Trendy w ogrodach

111. Data: 2003-09-26 22:23:27

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości
news:2a3a.0000006f.3f7346a6@newsgate.onet.pl...
> Jeszcze trochę o trendach z metropolii: z Warszawy promieniują na okolicę
(w tym
> roku doszło to do nas - na 35. km) dwa gatunki: rącznik i to podobne do
powoju,
> co jednak nie jest powojem (takie fioletowo-różowe kwiaty zwijające się
> śmiesznie). Hit sezonu to szpaler z rącznika przy ogrodzeniu.

Eeeeeee.... to chyba Wawka i okolice jest opóźniona.
Na kieleckich wsiach to było hitem jakieś cztery - pięć lat temu.

Pozdrawiam
p...@r...pl

112. Data: 2003-09-26 22:51:18

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do Elfir:
> A ja oble, pionowo ustawione obeliski ;->
Polecam Ci megality korsykańskie - mają bardzo dziwnie
rzeźbione łepki:))

Ja swój murek wykonałem nie z łupków, o które w Krakowie
wcale nie łatwo, ale z ordynarnych kawałów kamienia
spod remontowanej starej drogi. Dopiero w połowie wysokości
wpadłem na pomysł rozwarstwiania ich dłutem i młotkiem, tak
że góra murku jest całkiem przyzwoita. Natomiast cały trud
został zmarnowany przez bluszcze i powoje
- podobnie jak u Elfir, murku już nie widać.

Pozdrawiam calvi

p.s. ech kurcze, spać mi się nie chce

113. Data: 2003-09-26 23:07:43

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał

> Bo poza droga w kierunku winorosli ciagle niewiele odnotowałem...;)
>
> Pozdrawiam
> Jack

A winorośla ta tylko przyczynek do dyskusji o ogrodach kolekcjonerskich...
Takie powstają wśród większości grupowiczów - i to jest właśnie u nas z
angielska "trendy".

Nie wiem czemu tyle w tym wątku postów o ogrodach, które grupowiczom się nie
podobają? Polskie narzekactwo?
Może ktoś by w końcu napisał o ogrodzie, który mu się spodobał.

To może ja pierwszy:
Mnie zaczynają się podobać ogrody z nasadzeniami wg. stref występowania.
Np. fragment lasu północnoamerykańskiego - świerk sitkajski, obok Abies
concolor i Pinus Jeffrei + typowe dla niego byliny.
Np. fragment lasu japońskiego: szydlica, klon palmowy, Abies homolepis i
Larix kaempferi itp.
Same gatunki - zero odmian.

Sam posadziłem teraz Abies grandis między Picea Engelmanii i Pinus
Jeffrei:-)
A Abies amabilis posadzę jutro blisko Pinus leucodermis.

I chyba pójdę w tym kierunku.

Pozdrawiam
p...@r...pl

114. Data: 2003-09-27 06:08:55

Temat: Re: Odp: Trendy w ogrodach
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> writes:

> Bo tu chodzi o proporcje. Caly ogrod otoczony tujami z trawnikiem
> posrodku to co innego niz osloniecie klopotliwego widoku.

Bałbym się powiedzieć, że ogród Grażynki i Bogusława to ,,kłopotliwy
widok'' :->

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Młoda dama imieniem Klarysa
dosiadała z uśmiechem tygrysa.

115. Data: 2003-09-27 06:15:38

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) writes:

> losy jej sa jeszcze nie przesadzone
> bo miast skalniaka z otoczakami
> najpradopodobniej bedzie tam
> kawalek "bieszczadzkiej" poloniny
> kawalek alpejskich lak
> tudziez innych gorskich trawowisk

Tadziu, idź za ,,duchem czasu'' i postaw jednak ten krzyż na górze :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Mietek ze wsi Maniowy
Często pasł w polu krowy,

116. Data: 2003-09-27 06:18:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

117. Data: 2003-09-27 06:22:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał

> O!
> To może mi pomożesz?
>
> Jaką zielenią "obudowałabyś" Styrax obassia i Clerodendron trichotomum?
> I jakie mniej więcej im zapewnić warunki?

Clerodendron wytrzyma zimę w gruncie?

Pozdrawiam, Basia.

118. Data: 2003-09-27 13:14:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JanuszB" <j...@a...com> wrote in message
..

> Caly ogrod otoczony tujami o wiele ladniej wyglada anizeli caly ogrod
> otoczony drewnianym plotem czy druciana siatka :)))

Niekoniecznie. Plot nie musi byc byle jaki i moze byc porosniety
pnaczami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

119. Data: 2003-09-27 13:27:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> A jak myślisz, skąd bierze się powodzenie uzdrowicieli?

Stad, ze poza przypadkami wymagajacymi interwencji chirurgicznej
(np. zapalenie wyrostka) lub podania antybiotyku (choroby bakteryjne)
najwazniejsza czesc leczenia to podejscie psychologiczne do pacjenta
i uruchomienie jego naturalnych sil obronnych.

Pozdrowienia,
Michal

120. Data: 2003-09-27 13:30:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in message

> Zupełnie niepotrzebnie wspołczujesz Ewo - mnie nie frustruje ... bo nie mam
> wrażenia że projektuje dla ludzi nielubiacych ogrodów, bardzo często sa to
> liudzie którzy lubia gdy przestrzeń wokół nich jest uporządkowana i estetyczna

Estetyczna - tak, uporzadkowana - fuj!

Pozdrowienia,
Michal

--