Re: Transpozycja nerwu

From: "PAIN" <c...@m...signature>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Transpozycja nerwu
Date: Mon, 19 Jan 2004 01:17:49 +0100

deBerg <deberg> dared to post something like this:

> [...]

Dzięki serdeczne za odpowiedź!
Gorzej, że mało mnie ona satysfakcjonuje jeśli chodzi o
przesłanie :( Nie wiem na ile zajmujesz się tą tematyką ale
sądząc po Twojej odpowiedzi, to może po przeczytaniu mojej
relacji będziesz się w stanie jakoś do niej ustosunkować.
Około 7-8 lat temu silnie upadłem na łokieć prawej ręki. Od
tamtej pory jest on bardzo wrażliwy na uderzenia, palce IV i V
(licząc od kciuka:) czasem rwą i pobolewają. Po trwającej około
6 tygodni pracy fizycznej nie byłem w stanie się nawet podrapać
- nacisk na poszczególne palce powodował ból w łokciu i całej
ręce, aż po palce. Poza tym niemożliwe jest dłuższe opieranie się
na nim (itp) no i ostatnio coraz bardziej dokucza. Generalnie nie
jest dobrze i postanowiłem coś z tym zrobić. Ortopeda powiedział
mi, że nerw jest uszkodzony i "nie wypada wręcz" rozpocząć
leczenia od operacji ale najprawdopodobniej na tym się skończy.
Więc skierował mnie na razie na około 4 tygodnie fizykoterapii
i potem prawdopodobnie i tak wyląduję pod skalpelem. Niestety
bardzo ogólnikowo powiedziano mi, że po operacji dolegliwości
dość szybko ustępują. Stąd moje pytania o rehabilitację i zagrożenia.
Czy nie będzie np. tak, że łokieć zamiast boleć od strony zew. będzie
bolał od wewnątrz? Wiem, że nerw przesunięty na stronę wew.
będzie mniej narażony na rozciąganie etc. ale na logikę można mieć
wątpliwości. Poza tym niepokoi mnie ta długa, Twoim zdaniem,
rehabilitacja :( Myślałem, że "rana się zagoi" i już będzie po
wszystkim. Kiedy musiałbym dokonać takiej operacji, by być
sprawnym (w pełni lub nawet bardziej) fizycznie na okres wakacji?
Ogólnie jakie są opinie/Twoja opinia o "transpozycji nerwu" jako
"lekarstwie" w takim wypadku?

Mam nadzieję, że kieruję te wszystkie wynurzenia pod słuszny adres ;)

PAIN
GG:721515
UIN:33559126
payne[|at|]astercity[|dot|]net