Tort z bitą śmietaną?

1. Data: 2003-05-28 22:03:51

Temat: Tort z bitą śmietaną?
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Mam zamiar zmierzyć się z tortem z bitą śmietaną (typu np. Rafaello). Czy
ktoś z Was robił takowe? U mnie bita śmietana po jakimś czasie "rozpływa"
się (nawet w lodówce , ze stabilizatorem). Martwię się, czy nie stanie się
tak z tortem. Czy ktoś wie, jak długo może taki tort stać w lodówce bez
zamiany w stawek? Czy można użyć zamiast kremówki 30 % jakiejś innej
śmietany (np. kwaśnej)? Czy można zrobić taki tort dzień wcześniej przed
imprą, czy trzeba bezpośrednio przed podaniem? No i czy biszkopt nie
nasiąknie wilgocią ze smietany i nie zrobi się ciapa?

Dorota

1. Data: 2003-05-28 22:22:56

Temat: Re: Tort z bitą śmietaną?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli uda Ci się kupić PRAWDZIWĄ śmietanę kremówkę, 30 %, to beż żadnych
stabilizatorów będzie się trzymała doskonale, w dodatku dwa dni i dłużej;) A
wiem, co mówię, bo torty robię wyłącznie z bitą śmietaną, nie przepadam za
cięższymi masami.

Śmietanę kupuję w małym sklepiku na osiedlowym targowisku, WYŁĄCZNIE w
półlitrowych butelkach, nie żadnych kartonikach. Schładzam w lodówce,
ubijam, dodaję trochę pudru - nigdy się nie zsiadła, czy spłynęła.
Jest naprawdę sztywna i puszysta.
Śmietanki "kartonikowe" zawsze są "stabilizowane karagenem", może dlatego
nigdy nie byłam zadowolona z efektu ubijania.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2003-05-29 05:20:18

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa W <e...@b...wroc.pl> wrote:

> Jeśli uda Ci się kupić PRAWDZIWĄ śmietanę kremówkę, 30 %, to beż żadnych
> stabilizatorów będzie się trzyma"a doskonale, w dodatku dwa dni i d"użej;)

Zgadza sie.

> A wiem, co mówię, bo torty robię wy"ącznie z bitą śmietaną, nie przepadam za
> cięższymi masami.

> Śmietanę kupuję w ma"ym sklepiku na osiedlowym targowisku, WYŁĄCZNIE w
> pó"litrowych butelkach, nie żadnych kartonikach. Sch"adzam w lodówce,
> ubijam,

dodam, ze schlodzic nalezy solidnie, a dobrze jest tez schlodzic
naczynie i trzepaczke.

.
> Śmietanki "kartonikowe" zawsze są "stabilizowane karagenem", może dlatego
> nigdy nie by"am zadowolona z efektu ubijania.

Zobacz w naszym archiwum:

<http://minilien.com/?T0nrkc22fS>

Niestety od czasu wylanie tego postu takze Piatnica zaczela dodawac
stabilizatora do swojej smietanki.

Ponadto:

<http://minilien.com/?zKGh1CyGGV>

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-29 09:40:42

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie bita śmietana po jakimś czasie "rozpływa"
> się (nawet w lodówce , ze stabilizatorem). Martwię się, czy nie stanie się
> tak z tortem.

W takim razie dodaj do smietany zelatyne, wtedy nie bedzie miala szans na
podplyniecie i tort moze stac spokojnie ze 2-3 dni.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-05-29 11:58:01

Temat: Odp: Tort z bitą śmietaną?
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Smietana Piątnica 36%, z lodówki. Ew. dodac śmietana-fiz np. oetkera
Ania
Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
: Witajcie
:

1. Data: 2003-05-29 12:33:27

Temat: Re: Tort z bit? ?mietan??
Od: "gdaMa" <g...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:
> ?mietanę kupuję w małym sklepiku na osiedlowym targowisku, WYŁˇCZNIE w
> półlitrowych butelkach, nie żadnych kartonikach.
Może też być tzw. z folii (torebka foliowa) tez się doskonale ubija i
długo się trzyma
gdaMa (Magda)

PS. Dawno tu nie byłam... mniam, mniam chyba nie zdołam przecyztac tych
wszystkich zaległych pyszności, niemniej jednak pozdrawiam wszystkich
kuchmistrzów

ile?
SillHaj
cycki w platkach kukurydzianych