No i pisze znowu

71. Data: 2004-08-26 20:00:35

Temat: Re: Twardziej!
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Crony" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:cglc67$fr0$1@inews.gazeta.pl...

> Wszystko zalezy od intencji mówiącego - czy uważasz, ze Kuroń, który do
> kazdej kobiety zwracał się "córeczko" traktował ludzi protekcjonalnie?

On nie, ty Tak.

> Margolkę traktuję jako partnerkę w dyskusji - absolutnie nie traktuję jej
> protekcjonalnie (tak samo jak i zresztą pzoostałych dyskutantów
> protekcjonalnie nie traktuję) ...

Mam inne zdanie.

> A zdrobnień i "takich słów" używa się czasem także np z sympatii - nikt Ci
> tego nie powiedział?

Czasem tak, ale nie w taki obcesowy sposób

Jacek

72. Data: 2004-08-26 20:17:49

Od: "Crony" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Crony" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> On nie, ty Tak.

Och zapomniałem, ze Ty przecież lepiej niż ja sam wiesz, jakim człowiekiem
jestem ....Podobny mechanizm rozumowania stosujesz zresztą w naszej
dyskusji-wiesz o pewnych zaistniałych faktach lepiej niż nasz bohater który
o nich opowiada...

> Mam inne zdanie.

A miej sobie. Nie wiem tylko czy zdajesz sobie sprawę, iż mówiąc, ze wiesz o
moich intencjach lepiej niż ja sam....ośmieszasz się po prostu...

Ci

> Czasem tak, ale nie w taki obcesowy sposób

Jakim cudem czytając słowa "kochana Margolko" wyczułeś ze pisałem to
"obcesowo" a nie " z sympatią"? Jesteś wizjonerem? Jesli tak - to bardzo
cienkim...
Poza tym taka mała uwaga-nie zwracałem się do Ciebie. Jesli odezwie się
Margolka i powie, ze nie lubi by tak się do niej zwracać - to po prostu
więcej nie będę-bo NIE MAM INTENCJI robić jej przykrości. Zwracając się do
ludzi zdrobniale, staram się sprawić im przyjemność a nie przykrość...A ty -
jak juz mówiłem-nie sądź o moich intencjach bo, że tak powiem, g... o nich
wiesz...

73. Data: 2004-08-26 20:22:22

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crony wrote:

> Ano chyba fakt

Ja bardzo przepraszam, ale czym jest "chyba fakt", jeśli nie właśnie
domysłem?

Pozdrawiam,
Karola (a ciągle słyszę, że kobiety mają kłopoty z logiką... =P)

74. Data: 2004-08-26 20:25:38

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaszycha" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem nic na to nie wskazuje

To że go kocha pomimo że jak sam pisze nie byl idealny, że chce byc z nim,
nawet wtedy gdy pojawia sie jej pierwsza miłość pewnie cała w skrusze jak to
bardzo się zmienil.

> Tu zgoda- szanuje ją bardziej niż samego siebie.

Jest uzależniony od innych nie stawia jej wyżej bo przecież przez wiele lat
nie zrobił wszytskiego o co go prosiła.

> Zazdrośnik zazdrośnikowi nierówny. Jakoś nie mieści się w mojej głowie
obraz
> zazdrośnika, który czeka na żonę, która wraca z 4 spotkania z Byłym.
Raczej
> śledzenie, podsłuch, knotrola, przeszukiwanie kieszeni itp ale mogę się
> mylić.

Żona R wie to najlepiej, fakt lepiej mieć zazdrośnika męczennika niz
furiata.
Dobrze że stan zazdrości nie przesłonił mu rozumu, fakt że ma szczęście
trafił na mądrą kobietę.

> że
>
> Gdy ludzie są w miarę dojrzali i są w stanie racjonalnie krytykę przyjąć i
> racjonalnie ją wyrażać- to pomaga. Nawet bardzo.

Skąd wiesz że nie było krytyki w ich rozmowie?
Ale skoro mają to za sobą to nie należy do tego wracać.

> Jakie więc według Twoich kryteriów byłoby spore, jakie duże, jakie ogromne
> jakie niewybaczalne????

