Re: Trzeci migdal

From: "Robert Magdziak" <t...@m...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Trzeci migdal
Date: Thu, 27 Apr 2000 10:34:01 +0200

> Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady. Dzięki Wam podjęliśmy z żoną
> decyzję że trzeba się tym koniecznie zająć ale będziemy się starali jeśli
> możliwe zmniejszyć (obkurczyć) ten nieszczęsny trzeci migdał a cięcie
> zostawić na koniec jako ostateczność. Jak napisałem w moim pierwszym
poście
> ja mam ten migdał ma go moja córka, ja często chorowałem w dzieciństwie ,
> często choruje moja Kinia u mnie obeszło się bez skalpela może uda się z
> moją córką (patrz mój pierwszy post).

Z tym obkurczaniem migdalu to tez równie bywa...
Moj 4-letni syn przeszło od przeszło 4 miesięcy ma mocno powiększony 3
migdał. Od początku jest pod opieka laryngologa który podobnie jak
okrzyczany dr. Grzegrzółka póbowała mu ten organ zmniejszyć zachowawczo.
Nawet jej sie troche udało i po trzech miesiącach było troche lepiej (ale
dziecko i tak sie męczyło: trudności z oddychaniem, szybkie meczenie,
wyschniete usta itp.)
Po tych trzech miesiącach mały trafił na infekcje i był leczony
antybiotykiem. Co ciekawe po tej kuracji migdał wrócił do poprzednich dużych
rozmiarów i nawet takich że przysłonił mu ujscia kanałów słuchowych, o
oddychaniu nie wspomniajac.
Laryngolog stwierdziła iż nie mozna tego tak zostawić gdyż:
* od 3 migdała (który nota bene jest w tym wieku juz nieaktywny) słuch jest
ważniejszy, a mały ma przez to zatkanie 30dB ubytku
* zatkanie i zwiazana z nim nierównowaga ciśnien w uchu moze być w dłuższym
czasie przyczyną deformacji układu kostek przenoszących drgania z błony
bebenkowej, a to nie jest chyba dobre.
* nie miną ze dwa miesiące jak mały będzie miał zapalenie ucha
* o problemach z nadmierną pracą serca i płuc z tytułu trudnosci z
oddychaniem tylko wspomniala.

Co ciekawe ja miałem tez wycięty 3 migdał w tym wieku, a chorowałem i
choruje tak rzadko iż nie potrafię odpowiedzieć na pytanie kiedy ostatni raz
brałem antybiotyk.

No wiec dośc tego! Migdał tniemy 11.05!
Napisałem tniemy bo faktycznie to się go wycina takimi krzywymi nozyczkami
(w znieczuleniu itp.)

Na koniec moje 3 grosze a propos leczenia.
Nie lubie skrajnosci ani z 1 strony (dr. Grzegrzółka który z nie wycinania
migdała zrobił sobie filozofię życia, i taka propozycja nie przechodzi mu
przez nosogardło) ani takich że lekarz od razu chce ciąc upatrujac w tym
panaceum na leczenie tego organu. We wszystkim musi być umiar i chłodna
analiza.
Próbowałem leczenia zachowawczego przez 4 miesiące - efekt zerowy a moze
nawet ujemny. Stad ta decyzja.

Robert