Torf na działce

31. Data: 2008-01-31 01:53:11

Temat: Re: Torf na działce
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Poplony i obornik na metrową warstwę torfu? Chyba Cię już całkiem
> pogięło. ;-)
> Pozdrawiam slangowo Ja...cki

A może byście nieco jaśniej slangowali, bo tu czasem ogrodowe dzieci
zaglądają i potem... powtarzają głupstwa. To jak w końcu?

--
richo

32. Data: 2008-01-31 13:46:38

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wybudowałem dom, wiosną muszę więc zadbać o jego otoczenie. Działka jest
> typowo torfowa. Chcę tam zrobić ładny trawnik i ew. żywopłot. Czy na
> torfie bedzie ok czy trzeba nawieźć na to kilkanaście cm normalnej czarnej
> gleby. Torf wydaje mi się strasznie miękki- ugina sie pod nogami.
> Prosze o rady- co proponujecie?
>
> --
> Pozdrawiam
> Krzysiek

Daj ten torf do badania w stacji chemiczno-rolniczej
jak bedziemy znac jego podstawowe własciwosci to wtedy mozna cos zapalnowac
Co do włąsciwosci mechanicznej torfu to tez trzeba zaplanować, ze np
samochodem na ten trawnik nie wjedziesz jak popada bo go zrujnujesz.
A co do zywopłotu to jak bedzie odpowiedni skład to ja bym borówke
amerykańską posadził krzewy sa ładne a i pożytek z owoców bedzie.
Natomiast jeśli chodzi o trawnik (dalej nieznam własciowi chociażby ph) to
chyba jest tylko jeden garunek trawy co lubi kwaśna glebe ale niezbyt
pieknie wygląda, wiec po badaniu bedzie wszytko wiadomo i od tego trzeba
zacząć.

pozdarwiam

PabloGT

33. Data: 2008-01-31 13:52:49

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To i tak bez znaczenia, bo jesli tego torfu sa metry na glebokosc, to
> stabilizowanie moze wymagac setek ton piachu.

dokładnie tak jest mam 50 mertowy dojazd do działki przez torf "utopiłem" w
nim juz 30 samochodów z gruzem i 15 samochodów z piachem (pospółka) do
10.09.2007 było ok po intensywych desczach do tej pory ide na piechote po
kolana w brei torfowej ( za wyjatkiem mrożnych dni)

pozdrawiam

PabloGT

34. Data: 2008-01-31 13:57:18

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnsjtc$t19$1@atlantis.news.tpi.pl PabloGT

> [...]
> 10.09.2007 było ok po intensywych desczach do tej pory ide na
> piechote po kolana w brei torfowej ( za wyjatkiem mrożnych dni)

Hejka. Nauka powinna kosztować. ;-)
Pozdrawiam empirycznie Ja...cki

35. Data: 2008-01-31 14:01:51

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Poplony i obornik na metrową warstwę torfu? Chyba Cię już
całkiem
> pogięło. ;-)
> Pozdrawiam slangowo Ja...cki

Tworzenie podłoża to raczej proces.

Pozdrawiam w czasie i przestrzeni

36. Data: 2008-01-31 14:02:16

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:fnsjtc$t19$1@atlantis.news.tpi.pl PabloGT

> Hejka. Nauka powinna kosztować. ;-)
> Pozdrawiam empirycznie Ja...cki

A powinna, a masz jakies inne rozwiązanie?? bo wydac 100 k ja też potrafie

PabloGT

37. Data: 2008-01-31 14:20:32

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"PabloGT" wrote ...

> A powinna, a masz jakies inne rozwi?zanie?? bo wydac
> 100 k ja też potrafie

Rozważałeś opcję spychacza? Nie znam podłoża ani głębokości tego
torfu, więc propozycja może być nieadekwatna.
A.

38. Data: 2008-01-31 14:29:55

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> "PabloGT" wrote ...

> Rozważałeś opcję spychacza? Nie znam podłoża ani głębokości tego
> torfu, więc propozycja może być nieadekwatna.
> A.

zapomnialem dodać 1,6m
ale opcja ta odpada bo i tak rozejdzie sie na boki

39. Data: 2008-01-31 14:31:37

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnskoe$jts$1@nemesis.news.tpi.pl PabloGT
> Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> A powinna, a masz jakies inne rozwiązanie?? bo wydac 100 k ja też
> potrafie

Hejka. Tak jak nie da się posadowić domu na torfie, tak nie da się
zrobić na nim stabilnej drogi. Skoro przed budową dojazdu nie wybrałeś torfu
aż do skały macierzystej i nie wymieniłeś podłoża, to teraz trudno jest coś
sensownego doradzić. Myślę, że rowy z obu stron dojazdu powinny pomóc. Pod
warunkiem, że nie będzie w nich stała woda, tylko będzie miała odpływ. :-)
Pozdrawiam melioracyjnie Ja...cki

40. Data: 2008-01-31 14:34:38

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnskob$jtb$1@nemesis.news.tpi.pl ?
<n...@o...pl> napisał(a):

> Pozdrawiam w czasie i przestrzeni

Hejka. Widać, widać, że bujasz w obłokach. :-)
Pozdrawiam fantasmagorycznie Ja...cki

Dla dorosłych ogrodników ;-)
Pachnące drzewo
Paulownia puszysta