Trawnik.

1. Data: 2004-04-24 17:34:55

Temat: Trawnik.
Od: "Jacek" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Na czym polega przykrycie nasion warstwą ziemi lub torfu? Czy
chodzi tu o przysypanie warstwą świerzej ziemi, czy poprostu o zagrabienie
po wysianiu trawy?

Pozdrawiam.

2. Data: 2004-04-24 17:37:38

Temat: Re: Trawnik.
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c6e8gn$90g$1@atlantis.news.tpi.pl,
Jacek napisał(a):
> Witam. Na czym polega przykrycie nasion warstwą ziemi lub torfu? Czy
> chodzi tu o przysypanie warstwą świerzej ziemi, czy poprostu o
> zagrabienie po wysianiu trawy?
>
> Pozdrawiam.

Wystarczy zagrabienie (delikatne)

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

3. Data: 2004-04-24 18:06:05

Od: "Jacek" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale czy przez takie zagrabienie nie przemieszczą sie zabardzo nasiona i nie
powstaną przez to puste place?

4. Data: 2004-04-24 19:02:35

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@n...pl> wrote in message
> Ale czy przez takie zagrabienie nie przemieszczą sie zabardzo nasiona i nie
> powstaną przez to puste place?

Dlatego wazne jest, zeby zagrabic delikatnie. A takze rownomiernie,
ruch w jedna strone, ruch w druga.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-04-24 19:08:19

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy przez takie zagrabienie nie przemieszczą sie zabardzo nasiona i
nie
> powstaną przez to puste place?

Angielskie poradniki o zakladaniu trawnikow mowia zeby wlasnie tego nie
robic.
Ewentualne przysypanie ziemia przez sito "zamaskuje" to nasiona przed
ptakami.
Pamietaj zeby wysiane nasiona cigle mialy wilgoc. Podlewaj "mgielka" zeby
nasiona nie splywaly do wglebien - (choc ziemia powinna byc przygotowana jak
stol z lekkim spadem w celu odprowadzenia nadmiaru wody).

6. Data: 2004-04-24 20:06:43

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> napisał w wiadomości
> Angielskie poradniki o zakladaniu trawnikow mowia >

Ot jeszcześmy nie w UE a już receptury Angielskie u nas są dostępne.

Pozdrawia itegracyjnie
skryba

7. Data: 2004-04-25 00:28:28

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Bialkowski wrote:

> Angielskie poradniki o zakladaniu trawnikow mowia zeby wlasnie tego
> nie robic.
> Ewentualne przysypanie ziemia przez sito "zamaskuje" to nasiona przed
> ptakami.

z wyjątkiem ptaka, który kura się nazywa!
o ile nie masz ogrodzenia, to musisz to czymś przykryć.
chyba, że to jakaś działka w mieście...

moon

8. Data: 2004-04-25 10:17:15

Od: "Jacek" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem że do tego powinny być jakieś specjalne grabie.
Co to są za grabie, jak one wyglądają?

wiadomości news:fRyic.6362$Gp.5715@fe1.columbus.rr.com...

9. Data: 2004-04-25 14:33:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@n...pl> wrote in message

> Słyszałem że do tego powinny być jakieś specjalne grabie.
> Co to są za grabie, jak one wyglądają?

To zapewne jakis pomysl producentow grabi, zeby wiecej zarobic.
Zwykle grabie wystarcza, takie co jak sie stanie na czesc metalowa, to
patyk bije po nosie.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-04-25 17:13:13

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ot jeszcześmy nie w UE a już receptury Angielskie u nas są dostępne.

Myślę ze rady Anglików w dziedzinie "uprawy" trawy sa jak najbardziej trafne
i kompetetne.
Ja dzięki nim od paru lat mam trawnik którego darń jest gęsta jak dywan.
Obecnie koszony jest na wysokość ok 8 mm. Takie trawniki w Polsce to
rzadkość no może na polach golfowych.

Wojtek

Re: grillo-wędzarka lokomotywa
Zakwitło mi...