Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy

1. Data: 2003-09-16 07:25:25

Temat: Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

"Cukrzyca typu II - stanowi 90% przypadków cukrzycy. 80-90% pacjentów
stanowią osoby otyłe. Spadek wagi - nawet o 5-10% prowadzi do obniżenia
poziomu cukru we krwi i pozwala zmniejszyć dawki leków przeciwcukrzycowych,
w tym insuliny."
http://www.zdrowie.med.pl/nadwaga/otylosc_04.html

Czyzby tajemnica skutecznosci DO w "przyczynowym leczeniu cukrzycy"
wyjasniona?

2. Data: 2003-09-16 08:08:19

Temat: Re: Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy
Od: Hafsa <h...@p...onet.itd.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> [...]
> http://www.zdrowie.med.pl/nadwaga/otylosc_04.html
>
> Czyzby tajemnica skutecznosci DO w "przyczynowym leczeniu cukrzycy"

Ta tajemnica juz dawno zostala wyjasniona.Nic odkrywczego nie
napisales.Hafsa

3. Data: 2003-09-16 08:29:15

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:bk6g6a$7uv$6@inews.gazeta.pl pisze:

> Ta tajemnica juz dawno zostala wyjasniona.Nic odkrywczego nie
> napisales.

Moze cos przeoczylem, ale AFAIR Kwasniewski za cukrzyce obwinia cukry, a
"leczy" ja ograniczajac ich spozycie. To nie do konca to samo. Patrzac z
drugiej strony, tak samo skuteczna bedzie kazda inna dieta powodujaca
chudniecie, wiec bezpodstawne jest opowiadanie o "jedynej metodzie leczenia
nieuleczalnego", jak to sie ma w przypadku DO. Tak czy siak, poprosze o
wskazanie, gdzie ktos z kregu opty wskazal na utrate wagi jako glowny
czynnik wplywajacy na obnizenie stezenia glukozy i umozliwiajacy czesciowe
chocby odstawienie lekow.

4. Data: 2003-09-16 08:57:22

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bk6hnv$gnc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> "leczy" ja ograniczajac ich spozycie. To nie do konca to samo. Patrzac z
> drugiej strony, tak samo skuteczna bedzie kazda inna dieta powodujaca

Chudniecie jak wiesz NA DIECIE CUKRZYCOWEJ polega na ograniczeniu zjadanych
pokarmów i zwiększeniu aktywności fizycznej co oznacza mniejsze ilości
zjadanych weglowodanów i zwiększenie spalania własnych tłuszczów więc
zmniejsza się zapotrzebowanie na insuline , i jednoczesnie potrzeba zjadac
mniej tabletek np.

> [...]
> wskazanie, gdzie ktos z kregu opty wskazal na utrate wagi jako glowny
> czynnik wplywajacy na obnizenie stezenia glukozy i umozliwiajacy czesciowe

chudnięcie na DO to jest efekt uboczny tak przy okazji ;)) , normalizuje sie
praca organizmu , czlowiek chudnie , przyzwyczaja się do spalania innych
pokarmów niż węglowodany , jak myslisz co bedzie gdy cukrzyk z T2 juz
schudnie ???? zacznie znowu wiecej jeść weglowodanów i .....

Slawek

5. Data: 2003-09-16 09:12:43

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bk6j41$ld9$1@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
> własnych tłuszczów więc zmniejsza się zapotrzebowanie na insuline , i
> jednoczesnie potrzeba zjadac mniej tabletek np.

Wiec gdzie ta miazdzaca przewaga DO, ktora usprawiedliwialaby mamienie ludzi
wyleczeniem z cukrzycy? Znow widac jedynie marketing.

