Trawnik bezobsługowy

11. Data: 2012-04-18 19:30:04

Temat: Re: Trawnik bezobsługowy
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Johnny napisał:

> Na tym polega urok! W maju jest żółty, później robi sie biały od
> stokrotek, w pelni lata jest alpejska łąka z makami, cykorią i inszą
> milka która nawet nie umiem nazwać. Nie masz od wiosny do jesieni
> pastelowej, wycackanej zieleni, ale trochę anarchistycznej hołoty.
> Jak jestes estetą i przeraża Cie fakt, że mniszek to chwast to taki
> trawnik przyprawi Cie o palpitacje serca;-) Tu Panie cza mieć cojones,
> coby sasiad nie zawiadomił gminy, że masz niekoszony nieużytek;-)

I na to jest metoda. Należy zamówić porządną tabliczkę z wyraźnym napisem
"Taraxacum officinale" i umieścić ją na skraju uprawy. Tak, jak to zwykle
w ogrodach botanicznych robią. Wtedy to już nie będzie Uciążliwy Chwast,
tylko Okaz Przyrodniczy, do którego trzeba odnosić się z należnym
szacunkiem. Nawet urzędnicy gminni muszą czuć respekt przed taką tabliczką.

Jarek

--
Więc chodź, pomaluj mój świat
na żółto i na niebiesko,

12. Data: 2012-04-19 06:20:31

Od: " skryba" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uncle Pete <p...@i...waw.pl> napisał(a):

> Chcesz powiedzieć, że należy wypielęgnować to, co tam już jest?

Mniej więcej.

> Obawiam się, że kosiarką nic się nie zrobi - na tej działce już żadna trawa
> nie rośnie, wszystko jest pokryte grubym filcem z suchej trawy sprzed lat.

Czyli możesz po tym chwastniku biegać na bosaka,
bo pod stopami masz naturalny dywan.
:-))
Teraz jest pokryte, ale niebawem wylezą spod dywanu
roślinki, które rosną tam corocznie. Inaczej dywan by
nie powstał.

> Musiałbym go jakoś usunąć, a po usunięciu nie jestem pewien, czy
> cokolwiek tam samo wyrośnie.

Masz nadmiar kasy rób co chcesz.
Nie masz nadmiaru, to zaryzykuj najtańszą metodę
o czym wcześniej napisałem.
Jeśli do tej pory zawsze coś tam rosło, to będzie rosło nadal.
Do pierwszego pokosu masz - powiedzmy 3 tygodnie.
Możesz teraz zastosować środek przeciw chwastom,
a po 3 tygodniach od oprysku wykonaj pokos (nie wcześniej).
Tak samo przed ostatnim pokosem późno jesiennym.
Po kilku latach takiego postępowania efekt
powinien być japoński - "jako tako" pozytywny.
Oczywiście o ile masz czas i ochotę czekać kilka lat.
Wydaje mi się to najtańszą metodą.
Jeszcze jedno ważne - kosiarka z koszem i cały pokos
na kompostownik.
Dotychczasowy "dywan" już nie będzie zasilany
zieloną masą pokosu więc z biegiem czasu rozłoży
się i zostanie skonsumowany przez rosnącą roślinność.

Pozdrawiam alternatywnie.
skryba

13. Data: 2012-04-19 06:24:43

Od: " skryba" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Oczywiście dopiero wtedy gdy te chwasty się pokażą.

Pozdrawiam uzupełniająco.
skryba

14. Data: 2012-04-19 08:53:58

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-18 21:05, Johnny pisze:

> [...]

Witam!
Mniszek lekarski to cenna roślina lecznicza i jadalna!
Także przywabia dżdżownice.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

15. Data: 2012-04-19 09:40:57

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przeraża Cie fakt, że mniszek to chwast to taki trawnik przyprawi Cie o
> palpitacje serca;-) Tu Panie cza mieć cojones, coby sasiad nie zawiadomił

Ja zasadniczo nie mam nic przeciwko kwitnącym mniszkom
(nigdy też nie byłem zwolennikiem "angielskiego" trawnika.
Ale kiedy trawnik jest już tak "zamniszkowany" prawie całkiem
na żółto, to potem i po przekwitnięciu widać, że w tej jego zieleni
to głównie są liście mniszka. Dla stokrotek i innych oraz trawy
jako takiej trochę mało miejsca zostaje.
Gdyby ten mniszek chciał tak zostać na max.10-15% populacji
ale to zarośnie cały trawnik szczelnie prawie.
Popatrzcie na niektóre pasy zieleni między pasami ruchu w miastach.

odległośc żywopłotu od płotu
przemarznięty cedr
yu
cisy