Tort szampanowy

1. Data: 2002-09-05 11:50:34

Temat: Tort szampanowy
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1.ciasto:

250g maki
150g masla
125g cukru
1 jajko
1 proszku do pieczenia

wszystko zagniesc razem i wlozyc do tortownicy.

2. nadzienie:
1 kg jablek wyczyscis, pokroic w plastry, pokropic cytryna i wylozc na
ciasto
1 but szampana+200g cukru+2 paczki bud. wanil: ugotowac i wylac gorace na
jablka.

Piec ok. 50-60 min w temp 200C.
po wystygnieciu/na drugi dzien udekorowac bita smiet i polac adwokatem.

Trzeba szybko jesc i kroic grube kawaly bo baaaardzo mokre ;-)

smacznego grzesiek

1. Data: 2002-09-05 12:03:30

Temat: Re: Tort szampanowy
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
> 1.ciasto:
[...]
> 1 proszku do pieczenia

... lyzeczka?

> 1 but szampana+200g cukru+2 paczki bud. wanil: ugotowac i wylac gorace na
> jablka.

A to nie bedzie profanacja - ugotowac bydyn na szampanie??? ;-)

Czy w ogole jest zauwazalne w smaku, ze jest tam szampan?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-05 21:04:56

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka wrote:

> [...]
> ciasto
> 1 but szampana+200g cukru+2 paczki bud. wanil: ugotowac i wylac gorace na

Hej, Grzesiu, czy chodzi ci o jeden but czy o jedna butelke? czy biale
wino moze byc zamiast szampana?

i ile tego proszku do pieczenia? 1 lyzeczke?
MB

1. Data: 2002-09-09 06:49:50

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam was najmocniej (babcie Magdzie tez ];)) tam mailo byc 1/2 czyli
PÓŁ. Moje nieostrozne obchodzenie sie z geniuszem Micrsosoftu doprowadzilo
do tego. Otóz przepisywalem przepis (bycze stwierdzenie!) dla mojej Beatki
coby mi kiedys taki tort usmurfila. A jako ze robilem to w najgenialniejszym
produkcie giganta z Redmount-Wordzie to jak napisalem 1/2(jeden przez dwa)
on ci wzial, lypnal na mnie i w locie domyslil sie ze chodzi mi o pol czyli
o jedna druga no i zrobil z tego jeden znak: jeden u gory pod nim kreseczka
i pod kreseczka dwa. Coz za niesamowita inteligencja!!!!!! A ja potem w swej
glupocie skopiowalem tylko ten tekst do programu pocztowego, ktory juz taka
inteligencja nie blyszczal i z jednej drugiej zrobil JEDEN! Nadmienie tylko
ze istny program pocztowy tez jest made by microsoft :-P. Oczywiscie to
wszystko to wina mojej glupoty za ktora Was wszystkich PRZEPRASZAM.
skruszony (nie skruszaly) grzesiek

1. Data: 2002-09-09 08:52:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
> Przepraszam was najmocniej (babcie Magdzie tez ];)) tam mailo byc 1/2 czyli
> PÓŁ.
[ciach dużo, ale o czym...?]

O co Ci tak właściwie teraz chodzi? :)))
1/2 czego? Gdybys chociaz czyjs cytat pozostawil, byloby latwiej
sie polapac w tej Twojej sztuce epistolarnej ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-09 10:34:05

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Lilla z adresu <l...@f...krasnik.pl> napisał:

:: Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
::: Przepraszam was najmocniej (babcie Magdzie tez ];)) tam mailo byc
::: 1/2 czyli PÓŁ.
:: [ciach dużo, ale o czym...?]
::
:: O co Ci tak właściwie teraz chodzi? :)))
:: 1/2 czego? Gdybys chociaz czyjs cytat pozostawil, byloby latwiej
:: sie polapac w tej Twojej sztuce epistolarnej ;-)
Hmmmm, czytam grupe slwdzac cale watki wiec myslalem ze widac do czego moj
tekst sie odnosi... ale jak cycat to cycat:
:: Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
::: 1.ciasto:
:: [...]
::: 1 proszku do pieczenia
::
:: ... lyzeczka?
::
::: 1 but szampana+200g cukru+2 paczki bud. wanil: ugotowac i wylac
::: gorace na jablka.
chodzilo o te niegramatyczna konstrukcje:" 1 proszku do pieczenia" bo mialo
byc "1/2 p. do p.". Za niejednoznacznosc przepraszam (ogon podkulony uszy po
sobie.... :-)
grzesiek
dla mnie profanacja byl swego czasu budyn na wodzie. A ta profanacja to dla
budyniu czy szampana? (piszac "szampan" zastosowalem skrot myslowy: chodzi
oczywiscie o WINO MUSUJACE, prawdziwego szampana jeszce nie pilem :( )

1. Data: 2002-09-09 11:01:00

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
> Hmmmm, czytam grupe slwdzac cale watki wiec myslalem ze widac do czego moj
> tekst sie odnosi...

Nie widac.

> chodzilo o te niegramatyczna konstrukcje:" 1 proszku do pieczenia" bo mialo
> byc "1/2 p. do p.". Za niejednoznacznosc przepraszam (ogon podkulony uszy po
> sobie.... :-)

To nie bylo takie proste zgadnac, ze masz na mysli 1/2 porcji proszku
do pieczenia, bo w przepisach przewaznie podaje sie go w lyzeczkach.
Nastepne pytanie moze brzmiec, ile wazy taka Twoja cala porcja proszku
do pieczenia? Zakladam, ze 18g, ale proszek do pieczenia bywa rowniez
i w torebkach 30 g.

> A ta profanacja to dla budyniu czy szampana?

Dla szampana oczywiscie i tez mam na mysli wino musujace.
Ale to tylko takie moje przypuszczenia, ktore wcale nie musza
sie sprawdzic... :)

Pozdrawiam
Lilla

Zoladkowa gorzka