Trawa na gruzie/starym tynku

1. Data: 2010-06-28 11:34:21

Temat: Trawa na gruzie/starym tynku
Od: "Gtk" <F...@s...com.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy jest to możliwe, aby na gruzie (w zasadzie stary tynk cementowo-wapienny
pochodzący ze skutych ścian) wysiać trawę i żeby ona wyrosła na tym podłożu
czy koniecznie trzeba wysypać na to warstwę "zwykłej" ziemi ?
Na podwórku miałem dosyć duże zaglębienie (3x3 m, głębokośc ok. 40 cm),
które uzupełniłem materiałem pochodzącym z remontu, i zastanawiam się jak
zazielenić ten obszar (wokół jest trawa). Jest to część użytkowa, czasami
będzie parkował tam samochód, więc żadne rabatki nie wchodzą w grę :).
Może jakiś magiczny nawóz ? Podejrzewam że problemem ze wzrostem może być
PH, ale nie znam się :)
Pomóżcie proszę !

Pozdrawiam,

GTK

2. Data: 2010-06-28 14:25:01

Temat: Re: Trawa na gruzie/starym tynku
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Jun 2010 13:34:21 +0200, Gtk napisał(a):

> [...]
> będzie parkował tam samochód, więc żadne rabatki nie wchodzą w grę :).
> Może jakiś magiczny nawóz ? Podejrzewam że problemem ze wzrostem może być

Na gruzie dobrze rosną tylko pokrzywy i łopian.

3. Data: 2010-06-28 15:19:52

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze skrzyp i perz ;-)
Jacek

4. Data: 2010-06-28 19:39:08

Od: "Marek Migurski" <m...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2010-06-28 19:50:40

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
>i jeszcze skrzyp i perz ;-)

Nie wiem jak się ma sprawa ze starym tynkiem cementowo-wapiennym, ale u nas
było kiedyś gruzowisko po wyburzonym domu. Gruz został wyrównany i z czasem
na to miejsce sama wysiała się trawa, która rosła obok, na tyle nawet, że
mogliśmy kosić tam kosiarką. W miarę jak koszenie było reguralne to chwasty
znikały. Dzisiaj rośnie tam taka naturalna łąka: trawa, mlecze i
koniczyna.Tylko to wszystko trwało kilka lat. Gdybym dzisiaj musiała borykac
się z takim gruzem to jednak nawiozłabym trochę ziemi (nie musi być gruba
warstwa) i zasiała trawę.
Pozdrawiam. Viena.

6. Data: 2010-06-29 06:21:55

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cementowo-wapienny pochodzący ze skutych ścian) wysiać trawę i żeby ona
> wyrosła na tym podłożu czy koniecznie trzeba wysypać na to warstwę

Hejka. Nawet po wysypaniu warstwy "zwykłej" ziemi nie ma gwarancji, że
będzie tam chciała rosnąć trawa w formie zwartej murawy.
Pozdrawiam sztucznie Ja...cki

7. Data: 2010-06-29 07:28:46

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Nawet po wysypaniu warstwy "zwykłej" ziemi nie ma gwarancji, że
> będzie tam chciała rosnąć trawa w formie zwartej murawy.
Ja miałem jakies 3x3 m2 betonu w ogródku i zwyczajnie go pokruszyłem,
wywaliłem, wybrałem ziemię, wrzuciłem gruz, zasypałem wybraną ziemią i
rośnie. Warstwa ziemi max 10 cm. Trzeba uważać, bo ziemia szybciej w tym
miejscu się wysusza.

Tomasz

8. Data: 2010-06-29 12:52:08

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]