Trójka dzieci

1. Data: 2006-02-06 10:26:53

Temat: Trójka dzieci
Od: "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam obecnie 2 dzieci , dwie dziewczynki 5 i 7 lat i jakoś tak wyszło ,że
będziemy mieli chyba trzecie dziecko. Generalnie nie ma z tym problemu .
Warunki mamy w miare dobre. Przynajmniej na razie , ale trochę się boimy co
powiedzą dziewczyny a własciwie co na to mówią juz teraz.Na pytanie czy
chciałyby mieć braciszka albo siotrzyczkę mówią "NIE". Jak to u was
wyglądało . Może ktoś miał juz podobne doświadczenia i wie jak się w takiej
sytuacji zachować. Sam się wychowywałem w rodzinie z 2 siostrami i
generalnie było OK. Ale teraz sam mam jednak troche pietra , bo jednak jest
inaczeej jak się patrzy na to z innej perspektywy.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi .

Maciek

2. Data: 2006-02-06 10:46:58

Temat: Re: Trójka dzieci
Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> napisał w
wiadomości news:ds780n$81r$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> co powiedzą dziewczyny a własciwie co na to mówią juz teraz.Na pytanie czy
> chciałyby mieć braciszka albo siotrzyczkę mówią "NIE". Jak to u was

My sie nie pytalismy starszych dzieci o opinie:-) Po prostu powiedzielismy
ze bedzie braciszek albo siostrzyczka. Skoro juz zapytaliscie, to moze niech
wytlumacza dlaczego nie chca miec wiecej rodzenstwa...

Marta, Kubus (5,10), Krzys (3,5) i Jas (10 tygodni)

3. Data: 2006-02-06 10:56:07

Od: "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> My sie nie pytalismy starszych dzieci o opinie:-) Po prostu powiedzielismy
> ze bedzie braciszek albo siostrzyczka. Skoro juz zapytaliscie, to moze
> niech wytlumacza dlaczego nie chca miec wiecej rodzenstwa...

Młodsza mówi, że bedzie jej zabierać zabawki . Oczywiście ,że to jest
śmieszne. Gorzej z tą starszą gdyz ona chyba myśli ,że będziemy jej za mało
czasu poświęcać.

Maciek

4. Data: 2006-02-06 11:17:21

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> napisał w
wiadomości news:ds780n$81r$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Będę wdzięczny za wszelkie uwagi .

Niedawno grupowiczki polecały książkę 'Rodzeństwo bez rywalizacji'.
I.

5. Data: 2006-02-06 11:19:56

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Matijas napisał(a):

> Młodsza mówi, że bedzie jej zabierać zabawki . Oczywiście ,że to jest
> śmieszne. Gorzej z tą starszą gdyz ona chyba myśli ,że będziemy jej za mało
> czasu poświęcać.

To całkiem dobrze myśli. Chyba że zaplanowaliście ignorować noworodka,
albo przeznaczyć dla niego wyłącznie czas obecnie poświęcany młodszej.
Krótko mówiąc wykombinuj coś co tej starszej zrekompensuje stratę.
Adam

6. Data: 2006-02-06 11:30:27

Od: "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To całkiem dobrze myśli. Chyba że zaplanowaliście ignorować noworodka,
> albo przeznaczyć dla niego wyłącznie czas obecnie poświęcany młodszej.
> Krótko mówiąc wykombinuj coś co tej starszej zrekompensuje stratę.

Wiesz co. Wydaje mi się ,że to ty chyba kiepsko kombinujesz. Bez urazy.
Nie mam najmniejszego zamiaru aby najstarsza cos traciła.

Maciek

7. Data: 2006-02-06 12:05:25

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> napisał
| Wiesz co. Wydaje mi się ,że to ty chyba kiepsko kombinujesz. Bez urazy.
| Nie mam najmniejszego zamiaru aby najstarsza cos traciła.

Ale nie unoś się tak :) Adamowi pewnie chodziło o to że najstarsza już raz
przeżyła młodszą siostrę i może wtedy czuła się osamotniona i opuszczona (
bo rodzice nie poświęcali jej tak dużo uwagi jak wcześniej ) więc teraz już
szybciej załapuje o co chodzi z mlodszym rodzeństwem. Natomiast młodsza
nadal jest ta "najmłodsza w rodzinie" i pewnie do końca nie zdaje sobie
sprawy co to znaczy mnieć "konkurenta" więc jest mniej bojowo nastawiona :)

Ogólnie to ja tak rozumuje mimo że mam jedno dziecko i mogę się całkowicie
mylić co do motywów postępowania dzieci w rodzinach wielodzietnych :)

--
Kasia + 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

8. Data: 2006-02-06 13:35:52

Od: "Marta W." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Matijas" <6...@n...wytnijto.eranet.pl> napisał w
wiadomości news:ds7bnu$qlm$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wiesz co. Wydaje mi się ,że to ty chyba kiepsko kombinujesz. Bez urazy.
> Nie mam najmniejszego zamiaru aby najstarsza cos traciła.

Patrzac na moja rodzine, to mysle ze dobrze kombinuje... Kazdy cos traci,
kazdy cos moze zyskac...

Marta, Kubus (5,10), Krzys (3,5) i Jas (10 tygodni)

9. Data: 2006-02-06 14:24:47

Od: Lesława Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Wiesz co. Wydaje mi się ,że to ty chyba kiepsko kombinujesz. Bez urazy.
> Nie mam najmniejszego zamiaru aby najstarsza cos traciła.

Nawet jeśli nie masz takiego zamiaru, każda z córek coś straci. Po prostu
nie będziesz w stanie nawet fizycznie poświęcić im tyle czasu, ile do tej
pory poświęcałeś, to samo Twoja żona (ona jeszcze bardziej). To normalne,
że dziewczynki boją się zmian, dobrze, że o tym mówią. Ja nie pytałabym
jednak dziecka czy chce mieć rodzeństwo, bo uważam, że (niestety) dziecko
nie ma tutaj nic do powiedzenia. To znaczy, może powiedzieć, ale ten głos
nie będzie brany pod uwagę.
Skoro już wiesz, czego boją się Twoje córki w związku z pojawieniem się
rodzeństwa, spróbuj jakoś im pomóc w uporaniu się z tymi lękami. Czasu jest
dużo, można skorzystać z porady psychologa, jeśli nie masz pomysłu jak to
zrobić.

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Mówią, że miłość umiera między dwojgiem ludzi.
To nieprawda, nie umiera. Opuszcza tylko człowieka.
Odchodzi, gdy nie jest jej wart. (W. Faulkner )
http://leslawa-ignaszewska.com

10. Data: 2006-02-06 20:03:13

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> Ogólnie to ja tak rozumuje mimo że mam jedno dziecko i mogę się całkowicie
> mylić co do motywów postępowania dzieci w rodzinach wielodzietnych :)

? :-O

:-)
Gosia

> --
> Kasia + 5 letnia Weronika
> http://www.weronika.ckj.edu.pl/
> gg 181718

strzykanie w stawach kolanowych u 11 latka
epilepsja - co dalej?
Ćwiczenia uwagi
şŁÄĎČýŃÇÂĂÓÎ
Piotrus Pan - oszusci czy mam pecha??