Uzupełnianie trawy

1. Data: 2007-05-16 17:19:30

Temat: Uzupełnianie trawy
Od: "mac" <m...@w...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałem w tym sezonie zabrać się konkretniej za nasz trawnik. Część jest
starsza (ok. 4 lata) a część zeszłoroczna zasiana po zakończeniu prac z
podjazdami itp.
Oczywiście widać pewną "drobną" różnicę w obu częściach, co jest zrozumiałe.
Starszy jest sporo gęściejszy chociaż są miejsca które warto zregenerować.
Młoda część wygląda raczej mizernie zwłaszcza po koszeniu.
Trawa roście kępkami a pomiędzy nimi są spore łyse przestrzenie.
Ziemia było dość ubita, zwłaszcza na starszej części więc postanowiłem
pierwszy raz wszystko potraktować wertykulatorem.
Widok po tym zabiegu był raczej przykry ale przynajmniej ziemia lekko
wzruszona. Łyse place uwidoczniły się jeszcze bardziej.
W związku z tym postanowiłem posiać jeszcze raz po całości ze szczególnym
uwzględnieniem tych miejsc.
Niestety po dłuższym czasie nasiona leżą sobie spokojnie i nie dają znaku
życia :(
Teren jest dobrze podlewany i nie grozi mu przesuszenie.
Część terenu, który dopiero w tym roku został przeznaczony pod trawnik już
się delikatnie zieleni a na tym regenerowanym nic.
Wygląda jakbym sieczkę rozsypał.
Jedyna różnica jest taka, że niestety trochę się po nim chodzi (nie upilnuję
dzieci, żeby nie właziły na trawę).
Czy macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
Czekać, może za jakiś czas wzejdzie? Ogrodzić przed dziećmi?

Dzięki za wszelkie sugestie.

mac

2. Data: 2007-05-16 18:16:42

Temat: Re: Uzupełnianie trawy
Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mac" <m...@w...kropka.pl> napisał

> [...]
> Czy macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
> Czekać, może za jakiś czas wzejdzie? Ogrodzić przed dziećmi?

Trawa to chwast, wyrośnie, czy Ty czasem nie przesadzasz z tym ogrodzeniem
przed dziećmi, bo co zadepczą... no i co z tego.. kult trawnika, dla kogo
to robisz nie rozumiem...
Pozdrawiam, Bogusław

3. Data: 2007-05-16 18:25:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> napisał w
wiadomości news:f2fhrp$20g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Trawa to chwast, wyrośnie, czy Ty czasem nie przesadzasz z tym
ogrodzeniem
> przed dziećmi, bo co zadepczą... no i co z tego.. kult trawnika, dla kogo
> to robisz nie rozumiem...

Kult trawnika? no jak to, chyba dla owiec albo krów...chociaż i one zdaje
się wolą bioróżnorodność.

Pozdrawiam, Basia .

4. Data: 2007-05-16 18:33:59

Od: "mac" <m...@w...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trawa to chwast, wyrośnie, czy Ty czasem nie przesadzasz z tym
> ogrodzeniem przed dziećmi, bo co zadepczą... no i co z tego.. kult
> trawnika, dla kogo to robisz nie rozumiem...
> Pozdrawiam, Bogusław
Nieeee no nie przesadzajmy, chodziło mi o czasowe ograniczenie łażenia
dopuki nie wzejdzie.
Ja jestem jak najbardziej za użytkową rolą trawnika ale wolałbym, żeby
dzieciali biegały po trawie a nie kępach wśród czarnej ziemi.
Moja intencja była inna i w żaden sposób nie zamierzam "czcić" tego chwastu.

Mam tylko wrażenie, że coś długo mu zchodzi z tym rośnięciem porównując do
tego gdzie został posiany na czarną ziemię i się po nim nie łazi bo jest z
mniej uczęszczanej strony ogrodu.

mac

5. Data: 2007-05-16 18:38:46

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego gdzie został posiany na czarną ziemię i się po nim nie łazi bo jest z

Jest trawa regeneracyjna, na zniszczone połacie , wschodzi znacznie
szybciej..
Pozdrawiam, B.

Poszukuję dla Przyjaciela rokitnika
Rosa pimpinellifolia s.spinosissima