Napiszę to w skali od największych do najmniejszych

1. R z jakiegoś powodu jest uzależniony od żony fizycznie (leży w szpitalu
albo ciężko chory w domu, wywalili go z pracy)
ona oświadcza mu że nie może być z takim fujarą i odchodzi

2. Żona oświadcza że przez 7 lat go zdradzała z EX bo miała taki plan aby
nie dać sie skrzywdzić przez niego.

3. Żona R zdradza go od kilku lat z różnymi facetami

4. Po jednej z kłótni żona postanowiła spotkać sie z EX i na tym spotkaniu
go zdradziła

5. Raz zdarzyło jej się zdradzić R kilka lat temu

Spotkanie z byłym R nie jest zdradą a jedynie pewnym naruszeniem wymogu
szczerości.

> Tu zgoda- narazili oboje. Ale w sumie przez jakiś tam czas- była zachowana
> pewna równowaga i jej działanie bezpośrednio tę równowagę zachwiało.

Na czym polegała równowaga gdy R był zimny ?

> Ale Ona potrzebowała. Więc czemu o to nie walczyła? Nie stawiała spraw
> ostro? Wolała śnić o Byłym....

Myślisz że czułośc na siłe jest dalej czułością?

> Dla jasności. Dla precyzji.

Co z takiej jasności, kiedy zostaje po niej troje pokrzywdzonych ludzi.
Nie ma związków idealnych a dążenie do szybkiej jasności do bycia
konsekwentnym
niestety często w sytuacjach konfliktowych nie pomaga.

> Wiedział, że sprawa jest zakończona- nie sądze aby przypuszczał, że będzie
> kiedyś konkurował z tą "załatwioną" przeszłością.

Pisał że wiedział, pisał że EX pojawiał się w ich życiu, w jej
wspomnieniach.
Konkuruje w swojej wyobraźni bo jak pisze jego żona żadnego konkursu nie
ogłosiła.

> I to jest to co mi z daleka zalatuje fałszem. Nie jestem pewna czy
sytuacja
> jest wyjaśniona.

Przeciez napisał że wyjasnili sobie.

> Czy oboje tak samo tę sytuację rozumieją. na razie to R się
> poczuwa do przeprosin, przyznaje się do zaniedbań. A Ona? Na to staram się
> zwrócić uwagę. Póki co wynika, że niewinna jak łza (albo jak Rywin)

Czekam na odpowiedź R czy go przeprosiła.

> Żartujesz prawda?

Nie zartuje, tak ją widzę.

> Znam wiele kobiet, rozmawiamy. Mogę dokładnie sobie to wyobrazić. Powiem
> więcej wiem co czują wtedy kobiety i wiem co potrafią robić, co potrafią
> poświęcić aby to zmienić.

A może tu zaczyna być Twój problem , nie wierzysz że ktoś może być wiernym
nawet wtedy gdy czuje się tak jak ona.

> Jest dorosłą osobą- pisząc dosadnie" widziały gały co brały". Jej decyzja,
> jej wybór i jej odpowiedzialność. Zminiła furiata na to co sama chciała.

I trzyma sie tego. To napisał R.

> No to nie wiem- bukiet kwiatów nawet najpięniejszych jest bardzo oklepany
> przereklamowany i traktować go jako przejaw fantazji to chyba duża
> przesada.

Dziękuję, pięknie mi to wyjaśniłaś.
Chyba dlatego właśnie zadrwiła byś z faceta który przynosi Ci kwiaty, tak
jak napisałaś poprzednio.

> Jeśli dasz jej dobry pretekst.....

A co ja mam z tym wspólnego?

> Może nie chce kłamać i wcale tak nie uważa a dokopie wybuchając śmiechem
na
> widok R z bukietem,( bardzo spotanicznie zresztą). Jeśli tego wcześniej
nie
> robił to może się zdarzyć.

Wiem że Ty byś tak zrobiła.
Myślę jednak że R ma inna żonę.

> Ale masz wyobraźnie i doświadczenie życiowe czyż nie?

Mam, ale używam jej zwykle pozytywnie.