> chudnięcie na DO to jest efekt uboczny tak przy okazji ;)) ,

Dla mnie to efekt glowny. Polepszenie samopoczucia, zwiekszona wydolnosc
fizyczna, brak dolegliwosci ze strony przewodu pokarmowego (wzdecia, zgagi
powodowane wczesniej po prostu obzeraniem sie), zmniejszenie dolegliwosci ze
strony ukladu ruchowego (bole stawow, obrzeki konczyn dolnych), to wszystko
pochodne chudniecia na diecie, ktora dostarcza duzo mniej kalorii, niz
zazwyczaj zjadalo sie wczesniej. Tyle ze o tym ciezko napisac ksiazke, ktora
sprzedawalaby sie lepiej niz inne pozycje o odchudzaniu i jedzeniu z glowa,
a juz na pewno nie kilka.

> gdy cukrzyk z T2 juz schudnie ???? zacznie znowu wiecej jeść
> weglowodanów i .....

Tajemnicza sila go do tego zmusi? Uwazasz, ze kazda osoba z nadwaga po
zrzuceniu zbednych kilogramow wraca do starych nawykow? Sporo osob tutaj
powie Ci, ze to bzdura.

6. Data: 2003-09-16 11:26:40

Od: Hafsa <h...@p...onet.itd.> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sprzedawalaby sie lepiej niz inne pozycje o odchudzaniu i jedzeniu z glowa,

Wiesz, problem polega na tym,ze Atkins na 2 polkuli robil to samo, leczy
tak samo i pisze tak samo- moze innym stylem.Osobiscie bede polecac
czytanie jego ksiazki od wykreslenia wszystkich przykladow.

Co do kalorii, na DO jem wiecej kalorii niz przy diecie odchudzajacej
ubogokalorycznej a efekt jest ten sam.

Jesli zas dieta pomaga w tylu dolegliwosciach, ktore sa pochodnymi, ale
nie tylko- otylosci, no coz- warto wobec tego sie zastanowic, dlaczego
inne diety- ubogotluszczowe, oparte na weglowodanach nie powoduja tak
spektakularnej poprawy samopoczucia.I JK nie jest pioneirem w tej
materii.Tyle ze w USA maja pieniadze na to,by zrobic badania kliniczne
i w tej chwili one trwaja, a czesc juz byla przeprowadzona wczesniej,
zas w Polsce z wiadomych wzgledow nie.

> Tajemnicza sila go do tego zmusi? Uwazasz, ze kazda osoba z nadwaga po
> zrzuceniu zbednych kilogramow wraca do starych nawykow? Sporo osob tutaj
> powie Ci, ze to bzdura.

Nie kazda, ale spora czesc.Gdyby nie to, nie byloby dyskusji, jak
utrzymac swoja wage.Hafsa

7. Data: 2003-09-16 12:09:07

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:bk6tm3$74b$2@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
> dlaczego inne diety- ubogotluszczowe, oparte na weglowodanach nie
> powoduja tak spektakularnej poprawy samopoczucia.

Wprawdzie nie jestem na diecie ubogotluszczowej, ale z pewnoscia na
wysokoweglowodanowej. I nie mam problemow z samopoczuciem, otyloscia, ze o
innych dolegliwosciach nie wspomne. Z drugiej strony znajdziesz osoby, ktore
i na DO nie maja supersamopoczucia, a ich dolegliwosci nie chca zniknac. Tak
wiec spektakularnosc dzialania tej diety jest sprawa dyskusyjna - dziala,
owszem, ale najprawdopodobniej ani gorzej, ani lepiej od innych diet,
ktorych zadaniem jest redukcja apetytu i wagi u osob, ktore po prostu
wczesniej przesadzaly z jedzeniem.

8. Data: 2003-09-16 14:15:11

Od: Hafsa <h...@a...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> owszem, ale najprawdopodobniej ani gorzej, ani lepiej od innych diet,
> ktorych zadaniem jest redukcja apetytu i wagi u osob, ktore po prostu

