Trawnik czyli porażka

41. Data: 2007-05-17 09:00:24

Temat: Re: Trawnik czyli porażka
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Stokrotki może tak, ale te mniszki raczej nie. Zawsze mnie zadziwiają, bo na
> drugi dzień po koszeniu pędy kwiatowe potrafią mieć ok 20 cm.

Oo, to mam niskopienne mnieszki - nie maja więcej niż 5 cm :)

> Mnie też szkoda gdy się je tak traktuje, ale z drugiej strony nie przepadam
> za nimi u siebie, bo jest zbyt pstrokato o tej porze, wolalabym aby trawnik
> był tłem dla rabat.

Lubię gwiazdki. Tępię tylko te, ktore włażą w kwiaty, trawnik wolę
urozmaicony. Zielony jest w lecie. A stokrotki odwzajemniają moją
sympatię i mają kwiaty sporo większe niż te na łące.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

42. Data: 2007-05-17 12:14:13

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> Ja mam kawałek koło domu z rolki.

To już nie tylko trawniki, ale i domy z rolki? Co to się porobiło!!!
:-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

43. Data: 2007-05-17 16:42:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> U mnie nie wymagał. Przyjechali, pograbili, rozłożyli. Nie pamietam,
> co dokładnie robili z sianym, ale bylo to zdecydowanie więcej czasu.

No proszę, a jakby położyć plastikowy, to byłoby jeszcze szybciej ;)

Pozdrawiam, Basia.

44. Data: 2007-05-17 17:58:13

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):
> To już nie tylko trawniki, ale i domy z rolki? Co to się porobiło!!!
> :-)

Zrolował mnie się przecinek;-)

--

Gosia

45. Data: 2007-05-17 18:16:31

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Zrolował mnie się przecinek;-)

Jak rolowali tak i rolują po dziś dzień, jak nie dopilnujesz ekipy to ci
postawią z byle czego.
;-)
pozdr. Jerzy

46. Data: 2007-05-17 18:22:51

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński napisał(a):
> Możesz załatwić te jednoliścienne chwasty zastrzykami z Randoupem. [...]

I pewnie masz takowy na składzie?
;-)
pozdr. czesko Jerzy

47. Data: 2007-05-17 19:59:12

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga napisał(a):
> Użytkownik "Igor Kotlicki"
>
> Tylko szkoda kurczę tej trawy co urosła, bo jest naprawdę ładna.
Jak uroslo i fajne to kosic. Koszenie jest wyjatkowo skuteczne, perzu od
trawy "zasadniczej"
nie rozroznisz, tyle, ze tak superancko jak ogrod angielskiej krolowej
wygladac nie bedzie.
Trawa to chwast i on bardzo lubi koszenie. Inne chwasty trawa przytlumi,
poza wspomnianym mniszkiem, ktory sie kladzie nisko i jego sie nie da
skosic, wiec tedy to Starane, jest calkiem OK.

> Ja bym się tak nie wściekała. Tylko: tydzień po posianiu glebogryzaniu
> itd zakładali mi 2 punkty zraszające. I tam wykopali dołek w ziemi w
> poprzek całości, szeroki na jakieś 2 metry na oko, ta ziemia siłą rzeczy
> została przekopana. Dosiali. I co? I na tym kawałku jest przepiękna
> trawa, może 2 chwasty.
Jeszcze, za pare dni bedzie wiecej.

> Trawa urosła. W większości tak. Ale poprzetykana chwaściorami tak, że
> głowa boli. Zwłaszcza to wysokie trawiaste niezidentyfikowane mnie
> martwi. Wykopywać to? No bo wszytko inne dwuliścienne w końcu się
> zlikwiduje opryskami
Kosic, kosic i jeszcze raz kosic.

> ok, a czy za tydzień dwa można kosiarą już przejechać? bo obecna trawa i
> chwasty też to już będą do koszenia. I pryskać potem do skutku?
> I jak są łyse placki w postaci ziemi z dosianą trawą to też można kosić?
> A jak można kosić to czy nie zaszkodzi reszcie jak się chwasty po
> oprysku zmielą i wyplują?
Nawozenie nikomu nie zaszkodzilo :o) Zmielone "gory" od chwastow nie sa
szkodliwe. Szkodliwe sa doly (czyli korzenie).

> Nie bij. Na ile m.kw teoretycznie_rzecz_ujmując taki
> worek_standardowy_trawy starcza?
300-500

> Myślę czy Rondupem całość żegnaj trawo i zaczynamy od nowa czy jednak
> zacisnąć zęby i postarać się z tym co jest.
> Gdyby były same chwasty dwuliscienne to by nie było dylematu ale te
> trawiaste to ręcznie motyczką?
Jak mam na trawniku mniszka (herbicydem gada :o) i taka dzika rzodkiew,
tej herbicydy nie biora, tylko recznie, na szczescie lekko wychodzi :o)
Ale wiem, ze mam perz i sie z tym pogodzilem. Trawnik chce miec rowny i
to mi wystarcza. To, ze sa tam jakies koniczynki itp juz mi nie przeszkadza.

Nie poddawaj sie !

BR
Igus'

48. Data: 2007-05-17 20:13:24

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Igor Kotlicki wrote:

> Trawa to chwast i on bardzo lubi koszenie. Inne chwasty trawa przytlumi,
> poza wspomnianym mniszkiem, ktory sie kladzie nisko i jego sie nie da
> skosic

Doświadczenie wskazuje, że jest jeszcze wiele chwastów, których trawa
nie przytłumi a koszenie nie zwalczy. Ale nie są one brzydsze od trawy.

Pozdrowienia,
Michał

49. Data: 2007-05-18 09:17:01

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kaja

Kaja, nie wiem, kiedy robiono Ci ten trawnik, ale jesli w tym roku, to
daj sobie jeszcze troche luzu, nie martw sie nim, uzbroj sie w
cierpliwosc i kos, kos, kos ten trawnik; ciesz sie tym, co juz zielone.
Za jakies 2 msce nawiez go czyms z potasem i azotem; duzo podlewaj; za 3
miesiace bedzie tylko ladna trawa. Gdyby zostaly jakies nieznosne
chwasty, wtedy je skutecznie wyherbicydujesz, lub ... zaakceptujesz.
Gdyby zostaly puste miejsca bez trawy - leciutko grabkami zruszysz
ziemie i dosiejesz trawe. Trawnika nie nalezy gleboko przekopywac.

Odpisalem dokladnie, mimo dlugiej dyskusji, bo ona byla juz obok
problemu, a nie w sednie sprawy.

pozdr.
pik

50. Data: 2007-05-18 10:52:38