> Dla mnie bezkrytyczne zaufanie to przejaw wygodnictwa albo głupoty i droga
> do klęski.

To nie jest zaufanie tylko coś zupełnie innego.

> Tak- tu widać róznice w naszych poglądach.

> Ja im życzę długiego, szczęliwego
> życia razem z tysiącami okazji do czułości i wręczania kwiatów a Ty
piszesz,
> że życie jest kruche i, że jutro może nie być dla nich.

Czytasz powierzchownie

> Czy sądzisz, że jest
> jeszcze jakiś kolejny Były i R tego nie zdzierży???

Napisałem co myśle wiec nie zmieniaj moich słow

Jacek

75. Data: 2004-08-26 20:28:45

Od: "Crony" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bardzo przepraszam, ale czym jest "chyba fakt", jeśli nie właśnie
> domysłem?

Hehe ...złośliwe spostrzeżenie ...
Ale to "ano chyba" to tylko taka moja figura stylistyczna ...coś w rodzaju
"no nie bardzo się z Tobą zgadzam"- gdy chce się grzecznie rozpoczać replikę
wobec kogoś...nawet jesli ta replika w całości odrzuca argumenty drugiej
strony...Taka: powiedzmy słowna uprzejmość kosztem logiki
Oczywiście - logicznie rzecz biorąc, chodziło mi o fakt, fakt, czysty
fakt:)..żadne "chyba"...!:)

Pozdrawiam ( i dziekuję za aż tak uważną lekturę moich postów)
Crony

76. Data: 2004-08-26 20:46:08

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakaś jednak rywalizacja jest - rywalizacja o uczucia (o to kto jest dla
> żony R prawdziwą miłością a kto tylko "produktem zastępczym").

Zgadzam sie z Tobą w głowie R - tak.

> Ty uwazasz,
> że R. konfabuluje i przesadza w opisie tej rywalizacji (która wg Ciebie
> odbywa się w jego głowie a nie w "realu"), ja przeciwnie - uważam, ze już
> chociażby fakty (spotkania potajemne żony R z byłym) ale także i słowa R.

Nie konfabuluje tylko snuje domysły i przeinacza słowa na to aby czuć się
gorszym.

> (traktuję go w przeciwieństwie do Ciebie jako osobę "poczytalną") swiadczą
> tym, że problem jednak istnieje.

Jest poczytalny ale niedawartościowany to zupełnie inne wymiary czlowieka.

> OK, wg słownika:
> Hipokryzja (od gr. hypokrisis, udawanie, hipokryzja) - zachowanie, lub
> sposób myślenia i działania charakteryzujący się niespójnością stosowanych
> zasad moralnych.

Dziękuję

> Hipokryzja może się przejawiać na następujące sposoby:: (...) m.in
> wymyślanie rozmaitych teorii, które w pokrętny sposób tłumaczą stosowanie
> różnych norm moralnych przy różnych sytuacjach

Żona R nie wymyślała żadnych teorii, nic o tym R nie pisze. Zacytowana
definicja
mówi o teoriach które w pokrętny sposób tłumaczą coś.
Razem uznaliśmy że R jest poczytalny - skoro więc pisze że krzyczał na żonę
gdy mówiła o EX to znaczy że tak było. Nie jest więc to teoria tylko fakt.

> Tłumaczenie w pokrętny sposób nieuczciwości (potajemnego spotykania się z
> byłym) - przy założeniu, że żona deklarowała uczciwosć małzeńską (a
przecież
> deklarowała - na ślubie) to właśnie hipokryzja. Zadowolony?

Żona nie złamała przysięgi o uczciwości małżeńskiej nie zdradziła go. Tym
samym nie jest to hipokryzja.

> Słowo (słowa właściwie) to padło-R juz to wyjaśniał...

Więc co można zrobić więcej w rozmowie.
Jak powinna odpokutować to że uniknęła kilka awantur a udało jej się
uporządkować swoje myśli.

> Zarzuciłeś mi jak sądzę błędne użycie słowa "hipokryzja" - udowodniłem Ci
> wyżej, ze to Ty najwidoczniej źle pojmujesz to słowo...

