodzi bez rozmowy, telepatycznie. Po prostu nastanie
raj i wzajemne zrozumienie bez zadnego dalszego zaangazowania. A tak potem nie
jest. I w takim przypadku nalezy sprawdzic czy oczekiwania byly realistyczne,
mozliwe do zrealizowania. Jesli nie: urealistycznic, zobaczyc co jest mozliwe
sposrod tego, co jest dla Was obojga atrakcyjne. Porozmawiac o tym, zeby to
sprawdzic.

Pozdrawiam Hubert.

14. Data: 2004-05-23 13:08:05

Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mozliwe
> sposrod tego, co jest dla Was obojga atrakcyjne. Porozmawiac o tym, zeby

Dzięki, za to wszystko co piszesz. Prawie tak samo mówił mój psycholog :).
Problem, ze ja nie potrafię tak robić i rozumować w stosunku do mojej żony.

--
JOHNSON :)

15. Data: 2004-05-23 15:41:20

Od: "Hubert " <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnson <j...@g...pl.nospam> napisał(a):

> [...]
> Problem, ze ja nie potrafię tak robić i rozumować w stosunku do mojej żony.

Nastepnym pytaniem rozwojowym mogloby byc wiec: co Ci w tym przeszkadza? lub
co Ci przeszkadza zebys mogl swobodnie rozwiazywac problemy w swoim zwiazku?

Pozdrawiam Hubert.

16. Data: 2004-05-23 17:01:59

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 23 May 2004 08:25:16 +0200, na pl.sci.psychologia, Johnson napisal(a):

> Mieliście coś takiego ??

Ja nie miałem, ale widziałem "Toxic" Britney Spears i uważam, że to
najgorszy teledysk, jaki widziałem.

> Jak się z tego wyzwolić?

Wyłącz telewizor.

--
Logan http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"Logan nie bierze jeńców ;-)" Rumcajs(TM) - apa 15.05.2004

17. Data: 2004-05-23 17:08:46

Od: "Ilona" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Logan" <f...@e...pl> napisał w wiadomości ..
| Ja nie miałem, ale widziałem "Toxic" Britney Spears i uważam, że to
| najgorszy teledysk, jaki widziałem.

Coś mało TV w takim razie Logan oglądasz ;)

| Wyłącz telewizor.

Po co.
Jak można nie chcieć patrzeć na Britney?
Ja się powstrzymać nie mogę.

Ilona

18. Data: 2004-05-23 17:16:37

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
> Dzięki, za to wszystko co piszesz. Prawie tak samo mówił mój psycholog :).
> Problem, ze ja nie potrafię tak robić i rozumować w stosunku do mojej
żony.

Nie potrafisz ? Czy nie chcesz? :)

Pozdrawiam
Vicky

19. Data: 2004-05-23 17:16:49

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 23 May 2004 19:08:46 +0200, na pl.sci.psychologia, Ilona napisal(a):

> Coś mało TV w takim razie Logan oglądasz ;)

Faktycznie niedużo. Ale Britney okazała się Vanem Helsingiem branży
muzycznej dla mnie :P

> Po co.

Aby uwolnić się od toksyczności :)

20. Data: 2004-05-23 18:52:16

Od: "Ana" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

redart <r...@w...op.to.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Usiądź sobie wieczorkiem i zacznij sobie wyobrażać, że ta druga osoba
> zaczyna się starzeć. Że zaczyna chorować. Że pojawiająsię na niej wrzody
> a z wnętrzności zaczynają wychodzić robaki. Poczuj, jak wtedy pachnie.
> Pomyśl, że miałbyś ją teraz polizać.
Czyż miłość mogłaby wznieść się na wyżyny, gdyby nie była całkowitym
oddaniem...?

> A potem klaśnij w ręce i pozwól by ten koszmar się rozwiał i zrób
> sobie dobrą, mocną herbatę.
>
> Zrób to ze szczerym zaangażowaniem.
A to po co?
Ana

test percepcji i rozumienia naukowego tekstu z zakresu psychologii
mam goraca prosbe do ludzi na tym forum
Nieśmiałość
problem z negatywnymi emocjami
jąkanie