Wiem z wlasnego doswiadczenia, ze sama redukcja wagi to jeszcze nie
koniec drogi- trzeba ja potem utrzymac.
Po diecie niskokalorycznej i ubogotluszczowej miałam duzo nieprzyjemnych
objawów- min uczucie zimna, nawet w srodku lata.Upal, wszyscy wskakuja
do basenu dla ochlody a ja co? Proba zanurznia 1 palaca u nogi byla dla
mnie szokiem termicznym.Ja chodzilam tak jabym byla na Syberii. I wiesz
co mi pomogło? Wzbogacenie diety w tłuszcz.A to bylo jeszcze zanim
zaczełam stosowac DO. Otylośc to nie tylko prosta zaleznosc - żresz=
jesteś otyły. To szereg procesów metabolicznych, na które nadmierna
ilość tkanki tłusczowej wpływa.
Nie wiem doprawdy, dlaczego ta DO tak ci lezy kamieniem na sercu.Czemu
nie wypowiadasz sie krytycznie o Atkinsie- a on tez kaze jesc duuuuzo
tluszczu,mało tego, ogranicza wegle do minimum, wprowadza celowo
organizm w stan ketozy.
Pozdrawiam Hafsa

--
mój adres:
h...@p...onet.pl

9. Data: 2003-09-16 16:14:06

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:bk77ss$kiu$1@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
> wszyscy wskakuja do basenu dla ochlody a ja co? Proba zanurznia 1
> palaca u nogi byla dla mnie szokiem termicznym.Ja chodzilam tak jabym

Wiem, wspolnie z Leszkiem zastanawialismy sie wtedy nad twoim problemem.

> Wzbogacenie diety w tłuszcz.A
> to bylo jeszcze zanim zaczełam stosowac DO.

Eliminacja czy drastyczne ograniczanie tluszczu w diecie nie jest niczym
dobrym.

> Otylośc to nie tylko
> prosta zaleznosc - żresz= jesteś otyły. To szereg procesów
> metabolicznych, na które nadmierna ilość tkanki tłusczowej wpływa.

Nie ten watek :) Tu mowimy o efektach zdrowotnych zwiazanych z chudnieciem,
nie o mechanizmach otylosci. Co do prostych zaleznosci, to nigdy w nie nie
wierzylem.

> [...]
> nie wypowiadasz sie krytycznie o Atkinsie- a on tez kaze jesc duuuuzo
> tluszczu,mało tego, ogranicza wegle do minimum, wprowadza celowo

Jednoczesnie Atkins (s.p.) nie obiecuje ludziom 800 lat zycia, nie opowiada
bajek o najlepszych paliwach, spalaniu wodoru zamiast wegla, zapotrzebowaniu
na sen, jedzenie i tlen (najmniejszym, rzecz jasna), rozjasnianiu sie w
glowach, nie nazywa stosujacych sie do jego zasad Ludzmi, nie stawia innych
przy korycie lub na pastwisku, nie antagonizuje swoich zwolennikow z grupami
ludzi zywiacych sie inaczej, nie probuje nieudolnie naciagac faktow w celu
usankcjonowania swoich teorii, nie tworzy nowych - pasujacych do zalozen
jego diety - norm zywieniowych, nie wtyka swojej diety kazdemu i nie dorobil
sie zaslepionych misjonarzy. O Atkinsie i jego diecie dowiedzialem sie z
wlasnej woli - wchodzac na te grupe. O Kwasniewskim dowiedzialem sie bo ktos
stwierdzil, ze kazdy wegetarianin powinien o nim wiedziec. Takie sa z
grubsza roznice i jednoczesnie powody, dla ktorych jestem do DO i samego
Kwasniewskiego nastawiony tak, a nie inaczej. Poza tym czuje sie troszke
naukowcem i mam maniere przygladania sie wszystkiemu przez lupe. To nie moja
wina, ze w teoriach Kwasniewskiego widac tyle szczelin i wyrw. Uczciwi
ludzie powinni o nich mowic, a nie pospiesznie i ukratkiem zalepiac je glina
i udawac, ze sprawy nie bylo.

10. Data: 2003-09-16 16:30:21

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński w wiadomości news:bk7cvi$8d9$1@inews.gazeta.pl
pisze:

> ukratkiem

Bije sie w piersi, gryze w jezyk i klade krzyzem. Ale wstyd :(

Gdzie kupic ECA ?
dlaczego tyje? - podejscie drugie;)
Dieta cholesterolowa
Kongres Optymalnych