Nic mi nie udowodniłeś.

Hipokryzją byłoby gdyby żona R przespała się z EX tłumacząc że w ten sposób
mogła sprawdzić czy EX nie zmienił się i że dalej jest zazdrosny a w związku
z czym
może być z R jako mniejszym złu.

> tej grupie dyskusja o sensie zdrady,
>
> Ależ przeczytaj dobrze to co pisałem wcześniej, bo to już staje się
> zapętlone. Napisałem ".Też
> byłbyś gotów zapomnieć np o zdradzie małżeńskiej po zwykłym
"przepraszam"?"

Napisałem że byłobym.

> Zauważ to małe "np." w pytaniu, które nie odnosiło się w bezposredni
sposób
> do Państwa R. - chodziło mi tylko o to, byś powiedział jaką moc ma dla
> Ciebie zwykłe słówko "przepraszam"...A słowo "zdrada" traktuję tu w takiej
> konwencji jaka jest powszechnie przyjęta....zresztą nigdy nie mówiłem o
> przygodach Pani R jako o zdradzie małżeńskiej ...

Więc tym bardziej słowo przepraszam wystarczy. Jeśli jest tylko szczere.

> Starać się naprawić to co zepsuła swoimi słowami/zachowaniem...starać się
> brać udział w kształtowaniu związku dla obopólnego szczęścia...Jak na
razie
> żona R bardziej pracuje nad "ułożeniem spraw" ze swoim byłym niż
> znormalizowaniem sytuacji we własnym małżeństwie...

Nie wiem jak do tego doszedłeś ale R napisał że porozmawiali i czuje sie
lepiej
tak wygląda według Ciebie stan obojętności na R. Jak rozumiem dla Ciebie nie
jest
to element normalizuajcy ich związek.

> Wszystkie próby naprawy
> sytuacji wychodzą od pana R....a nie od niej...

Tak z ciekawości może Ty wiesz, skąd R dowiedział sie o jej spotkaniu z EX?

> potrafiła

> Po pierwsze nie cytowałem - użycie cudzysłowia nie zawsze oznacza
> przywołanie cytatu-zresztą chyba kontekst był czytelny...

wiem zabrakło dwukropka.
Widac nie byl skoro wyszło mi ze to cytat.

> Poza tym to trochę
> dziwny argument w dyskusji - to tak jakbym powiedział " ...a zona R
> powiedziała również, że R jest stary i brzydki...że co? nie powiedziała
> tak?...poczekajmy az R to potwierdzi lub zaprzeczy!". Nie dopisujmy tego,
co
> nie zostało powiedziane..opierajmy się na tym co przedstawił nam R.

Przeciez jak do tej pory moje przypuszczania (ze słowem przepraszam)
potwierdziłeś
a Twoje teorie są wydumane.

> Warto dyskutowac - ale interpretowanie sytuacji w oderwaniu od
> przedstawionych faktów - to trochę bez sensu....

Gorzej jak się podrasowuje fakty mieszając je z intepretacją.

Jacek

77. Data: 2004-08-26 20:52:55

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jestem ....Podobny mechanizm rozumowania stosujesz zresztą w naszej
> dyskusji-wiesz o pewnych zaistniałych faktach lepiej niż nasz bohater

Wiem co czuję gdy piszesz do mnie chłopie.

> A miej sobie. Nie wiem tylko czy zdajesz sobie sprawę, iż mówiąc, ze wiesz
> moich intencjach lepiej niż ja sam....ośmieszasz się po prostu...

Wiesz intencje to dobra rzecz ale tragiczne jest gdy inni nie moga się ich
doszukać.
Dlaczego się ośmieszam ?

> Jakim cudem czytając słowa "kochana Margolko" wyczułeś ze pisałem to
> "obcesowo" a nie " z sympatią"? Jesteś wizjonerem? Jesli tak - to bardzo
> cienkim...

Pożyjemy zobaczymy. Może dzięki mojej uwadzę będziesz bardziej ostrożny
w takim zachowaniu.

