co na b.b.b. suche stanowisko?

1. Data: 2005-07-14 15:35:22

Temat: co na b.b.b. suche stanowisko?
Od: "Confetti" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Juz zupelnie rece mi opadaja; nawet niektore odmiany macierzanki i
penstemony nie daja rady (ale lawenda rosnie jak ta-lala ;-D) - co moge
posadzic na *bardzo* suchym, slonecznym i piaszczystym kawalku ogrodu? Poza
tym prosze o rade, jak postepowac ze skalnicami - gdy kwitna, sa urocze i
ciesza oko; pozniej strasznie schna i nie wiem, co mam z nimi robic. Dac
spokoj i niech same dojda ze soba do ladu czy jakos im pomoc?
Serdecznie pozdrawiam
Ula, Gdynia

2. Data: 2005-07-14 16:20:47

Temat: Re: co na b.b.b. suche stanowisko?
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> penstemony nie daja rady (ale lawenda rosnie jak ta-lala ;-D) - co moge
> posadzic na *bardzo* suchym, slonecznym i piaszczystym kawalku ogrodu?

Patrz na liście - srebrzyste albo skórzaste. Jeśli rośnie lawenda, to urośnie
też barbula klandońska (Caryopteris clandonensis) oraz perowskia (Perovskia
atriplicifolia), przypuszczalnie też bylica piołun i pospolita (Artemisia
absinthum i vulgaris), proponuję też moje tegoroczne odkrycie - ślazówkę
Lavaterę x clementii. Poza tym krzewy - berberysy koreański i
thunberga 'Atropurpurea' rosną u mnie tuż przy zasięgu korony
dwudziestoparoletnich świerków, gdzie warunki są spartańskie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-07-14 18:47:11

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Confetti napisał:

> [...]
> penstemony nie daja rady (ale lawenda rosnie jak ta-lala ;-D) - co moge
> posadzic na *bardzo* suchym, slonecznym i piaszczystym kawalku ogrodu?

Ja zaproponję tak banalnie rojniki i rozchodniki.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2005-07-14 19:11:15

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:db6bvg$lk5$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik Confetti napisał:
>

> Ja zaproponję tak banalnie rojniki i rozchodniki.

U mnie w tym roku nawet banalne rojniki się zwijają. W suszy radzą sobie
jeszcze krwawniki szczególnie A. filipendulina, szałwia lekarska, dziewanny,
reszta więdnie.

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2005-07-14 20:43:25

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> też barbula klandońska (Caryopteris clandonensis) oraz perowskia
(Perovskia

ja mam problem z moimi perowskiami - nie rosna, liscie troche zolkna, a zima
przemarzla cala czesc nadziemna. Sa posadzone na suchym stanowisku, na
wystawie pd, przy murku.

Elfir

6. Data: 2005-07-14 21:50:27

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Jul 2005 22:43:25 +0200, Elfir Dar'n'Ytta napisał(a):

> (Perovskia
>
> ja mam problem z moimi perowskiami - nie rosna, liscie troche zolkna, a zima
> przemarzla cala czesc nadziemna.

A to chyba u nich normalne w naszym klimacie że zimą pędy wymarzają?

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2005-07-14 23:52:46

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ciesza oko; pozniej strasznie schna i nie wiem, co mam z nimi robic. Dac
>spokoj i niech same dojda ze soba do ladu czy jakos im pomoc?

Hey:)
Wyexperymentowane:
wapiennie - dziewiętsił i dębik
zadarniajaco niskie - karmik, kostrzewa siwa, turzyca ptasie łapki,
goździki - pulmarius czy alpejski, floks szydlasty
Być może jeszcze niektóre bodziszki(korzeniasty wytrzyma chyba wszystko) ale tu
się nie wypowiadam....

pozdrawiam zazdroszcząc piasku

SylwiaS
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

8. Data: 2005-07-15 05:21:20

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:7670.000001ce.42d690de@newsgate.onet.pl...
> proponuję też moje tegoroczne odkrycie - ślazówkę
> Lavaterę x clementii.

> Pozdrawiam, Basia.

Z moich doświadczen z Lawaterą wynika że jest rośliną dwuletnią (:-).
Po drugiej zimie pada (:-(
A taka ładna .

Pozdrowionka - Jagoda

9. Data: 2005-07-15 07:07:00

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomości news:7670.000001ce.42d690de@newsgate.onet.pl...

> Z moich doświadczen z Lawaterą wynika że jest rośliną dwuletnią (:-).

Ta Lavatera czy jakaś inna? Swoją drogą miałam już w planie sadzonki:)

Aha, SylwiaS poniżej pisze o bodziszku korzeniastym. Faktycznie - na
straszliwie suchym miejscu przeżyje:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2005-07-15 07:47:45

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:7670.000002ee.42d76093@newsgate.onet.pl...

> Ta Lavatera czy jakaś inna? Swoją drogą miałam już w planie sadzonki:)

Dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że była to Lavatera × clementii
cultivar.
Pierwszą zimę przeżywa bez problemów, nawet bez okrycia a po kolejnej nie
wypuszcza nic a nic. Może ona lubi jakieś specyficzne warunki?

Pozdrawiam gorąco - uf ... Jagoda

[spam] maty wiklinowe sprzedam
Przycięcie (wycięcie) drzew
jaka nazwa ?
Malwa anemonowa
[OT] Wazne! Prosze,przeczytaj, to nie jest spam!!