Trawnik

21. Data: 2003-03-08 17:14:10

Temat: Re: Trawnik
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w wiadomości
news:qipaa.27569$jP2.3290137@twister.neo.rr.com...
> Jak wiadomo, w USA srednice srub mierzy sie w calach (i w dodatku nie
> w dziesiatych, setnych itd. czesciach cala, ale w polowkach, cwiartkach,
> osemkach itd.)

No, teraz to i ja już jestem taka mądra. Zresztą byłam przekonana, że kupuję kosiarkę
niemiecką.
Dopiero po dokładnym obejrzeniu instrukcji w domu zorientowałam się, że jest inaczej.

> Sa tez akumulatorowe.

No ale te akumulatory też trzeba naładować.
Przyznaję, że nie spotkałam takowych.

A te na smyczy teraz maj przekladana raczke,
> co ulatwia zawracanie - po prostu przekladamy raczke i jedziemy w
> przeciwnym kierunku.

Być może mają. Ale dopóki ta jest na chodzie nowej nie mam zamiaru kupować. Moja ma
już
cztery lata, kupiłam taką, bo doszłam do wniosku, że będzie najlepsza.
Ja mam u siebie sporo stary drzew, dużą różnicę w poziomach terenu. Ogród jest dość
wąski,
ale za to długi. Wąż do podlewania ma 30 metrów, a i to czasem mało. Kabel więc
raczej
odpada.

> Oczywiscie wszystko zalezy od kosztow benzyny i elektrycznosci.
> Wlasnie sprawdzilem swoje rachunki za elektrycznosc i latem czy
> zima place praktycznie tyle samo. Wynikaloby z tego, ze wszelkie
> elektryczne narzedzia ogrodowe zuzywaja u mnie tyle samo pradu,
> ile idzie na dodatkowe oswietlenie z powodu krotszego dnia.

Nie wiem jak mają się w Stanach ceny za elektryczność do tych paliwowych. I jak mają
się
do przeciętnych zarobków.
Wprawdzie u nas opłata za elektryczność miała ulec obniżeniu, ale elektrownie
poradziły
sobie dokładając tak zwaną
opłatę przesyłową.
Trudno mi porównać koszty, musiałabym to policzyć dokładnie. Ogrodu nie mam przy
domu, nie
miałam też nigdy kosiarki elektrycznej, nie mam więc porównania.
Mam też w domku na wsi bardzo starą instalację elekt., boję się że mogłaby nie
wytrzymać
takiego obciążenia.
Jedyny problem z kosiarką spalinową to benzyna, wlewam do niej bezołowiową, samochód
ma
silnik Diesla. Zawsze po prostu muszę sprawdzać kanister, czy aby w nim nie widać
dna.
Denerwuje mnie jednak jej hałas. Jeśli chodzi o zanieczyszczenia, cóż, uważam, że
więcej
szkody powoduje okoliczna ludność paląc w piecach i ogniskach różne śmieci. I nie ma
na
nich bata...
Znaczną część terenu koszę co tydzień. Sezon kosztuje mnie ok. 200 zł (benzyna
+olej).
Oczywiście wszystko zależy jak długo trwa sezon.
Mój teść twierdzi, że koszt koszenia kosiarką spalinową jest o wiele niższy. Jest
człowiekiem bardzo oszczędnym, wierzę mu na słowo. Myślę, że na pewno przeliczył to
kilka
razy.

Pozdrawiam
bo robi się już NTG

Marta

22. Data: 2003-03-09 15:33:58

Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kraju można kupić porządną mieszankę traw za
>dziesiąta część tej kwoty. A jak byś chciała się pobawić, to można w
>sklepach z nasionami ( dawniej Centrali Nasiennej) kupić jednolite nasiona
>poszczególnych gatunków traw i samemu skomponować sobie mieszankę. Np.
>życica trwała + wiechlina łąkowa + kostrzewa czerwona. Wtedy będzie jeszcze
>taniej.

Przydatny może być też namiar www.bratekbb.pl, który znalazłam
poszukując trawy ze stokrotkami (takimi małymi, pojedynczymi).
Podobno robią mieszanki o zamówionym składzie.

> Pozdrawiam rozsądnie Ja...cki
>PS. Ja dokupiłem nasiona koniczyny białej i dodałem do mieszanki. Sam jestem
>ciekaw, jak będzie wyglądał trawnik z tą koniczynką.

Też kupiłam, ale chcę dosiać do istniejącego trawnika i trochę się
boję, czy trawa da żyć wschodzącej koniczynie.
Pozdrawiam
Anna T

23. Data: 2003-03-09 17:47:13

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> napisał w wiadomości

> Przydatny może być też namiar www.bratekbb.pl, który znalazłam
> poszukując trawy ze stokrotkami (takimi małymi, pojedynczymi).
> Podobno robią mieszanki o zamówionym składzie.

O!, to rzut beretem ode mnie:-)
Ciekawe czy sprzedają w detalu:-)))
Dzięki za link, przyda się, ciekawe ile kosztuje ta łąka.

Pozdrawiam

Marta

24. Data: 2003-03-13 13:44:55

Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "zdzislaw kmito" <3...@t...de> napisal w wiadomosci
> Dzekuje za dobra rade.A wiesz co powiedzial Sokrates?,albo Heraklit?
> Nad moja Trawka tez mozna sie zastanawiac.
> Pozdrawiam Zdzichu K.

Co mówil Sokrates, to tylko ja moge wiedziec. Wszak to mój mistrz. Nie
przypominam sobie, zeby wspominal o Twojej trawce (tym bardziej o Trawce)
Platon uwazny

25. Data: 2003-03-13 14:28:18

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kilka lat temu widziałem kosiarki napędzane bateriami słonecznymi - problemem
była cena - 10000 zł ...no i jak kosiarka wjechała w głeboki cięn pod drzewa to
facet prowadzący prezentacje musiał wypychać ją stamtąd...;-)

Pozdro
Jack

26. Data: 2003-03-13 20:00:00

Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Z calym szacunkiem dla Twoich filozoficznych zainteresowan.Ja natomiast
uprawiam filozofie przyrody w planowaniu ogrodow.Trawka jest Bytem.
Pozdrawiam Zdzichu K.

Platon schrieb:

> [...]
> >
> Co mówil Sokrates, to tylko ja moge wiedziec. Wszak to mój mistrz. Nie
> przypominam sobie, zeby wspominal o Twojej trawce (tym bardziej o Trawce)

Free Support, All OSes, All Applications
Re: Rdest-jaka nazwa?
Dla storczykowców
Pompa ogrodowa
Nasiona - traktowanie