Trendy w ogrodach

141. Data: 2003-09-27 21:44:13

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack,
a jak to jest?

Bo widzę, że architekci używają słów "ogród" i "ogródek" - czy to
stopniujecie jakoś po areale? czy po nasadzeniach? czy po wieku
ogrodu/ogródka?

Pozdrawiam
p...@r...pl

142. Data: 2003-09-27 21:48:37

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Bo widzę, że architekci używają słów "ogród" i "ogródek" - czy to
> stopniujecie jakoś po areale? czy po nasadzeniach? czy po wieku

Jak nazywaja to inni nie wiem...
ale ja do klienta raczej nie mówię że ma ogrodek - choćby to było 50 m kw. to
mówie "Państwa ogród" ...;)

Pozdrawiam
Jack

143. Data: 2003-09-28 00:03:56

Temat: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:1fndb.81879$x...@t...neo.rr.com..
.

> Jak mozesz zauwazyc, nie wymienialem powyzej wyciecia guza.
> Natomiast naswietlania i chemoterapia maja podobne skutki
Naswietla sie i stosuje chemioterapie po wycieciu. Aby zapobiec
rozprzestrzenianiu sie komorek rakowych po organizmie i ograniczeniu
ewentualnych przerzutow.

> Za 100 (a moze i mniej) lat ludzie patrzac wstecz beda sie lapac za
> glowe.
Za sto lat bedzie inna medycyna i inne formy leczenia. Natomiast
"uzdrawiaczy" nie nazwalabym "forma leczenia" w zadnym razie!

Elfir

144. Data: 2003-09-28 00:11:18

Temat: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl4sug$24n$...@n...news.tpi.pl...

> Nagrobne?

Niekoniecznie Basiu, niekoniecznie. Powiedzialabym, ze wrecz na odwrot,
dajace zycie ;-)

Elfir

145. Data: 2003-09-28 00:15:59

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack <w...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...

> Elfir jeżeli Dankiewiczowie to Twoi faworyci to żałuj że nie widziałaś
ogrodów
> Nowickiego i Potockiego...;)
Zaluje. U Dankiewiczow podoba mi sie minimalizm, prostota i nie szafowanie
kolorami.

> A Piotrek Rybacki wśród ulubionych ??? - znasz jego ogrody z gazet czy
Nie pisalam, ze ulubiony. Wymienilam go po prostu. Widzialam foty, gdzies na
stronie www. Skad mialabym je widziec in real?
Widze wiele fajnych ogrodow w Poznaniu, ale nie chodze po wlascicielach i
nie pytam sie kto projektowal, wiec lokalnych przykladow nie moge podac.

