Trendy w ogrodach

71. Data: 2003-09-25 21:53:38

Temat: Re: Trendy w ogrodach
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
news:bkvnlf$eso$1@atlantis.news.tpi.pl...

> że
>
> Bo tu chodzi o proporcje. Caly ogrod otoczony tujami z trawnikiem posrodku
> to co innego niz osloniecie klopotliwego widoku.

Kiedyś w tym celu stosowało się płoty:-)

Pozdrawiam
Marta

72. Data: 2003-09-25 22:45:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Rozumiem że nie chciałeś urazić uczestnika naszego forum.
>
> Zaloz prywatne forum:

To jest sugestia a propos? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

73. Data: 2003-09-25 22:56:16

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Kiedyś w tym celu stosowało się płoty:-)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Płoty sa bardziej kłopotliwe niz żywotniki, a estetyczny kosztuje sporo.
:-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

74. Data: 2003-09-26 05:29:17

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pracuac na dwa etaty, nie mam czasu telewizji obejrzec, a co dopiero
> zajmowac sie swoim ogrodem....

No i pl.rec.ogrody trzeba przejrzeć :-]

Pozdrawiam
PP.

75. Data: 2003-09-26 06:35:36

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):
> From: "Elfir" <e...@p...fm>
> przez

No to mało w życiu jeszcze widziałaś.
Dobry architekt krajobrazu jest jak pachnący i miękki papier do ...
Resztę sobie dośpiewaj.
Jesli nie będziesz realizować życzeń (czytać w ich myślach) klientów to już
teraz zmień zawód.

> hehe

Jak to dobrze, że jest ktoś kto się z tego rechocze.

> nigdy
> nie mow nigdy

I z tym się zgadzam.
pozdr. Jerzy

76. Data: 2003-09-26 06:44:01

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> (...)

> Płoty sa bardziej kłopotliwe niz żywotniki, a estetyczny kosztuje sporo.

Możliwe.
Ale zalet jednak mają więcej. Może być osłoną przed wzrokiem ciekawskich,
ładnym tłem dla roślin czy podporą pod pnącza.
Szczególnie jeśli ogród jest nieduży i znajduje się wśród takich o podobnej
wielkości.

Pozdrawiam
Marta

77. Data: 2003-09-26 06:57:38

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> Cegła to zupełnie inna bajka.
> Zgadzam się,że kostka betonowa
> kolorowa szczególnie jest brzydka.

Za dużo wypiłeś czy zjadłeś za mało?
Śliczna to ona nie jest ale lepsza od szarych betonowych płyt.
W mieście się sprawdza ale w ogrodach - nigdy.
pozdr. Jerzy

78. Data: 2003-09-26 07:01:19

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie zaprojektowalam zywotnika rzedem wokolo trawnika! Nigdy nie
> widzialam projektu architekta zieleni, ktory by cos takiego polecal!

Tak sie zastanawiam...
Bo jeśli trafi Ci się mniej oporny kient, który zaufa Twojej wiedzy,
umiejętnościom i smakowi i pozostawi wolną rękę, co dzieje sie z ogrodem po
realizacji? Opiekujesz sie nim, zostawiasz 'instrukcję obsługi'?
Pytam, bo dwa lata temu obsadziłam znajomej pas ziemi pod murem (reszta
wyłożona kostką), zostawiłam jej instrukcje jak krzewy pielęgnować. Nie było
tam nic co wymaga szczególnej wiedzy ani umiejętności, mimo to przetrwała
połowa. Albo susza, albo psy, albo dzieci.
Obiecałam sobie, ze nigdy więcej.

Pozdrawiam
Marta

79. Data: 2003-09-26 07:02:59

Temat: Re: RE: Trendy w ogrodach
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (=?ISO-8859-1?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?=)
napisał(a):
> Behalf Of Basia Kulesz
> (...)
> Dokładnie tak, mój odgradza mnie od ulicy i nie widze w tym nic złego że z
> żywotników.
> :-) Bogusław

Bogusławie, ty masz ogród i żywopłot (tło) z a nie żywotniki dookoła trawnika.
Bo to o to chodziło.
pozdr. Jerzy

80. Data: 2003-09-26 07:32:43

Temat: Re: Odp: Trendy w ogrodach
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir <e...@p...fm> napisał(a):
[...]
> Jak wszedzie sa wyrobnicy sa i artysci. Na marke i uznanie trzeba dlugo
> pracowac, czasem popelnia sie bledy, do czego sama moge sie przyznac, bo
> jestem na poczatku drogi.
[...]

A za kogo się uważasz? Wyrobnika czy artystę?

> Poza tym projektowac moze kazdy, niekoniecznie fachowiec - ogrodnik, bo to
> zawod do ktorego nie ma licencji.

Uważasz, że projektowanie powinno być licencjonowane a ogrody, których nie
zaprojektował jakiś "wyrobnik z dyplomem" lub "artysta" powinno się zaorać?

[...]
> Ale czy ta kompozyca nie bedzie razila sztucznoscia? ;-))

Jeden kalafior to jeszcze nie jest kompozycja, ale dwa to co innego.
;-)
pozdr. Jerzy

nawóz do tuj
modliszka