> Poza tym taka mała uwaga-nie zwracałem się do Ciebie. Jesli odezwie się
> Margolka i powie, ze nie lubi by tak się do niej zwracać - to po prostu
> więcej nie będę-bo NIE MAM INTENCJI robić jej przykrości

To jest grupa dyskusyjna a nie priv, nie widzisz różnicy ?

> [...]
ty -
> jak juz mówiłem-nie sądź o moich intencjach bo, że tak powiem, g... o

A co powiesz o wulgaryzmach w publicznej rozmowie z obcym facetem?
Co dało Ci prawo bycia tak niekulturalnym ?
Czego są objawem?

Jacek

78. Data: 2004-08-26 20:56:08

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam ( i dziekuję za aż tak uważną lekturę moich postów)

Może i Ty powinienes jeszcze raz na spokojnie przeczytać posty R,
może żar dyskusji przeniósł się na Ciebie,
czasem warto zrobić przerwe aby móc napisać

fakt - nie miałem racji przepraszam

Jacek

79. Data: 2004-08-26 21:02:38

Od: "Crony" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To że go kocha pomimo że jak sam pisze nie byl idealny, że chce byc z nim,
> nawet wtedy gdy pojawia sie jej pierwsza miłość

Rzeczywiście - ta kobieta jest bohaterką - przekonałeś mnie ... Chce być ze
swoim mężem, pomimo że ten NIE JEST IDEALNY.. Mało ! Chce zostać z mężem
NAWET wtedy gdy pojawia się na horyzoncie jej pierwsza miłość...Cóż za
wspaniałomyślność, cóż za poświęcenie...R. powinien całować jej stopy co
rano z wdzięczności...
Człowieku- Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz czy po prostu uporczywie
starasz sie bronic swojej tezy wbrew jakiejkolwiek logice....?

> Jest uzależniony od innych nie stawia jej wyżej bo przecież przez wiele
lat
> nie zrobił wszytskiego o co go prosiła.

Prosiła...? Jakoś o próbach znormalizowania sytuacji małżeńskiej,
podejmowanych przez żonę R. nic nie wiemy....chyba ze Ty masz "lepsze
dojścia"...

> Żona R wie to najlepiej, fakt lepiej mieć zazdrośnika męczennika niz
> furiata.

Ja uważam, że facet którego żona potajemnie spotyka się ze swoim byłym ma
prawo do niepokoju....a nawet bycia zazdrosnym (i nie zasługuje wtedy na
miano typowego "zazdrośnika"). Mówię to jako facet - myslę, że prawie każdy
facet by się pod tym podpisał...Ty chyba naprawdę masz jakies dziwne
podejście do tych spraw....

> Dobrze że stan zazdrości nie przesłonił mu rozumu, fakt że ma szczęście
> trafił na mądrą kobietę.

Mądrą? W którym momencie żona wykazała mądrość? Kombinując, jakby tu się
spotkać z byłym, tak zeby mąż dowiedział się o tym dopiero po fakcie?
Moim zdaniem kobieta jest hmm "ciekawą osobą"...ma wyraźny problem w
małżeństwie ale zamiast starać się go rozwiązać - skupia się na
rozwiązywaniu niezakończonych jeszcze historii z byłym ukochanym (spotkania,
rozmowy)...Inicjatorem wszelkich poważnych rozmów w małżeństwie jest R. a
nie ona...

> 5. Raz zdarzyło jej się zdradzić R kilka lat temu

Eee ..czyli nawet "5" poziomu nie osiagnęła - faktycznie czym się tu
martwić...Gdyby chociaż "trójeczkę" trafiła....

> Co z takiej jasności, kiedy zostaje po niej troje pokrzywdzonych ludzi.

To już jest ich troje? Ciekawe....To co proponujesz-trójkąt szczęśliwości?

> dążenie do szybkiej jasności do bycia
> konsekwentnym
> niestety często w sytuacjach konfliktowych nie pomaga.

A ja uważam wprost przeciwnie - konsekwencja potrafi wiele pomóc....
zwłaszcza gdy chodzi o dwoje (DWOJE-nie TROJE, zaznaczam) ludzi będących w
najściślejszym związku jakim z natury powinno być małżeństwo...

