Trendy w ogrodach

381. Data: 2003-10-02 21:53:29

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
>>... W ogrodach umieszczają
>>rośliny trujące.
> hehe
> przeciez mozesz sobie zastrzec
> ze chcesz miec same jadalne roslinki

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Nie muszą być jadalne. Ale sadzenie cisu, czy wawrzynka w ogrodzie gdzie
przebywają dzieci nie uważam za wskazane.
Pozdrawiam
Bea

382. Data: 2003-10-02 22:00:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

T.W. wrote:
> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
> Powojniki, bluszcz, bukszpany, sasanki, ciemierniki, zimowity,
> piwonie, przylaszczki, zawilce, konwalie, cisy, paprocie, goryczki,
> naparstnice, kopytniki...
>
> można wszakże zawsze posadzić kalafiory ;-)
>
> Pozdrawiam
> Ewa stara czarownica z trującym zielem i czterema kotami

Powinnam była napisać bardziej precyzyjnie. Miałam na myśli rośliny z
ładnymi owocami (np. cis), bo takie ładne kuleczki dzieci często biorą
do buzi.
Na przylaszczkę raczej żadna pociecha się nie połasi.
Pozdrawiam
Bea

384. Data: 2003-10-02 22:20:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

383. Data: 2003-10-02 22:20:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Nie muszą być jadalne. Ale sadzenie cisu, czy wawrzynka w ogrodzie gdzie
> przebywają dzieci nie uważam za wskazane.
> Pozdrawiam
> Bea
:)
wiekszym mozna wytlumaczyc co moga robic
a mniejszych czy w domu czy w ogrodzie nie powinny byc samopas
:)))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. na spotkaniu trzymaj sie kolo mnie
najwyzej siadziesz mi na kolanach

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

385. Data: 2003-10-02 23:19:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> ale nie znam prawidlowego medycznego okreslenia na przyspieszenie oddechu

Tachypnea.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

386. Data: 2003-10-03 05:28:08

Temat: Re: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale japonskie jednak nabardziej...;-)
> Zgadzam sie z toba, ze poza Azja takie ogrody wygladaja dziwnie lub sa
> "pseudojaponskie" - ot kilka formowanych drzewek, latarenka i garsc zwiru.
> Nie takie mialam na mysli. Ale poza Azja tez powstaja piekne ogrody
> japonskie - glownie w otoczeniu dzielnic emigrantow - np. w Australii.
>
> Nie podjelabym sie projektowania ogrodu japonskiego. Ale maniakowi moge
> "pseudojaponczyka" zrobic...czemu nie? Jak zaplaci?
>

> A mowienie my, Europejczycy, w dobie masowych emigracji, mieszania kultur,

Jak mówił prof. Majdecki - "ogrody japońskie powstają tylko w Japonii" - poza
nią - tworzona jest tylko lepsza lub gorsza stylizacja.
I zgadzm sie z tym
Sam zrobiłem kilka ogrodów które mogą przypominac japońskie ale sam nigdy tak o
nich nie mówię - po prostu zapożyczylem z japonskich sposób tworzenia
kompozycji - pewnien rodzaj oszczedności w stosowaniuroznych elementów.
Urzycie żwiru, kamieni lub pewnych roślin ( bambus, azalie ) daje już
skojarzenia z ogrodami japonskimi ...
Ale chyba nie odważyłbym się robic ogrodu japońskiego od A do Z z latarenkami,
altanami..itd... chyba ze dla japończyków...;)

Pozdrawiam
Jack

387. Data: 2003-10-03 10:51:31

Temat: Re: Odp: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir <e...@p...fm> napisał(a):
> Użytkownik T.W.
[...]
> Nie podjelabym sie projektowania ogrodu japonskiego. Ale maniakowi moge
> "pseudojaponczyka" zrobic...czemu nie? Jak zaplaci?

Zaraz a co z ogrodami chińskimi?
Mam taki z płotem (bardzo ładny) i z oryginalnymi lokatorami.

> A mowienie my, Europejczycy, w dobie masowych emigracji, mieszania kultur,
> chyba traci na znaczeniu?

Jeszcze nie UEropejka a już kobieta Światowa?
;-)
pozdr. Jerzy

388. Data: 2003-10-03 11:27:58

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> napisał(a):
[...]
> Powinnam była napisać bardziej precyzyjnie. Miałam na myśli rośliny z
> ładnymi owocami (np. cis), bo takie ładne kuleczki dzieci często biorą
> do buzi.
[...]

Od zjedzenia osnówek nic im się nie stanie, nawet połkniecie niczym nie grozi
no chyba, że ktoś wcześniej je (znaczy się pestki) rozgryzie, a są dosyć
twarde.
pozdr. Jerzy

389. Data: 2003-10-03 14:22:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
> Elfir <e...@p...fm> napisał(a):
>
> Zaraz a co z ogrodami chińskimi?
> Mam taki z płotem (bardzo ładny) i z oryginalnymi lokatorami.

Z Chinczykami?

Pozdrowienia,
Michal

390. Data: 2003-10-04 08:29:26

Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
Tadeusz
Smal<s...@s...pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
<news:020001c38871$49368e60$d74a4cd5@d3h6c1> ,na co
zmuszony jestem odpowiedzieć :

ja tez zaryzykuje i ciekaw jestem co Janusz mi zrobi ;-PP
chyba będzie musiał zjeść purchawke przed przeniesieniem mnie na jeże

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

nawóz do tuj
modliszka
Rozmaitosci powakacyjne
Iglaki - środek brązowieje