Elfir

146. Data: 2003-09-28 00:31:00

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Czytając te wszystkie wątki, dochodzę do wniosku, że my wszyscy zapominamy o
naszych Polskich starych ogrodach. Szukamy wzorców w stylach np: Japońskich,
czy Mauretańskich (było tu coś na ten temat). A co powiecie o naszycym Polskim
stylu tworzenia ogrodów. Przypomnijcie sobie ogrody które można ogladać na
obrazach starych mistrzów obrazujace dworki szlacheckie. Wieszcz Adam
kapitalnie opisał ogród w "Panu Tadeuszu". Przecież mamy nasze krajowe rośliny
ozdobne, że wymienię np: dereń właściwy (Cornus mas), suchodrzew pospolity
(Liniceria xylosteum), bez czarny (Sambus nigra) czy koralowy (Sambus
racemosa), głóg jednoszyjkowy (Cratageus monogyna), jarzębina (Sorbus
aucuparia), jarzab mączny (Sorbus aria), czeremcha zwyczajna (Prunus padus),
trzmielina europejska (Euonymus europaeus) czy kalina koralowa (Viburnum
opalus). To tylko niektóre z nich, a co najważniejsze to iż rosną one u nas w
stanie dzikim i posadzone w ogrodzie nie wymagają tak absorbujacej opieki nad
ich utrzymaniem, jak rośliny pochodzące z innego niż polski klimatu. Owszem
trzeba im stworzyć odpowiednie warunki, względem stanowiska i podłoża, niekiedy
bardzo różnorodne. Lecz czy nie o to właśnie nam chodzi, aby ogród był pełan
tajemnic i aby był jak najbardzej zbliżony do ogrodu w stylu swobodnym. Przez
określnie "w stylu swobodnym" rozumiem taki rozwój w nim roślin, że po kilku
latach rosliny w nim rosnace, załamią linie tworzące konstrukcję ogrodu i
utworzą naturalne, łagodne przejścia z jednej grupy roslin w drugą. Nasza
pielęgnacja takiego ogrodu ogranicza sie do kontroli zagęszczenia roślin, tak
aby nie rozprzestrzeniły się nadmiernie, oraz do prześwietlania tu i ówdzie
roślin drzewiastych, aby zachowały żywotnośc i naturalny pokrój. W niektórych
jednach miejscach pożądany jest również nieprzebyty gąszcz, tak jak ma to
miejsce w naturalnych zaroślach i na skraju lasów. W takich miejscach można
pozostawić opadający chrust i liscie, które utworza w ten sposób schronienie i
dla małych zwierzęt np:dla jeży. Do budowu małej architektury można zastosować
naturalne materiały kamień, cegłę (chociażby z rozbiórki nie koniecznie
klinkierową) i drewno.
Przykładem takiego ogrodu moze być "Ogród w Czersku"
http://www.gramy.and.pl/ogrod
Gdzie ogród został tak zaprojektowany że nie gryzie sie z otoczeniem i jest
ładnie w nie wkomponowany i co najciekawsze, wykonali go amatorzy. Ogród
naprawdę zaskakuje swoim urokiem, tajemniczością i pomysłowością.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

147. Data: 2003-09-28 12:26:26

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>Dostałem też Pinus mugho "Viorella"

Widzialam w sprzedazy blizej nie okreslona o nazwie "Warella", moze to to
samo, ma dlugie ciemnoniebieskie igly od spodu biale?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

148. Data: 2003-09-28 13:06:04

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

> Widzialam w sprzedazy blizej nie okreslona o nazwie "Warella", moze to to
> samo, ma dlugie ciemnoniebieskie igly od spodu biale?
> Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Muszę dziś popatrzeć:-)

Wiesiu - jutro wyślę to co miałem wysłać w maju:-).
Tak z tymi paczkami u mnie bywa:-))))

Pozdrawiam
p...@r...pl

149. Data: 2003-09-28 16:47:30

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

> obrazach starych mistrzów obrazujace dworki szlacheckie. Wieszcz Adam
> kapitalnie opisał ogród w "Panu Tadeuszu". Przecież mamy nasze krajowe
rośliny
Wieszcz Adam opisal podjazd pod dworek zarosniety pokrzywa i "ogrodek
Zosi" - warzywnik poprzetykany gdzieniegdzie nagietkiem i ziolami, gdzie
urzedowal drob.
Ogrodki szlacheckie byly wzorowane na ogrodach klasztornych. Byly przede
wszystkim uzytkowe. Ich ozdobna rola zaczyna sie dopiero po koniec XIXw.
Wczesniej ogrody - parki miewali niemal wylacznie wielcy magnaci, a
nasladowanie ich przez biediejsza szlachte bylo uwazane na niepotrzebny
snobizm - jak w wierszu "Zona modna".
Polska zawsze byla pawiem i papuga narodow, wiec nie mozna powiedziec, ze
istnieje jakis ustalony, wyrozniajacy sie wzor "polskiego ogrodu".

> określnie "w stylu swobodnym" rozumiem taki rozwój w nim roślin, że po
kilku
Tyle, ze cos takiego nie bardzo sprawdza sie w malych miejskich ogrodach.

Elfir

150. Data: 2003-09-28 17:48:14

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> kilku
> Tyle, ze cos takiego nie bardzo sprawdza sie w malych miejskich
ogrodach.

Sprawdza, sprawdza.
Tylko wyobrazni więcej trzeba mieć.
Ale studia tego nie uczą.
I odwagi.
Ale na to może sobie pozwolić amator we własnym ogrodzie.

Pozdrawiam
Ewa

nawóz do tuj
modliszka