odległośc żywopłotu od płotu

1. Data: 2012-04-18 06:41:41

Temat: odległośc żywopłotu od płotu
Od: Andrzej <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciabym posadzic teraz zywopłot z thui albo ligustru. Wybiorę pewnie
ligustr. Mam wąska działkę i nie chciałbym aby zywopłot zabierał mi
zbyt duzo miejsca. Stad moje pytanie, w jakiej minimalnej odległości
(od planowanego płotu) posadzic żywopłot. Gdybym wybrał ligustra to
bede go musiał przycinac z 2-3 razy do roku. Chciałbym jak najbliżej,
tylko co z późniejszym przycinaniem? Dużo będzie mi rósł w szerz?
Thuja pewnie mniej rosnie w szerz, nie trzeba będzie jej przycinać. A
może wybrać cos innego na zywopłot, dobrego do tych warunków.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.

2. Data: 2012-04-18 17:09:44

Temat: Re: odległośc żywopłotu od płotu
Od: " skryba" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej <c...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> =B3 mi
> zbyt duzo miejsca. Stad moje pytanie, w jakiej minimalnej odleg=B3o=B6ci
> (od planowanego p=B3otu) posadzic =BFywop=B3ot. Gdybym wybra=B3 ligustra to
> bede go musia=B3 przycinac z 2-3 razy do roku. Chcia=B3bym jak najbli=BFej,
> tylko co z p=F3=BCniejszym przycinaniem? Du=BFo b=EAdzie mi r=F3s=B3 w szer=
> z?
> Thuja pewnie mniej rosnie w szerz, nie trzeba b=EAdzie jej przycina=E6. A
> mo=BFe wybra=E6 cos innego na zywop=B3ot, dobrego do tych warunk=F3w.

Ligustr da się prowadzić na 30 cm szerokości nawet
przy 2,5 metra wysokości, bo to chwast wśród roślin
"żywopłotowych". Tyle tylko, że on dla ludzi kłopotliwy.
Trzeba go strzyc, a owoce ewentualnie tylko dla ptaszorków.
Tfuje to potrafią mieć nawet 150 cm "fi".
Zatem będą zabierały dużo miejsca. Albo będzie trzeba
je kilka razy w roku przycinać. Kłopotliwe.
Uwielbiają je szkodniki z grupy czerwców.
Dochodzą koszty oprysków, bo zaniedbanie grozi
przemieszczaniem się tarczników na śliwy, borówki wysokie,
jagody kamczackie, jeżyny i winorośle a nawet na grusze.
Alternatywą jest żywopłot z aronii.
Szerokość mniejsza niż żywopłotu z tfuji strzyc go
nie trzeba tak często jak ligustru i pyszne owoce
na najlepszy sok owocowy na świecie. Takoż dżemy.
Pozdrawiam pragmatycznie
skryba

3. Data: 2012-04-18 18:43:34

Od: "Azotox" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " skryba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie trzeba tak często jak ligustru i pyszne owoce
> na najlepszy sok owocowy na świecie. Takoż dżemy.

oraz obkidany na filetowo przez ptaszęce guano, bo ptaszki lubią w zimie
przekąsić, no i potem wiadomo.
Chyba, żeby to wyzbierać, ale kto ma takie moce przerobowe w dzisiejszych
czasach?
Pozdrawiam gastrycznie.

Moon

przemarznięty cedr