Trochę podróżowałam - byłam u Mirzana !

11. Data: 2005-07-18 13:02:16

Temat: Re: Trochę podróżowałam - byłam u Mirzana !
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam poczytać w googlach, to bardzo, bardzo zdrowa roślina. Niestety
> chodzi tu o jej korzeń :-( - nalewki itp.

Nalewką z korzenia eleuterokoka, kupioną w Rosji,leczyła się żona
mojego znajomego.Chora była na SM i wyszła z tego.
Krzak wielkości ponad 1 m ma tyle korzeni, że można zrobić ok 1 litra
nalewki i roślina przezyja tą operację.Zanim można będzie znów go
ciąć, musi upłynąć kilka lat.
Mnoży się z sadzonek zdrewniałych wiosną,półzdrewniałych latem, oraz
z sadzonek korzeniowych zimą.Być może inne metody też są skuteczne,piszę
o tych, które przerabiałem.
Pozdrawiam.Mirzan

12. Data: 2005-07-18 17:02:21

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Mnoży się z sadzonek zdrewniałych wiosną,półzdrewniałych latem, oraz
> z sadzonek korzeniowych zimą.

Mamy lato, ścięłam sadzonki półzdrewniałe - może się uda :-))
O istnieniu tej rośliny dowiedziałam się od Ciebie, sprawdza sie porzekadło,
że podróże kształcą !!
Jeszcze raz dzięki, a jak mi pomoże nalewka będę dalej dziekować :-)))
pozdrawiam, Bogda

13. Data: 2005-07-18 17:50:32

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogda napisał(a):
> [...]
> że podróże kształcą !!
> Jeszcze raz dzięki, a jak mi pomoże nalewka będę dalej dziekować :-)))

Nie wiem czemu, ale wszystkie nalewki z reguły pomagają. Może to za
sprawą tego najistotniejszego składnika?
;-)
pozdr. Jerzy

14. Data: 2005-07-18 19:42:25

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czemu, ale wszystkie nalewki z reguły pomagają. Może to za
> sprawą tego najistotniejszego składnika?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

To brzmi bardzo obiecująco :-))))
pozdrawiam, Bogda

15. Data: 2005-07-18 20:08:02

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nalewką z korzenia eleuterokoka, kupioną w Rosji,leczyła się żona
> mojego znajomego.Chora była na SM i wyszła z tego.

zniszczenie najpiękniejszego krzewu nie pomoże.

> Krzak wielkości ponad 1 m ma tyle korzeni, że można zrobić ok 1 litra
> nalewki i roślina przezyja tą operację

pozdrówko
Anka

16. Data: 2005-07-18 20:58:46

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozdrówko
> Anka

Tę pstrolistną to kupiłam dla urody :-)
Na lekarstwo są odmiany zielone może rosną szybciej ?
pozdrawiam, Bogda

17. Data: 2005-07-19 07:03:18

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tę pstrolistną to kupiłam dla urody :-)
> Na lekarstwo są odmiany zielone może rosną szybciej ?
> pozdrawiam, Bogda

Zielony jest większy i rośnie szybciej.Opis leczniczego
zastosowania można znaleźć w Roślnach Leczniczych Aleksandra
Ożarowskiego.
Warto również posadzić aralię.Ma olbrzymie liście, wygląda
jak palma.Rownież lecznicze korzenie.
Pozdrawiam.Mirzan

18. Data: 2005-07-19 09:58:14

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN schrieb:

> Nie wiem czemu, ale wszystkie nalewki z reguły pomagają. Może to za
> sprawą tego najistotniejszego składnika?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

To trzeba zlotymi czcionkami wydrukowac i w widocznym miejscu powiesic!!!

Irek

19. Data: 2005-07-19 11:30:13

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to tez sie pochwale, ze bylysmy z Wiesia u Mirka.
Wizyt ma co niemiara, bo dzien wczesniej byla tez Maria.
Przyjal nas wspaniale, hojnie obdarowal i bylo bardzo milo.

Majka

Zwiedzilysmy troche Polske, bo bylysmy tez na wyjezdzie ogrodniczym w
Gdansku, na Zulawach u Kasi, w Opolu u Waldka S., w Zielonej Górze po
paprocie, w Sulecinie u p.Lucyny W. oraz w Santocku pod Gorzowem, a takze w
Hortulusie w Dobrzycy.
Z obu wyjazdów przywiozlam 41 + 37 roslin, Wiesia jest rozsadniejsza, ale
tez sporo nabyla ;-)))

20. Data: 2005-07-19 12:08:07

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> No to tez sie pochwale, ze bylysmy z Wiesia u Mirka.
> Wizyt ma co niemiara, bo dzien wczesniej byla tez Maria.

Szkoda, że się minęłyśmy, ale ja nie mogłam zaplanować wcześniej.
Wrażeń też miałam dużo, bo udało mi się dzień wcześniej obejrzeć skarby
Elżbiety (podziękowania dla miłej Gospodyni).
Za 3 tygodnie ruszam na północ i pewnie znowu kogoś najadę ;-).

Z pozdrowieniami, Maria

Ogród skalny
www.nepenti.pl świat roślin owadożernych
co na b.b.b. suche stanowisko?