Torcik Malakow

1. Data: 2004-05-29 14:12:50

Temat: Torcik Malakow
Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

W programie kulinarnym robiono torcik Malakow. Google go nie znalazły, a ja
nie zdążyłam zanotować. Może uda mi się w powtórce, jak ją złapię.

Może ktoś zapamiętał?

Torcik Malakow.
30 dkg biszkoptów
3 kieliszki likieru pomarańczowego
75 dkg truskawek
25 dkg masła
? śmietany
? migdałów
????
Masło zmiksować z cukrem, nadać aromat poprzez wlanie 1/2 kieliszka likieru
pomarańczowego oraz paru kropel zapachu migdałowego. Ubić śmietanę - ubitą -
łyżką wprowadzić do kremu. Dodać migdały (chyba zmielone). Nasmarować
tortownicę. Moczyć krótko biszkopty w likierze i wyłożyć dno. Wyłożyć
warstwę kremu. Następnie obłożyć dookoła brzegi tortownicy namoczonymi
biszkoptami. Przykryć krem grubymi plasterkami truskawek. Na to krem +
biszkopty + krem + biszkopty + truskawki + krem + biszkopty na wierzch.
Schłodzić przez noc w lodówce.

Sezon truskawkowy się zaczyna a ten torcik wygląda obiecująco.

1. Data: 2004-05-29 15:14:22

Temat: dla miłośników bitej śmietany
Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Drugi torcik - śmietanowy.
1/5 litra śmietany 30%
4 galaretki w różnych kolorach (dwie czerwone, cytrynowa i pomarańczowa)
winogrona białe i czerwone
banany
pomarańcze
15 dkg cukru pudru
10 łyżeczek żelatyny

Ubić śmietanę - wlać żelatynę rozpuszczoną w wodzie i schłodzoną. Galaretki
rozpuścić i schłodzić by stężaly, pokroić w kostkę. Wsypać wypestkowane i
pokrojone owoce oraz posiekane dwie galaretki - cytrynową i pomarańczową.
Wyłożyć masę do tortownicy. Udekorować owocami. Schłodzić żeby stężało.
Zalać czerwoną galaretką (750 ml wody na dwie galaretki). Na 3-4 godz. do
lodówki.

1. Data: 2004-05-29 20:47:38

Temat: Re: Torcik Malakow
Od: Rasmi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sumada wrote:

> Może ktoś zapamiętał?
>
> Torcik Malakow.
>
> ? śmietany
> ? migdałów
> ????

Smietany 300 ml, ilosci migdalow nie pamietam, ale wydaje mi sie, ze mozna
tu troche poszalec i paczke zapodac :-) Z tego co pamietam, to cukru 18 dag
(uzupelniam skladniki podane przez ciebie ;-)

Pozdrawiam i zycze udanego deseru

--
Rasmi

1. Data: 2004-05-30 10:14:53

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rasmi" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Smietany 300 ml, ilosci migdalow nie pamietam, ale wydaje mi sie, ze mozna
> tu troche poszalec i paczke zapodac :-) Z tego co pamietam, to cukru 18
dag

Dzięki : )

1. Data: 2004-05-30 12:43:50

Temat: Re: Torcik Malakoff
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W programie kulinarnym robiono torcik Malakow. Google go nie znalazły

ponieważ należało wpisać: Tort Malakoff
> [...]
>
> Sezon truskawkowy się zaczyna a ten torcik wygląda obiecująco.
>
> Zapamiętałam, że powinien być użyty cukier puder. Migdałów zmielonych co
najmniej 100g. To jest torcik dla dorosłych. Ale jak zmienimy likier
pomarańczowy na kompot truskawkowy "skorzystają" też z niego dzieci.
Pozdrawiam. Areta

1. Data: 2004-05-30 15:58:50

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

> ponieważ należało wpisać: Tort Malakoff

- w programie użyto nazwy Malakow - więc poszukiwałam takowej.

1. Data: 2004-05-30 16:04:24

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

A i po tej drugiej nazwie - przepisu ani śladu.

1. Data: 2004-05-30 18:55:23

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A i po tej drugiej nazwie - przepisu ani śladu.
>
> Faktycznie, jest tylko jakiś drobny ślad, hotel we Wrocławiu proponuje tort
Malakoff w kontekście kuchni rosyjskiej. Może trzeba wejść na ich stronę
(znaczy rosyjską). Choć z drugiej stony już jest wszystko wiadome. Pozdr. Areta

1. Data: 2004-05-31 07:55:48

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

w "kolekcji dobrej kuchni" był przepis na ten tort.
robilam na swoją osiemnastkę ;)

ale nie mam teraz tego przy sobie..
hmm.. może jutro wklepię - jak ktoś chce?

--
ZygZag
at autograf pl

1. Data: 2004-05-31 08:43:25

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

> Malakoff w kontekście kuchni rosyjskiej. Może trzeba wejść na ich stronę

- jeżeli wyłączy się tylko polskie wyszukiwanie -to wyskakują obcojęzyczne
przepisy, ale pod nazwą Malakow. I raczej (z tego co udało mi się zrozumieć)
nie było tam truskawek... ???

śmierdzące mięso ;-(
sos
Sorento - prośba o jakiś przepis