> Przeciez napisał że wyjasnili sobie.

Przecież Ty powątpiewasz w większość tego co pisze R. A w to, że wyjaśnili
sobie wszystko - wierzysz już bez żadnych skupułów bo pasuje to do Twojej
tezy, tak?

> Czekam na odpowiedź R czy go przeprosiła.

Tak tak, wiemy że czekasz... Co prawda w ogóle dotychczas nie było mowy o
tym, że go przeprosiła - ale to bardzo pasuje do Twojej tezy-więc jakżeby
inaczej -musiała przeprosić...

> Nie zartuje, tak ją widzę.

Surrealista z kolegi:)

> A może tu zaczyna być Twój problem , nie wierzysz że ktoś może być wiernym
> nawet wtedy gdy czuje się tak jak ona.

Ocho..po coraz słabszych argumentach-wiedziałem ze przyjdzie czas na
personalne docinki:)....

> Dziękuję, pięknie mi to wyjaśniłaś.
> Chyba dlatego właśnie zadrwiła byś z faceta który przynosi Ci kwiaty, tak
> [...]

No jasne....jakie tam docinki- skoro mamy Jacka - to mamy tez "ciosy
proste" : on WIE, że Kaszycha by tak zrobiła. I nie próbuj sie Kaszycho
bronić - on po prostu WIE znacznie lepiej od Ciebie jaka jesteś, i jak
postępujesz w życiu...O zonie R. też WIE wszystko...On chyba w ogóle WIE
wszystko:)

Pozdrawiam
Crony

80. Data: 2004-08-26 21:04:13

Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To że go kocha pomimo że jak sam pisze nie byl idealny, że chce byc z nim,
> nawet wtedy gdy pojawia sie jej pierwsza miłość pewnie cała w skrusze jak
> bardzo się zmienil.

Ale co to ma do szacunku?? Mówisz o miłości a nie o szacunku...

> ma szczęście
> trafił na mądrą kobietę.

Ciekwae czy jest wielu mężczyzn, którzy marzą o takim szczęściu????

> [...]
>
> 5. Raz zdarzyło jej się zdradzić R kilka lat temu
>
> Spotkanie z byłym R nie jest zdradą a jedynie pewnym naruszeniem wymogu

Rozumiem- pozostaję przy swoim....

> Na czym polegała równowaga gdy R był zimny ?

Tu się zastanowię i odpowiem potem- bo jestem już zmęczona a nie chcę
napisać głupstwa

> Myślisz że czułośc na siłe jest dalej czułością?

Myślę, że odpuszczenie walki jest grzechem zaniedbania....

> Nie zartuje, tak ją widzę.

Nie wiem czy Ci współczuć czy zazdrościć

> A może tu zaczyna być Twój problem , nie wierzysz że ktoś może być wiernym
> nawet wtedy gdy czuje się tak jak ona.

Nie mówimy tu o moich problemach- jeśłi będę potzrebowac to napiszę. Dla
mnie najważniejsze być wierną SOBIE, ucziciwą przede wszystkim wobec siebie.
Odpowiadać na pytania czy zrobiła absolutnie wszystko aby ratowac związek
twierdząco

> Dziękuję, pięknie mi to wyjaśniłaś.
> Chyba dlatego właśnie zadrwiła byś z faceta który przynosi Ci kwiaty, tak
> jak napisałaś poprzednio.

Nie znasz mnie aby oceniac jakbym się zachowała w takiej sytuacji, no cóż-
argumentów brakuje????

> A co ja mam z tym wspólnego?

Sorry- on da

> Wiem że Ty byś tak zrobiła.
> Myślę jednak że R ma inna żonę.

Ach- Ty Jacku, wiesz co ja bym zrobiła???? Mieszkasz w moje głowie???

> To nie jest zaufanie tylko coś zupełnie innego.

A co???

> Czytasz powierzchownie

Może czas skończyć tę naszą duyskusję????

Kasia

> Napisałem co myśle wiec nie zmieniaj moich słow
>
> Jacek

Kto jest kim w rodzinie?
[OT] Na wesolo :)
Samotność